Sajtóhírek szerint eldöntött tény, hogy Sergio Pérez nem folytathatja a Red Bull versenyzőjeként. Helmut Marko tanácsadó Katarban megerősítette, házon belül szeretnék rendezni a versenyzőkérdéseket, ami azt vetíti előre, hogy a mexikói utódja vagy Liam Lawson, vagy Cunoda Juki lesz. A tapasztalat talán a japán mellett szólna, ám a csapatvezetésnek vannak kétségei vele kapcsolatban a megbízhatóság, az önkontroll és a kiegyensúlyozottság szempontjából. Lawsont több forrás is a favoritnak tartja az ülésre.
„Őszintén, én jelenleg nem is gondolok erre” – mondta Lawson Abu-Dzabiban a sajtónapon, amikor az előléptetése lehetőségéről kérdezték. „Ez a hétvége nagyon-nagyon fontos, a lehető legjobb helyezést akarjuk a konstruktőri bajnokságban. Erre fókuszálok most, és a csapattal ezt várjuk.”
„Ami a továbbiakat illeti, a célom, hogy a jövőben a Red Bullnál versenyezzek, de nem látom semmi jelét, és nincs semmilyen megérzésem arról, ez mikor következhet be. Ha egy nap megadatna a lehetőség, úgy érzem, készen állok rá. De most csak erre a hétvégére összpontosítok. A hétvége után már tisztább képem lesz arról, mit csinálok jövőre”
– tette egyértelművé Lawson.
Az eddigi teljesítményére visszatekintve az új-zélandi elmondta, összességében elégedett, bár tudja, hogy van még tér a javításra, és még van mit tanulnia. Felmerült, az egyik problémát az agresszivitása jelentheti. Az eddigi versenyein Sergio Pérezzel többször is összeakadt, de Fernando Alonsóval is voltak „ügyei”, legutóbb Katarban pedig Valtteri Bottasszal ütközött. „Én mindig így versenyeztem, és nem arról van szó, hogy bizonyos módon próbálok viselkedni vagy fellépni, hogy megmutassak nekik bármit is” – cáfolt rá a feltételezésre, hogy a Red Bullnak próbál bizonyítani a rámenősségével. „Én csak próbálom a lehető legjobb munkát végezni. Mindig ilyen voltam. Nekik kell eldönteniük, hogy ez tetszik-e nekik vagy sem. Nyilván próbálok javítani, ha van, amit jobban is csinálhatnék, és meg is fogják nekem mondani, hogy min kéne dolgoznom. De a hozzáállásom a versenyekhez és a versenyhétvégékhez mindig ilyen volt” – magyarázta.
A jövője kapcsán végül elmondta, jelenleg nem zavarja a bizonytalanság. „Egy triplahétvége végén vagyunk, szóval nem igazán volt időm gondolkodni azon, hogy frusztráló-e, vagy hogy lesz-e ülésem. Sok teendőm van a versenyeken, és erre figyelek csak” – mondta, hozzátéve, ha jövő héten sem tud még biztosat, az már talán jobban fogja nyugtalanítani.
Cunoda: Egyértelmű, hogy esélyt kéne kapnom
Mindeközben csapattársa, a faenzaiakkal negyedik évét teljesítő Cunoda Juki már annál frusztráltabbnak tűnik az utóbbi hetekben a jövője miatt. Rangidősként érthető, hogy elvárná, hogy őt léptessék elő a Red Bull-családon belül, ám Christian Horner és Helmut Marko mintha átnézne rajta.
Pedig úgy érzi, eleget tett azért, hogy magára irányítsa a figyelmet és meggyőzze őket.
„Ha azt veszem, hogyan teljesítettem idén, elég egyértelmű, hogy esélyt kéne kapnom” – jelentette ki Cunoda. „De nem tudom, ez rajtuk múlik. Ez itt a Forma–1, a politikával leginkább átitatott sport, bármi megtörténhet. Biztosra veszem, hogy az utolsó verseny egészen fontos lesz. De úgy érzem, eddig minden verseny nagyon fontos volt, hiszen ha nem győzöm le az első versenyen Danielt, akkor most én lennék az, aki a karosszékben ücsörögne…”
Cunoda elismerte, nem esne jól neki, ha a Red Bull kosarat adna neki. „Meglepne, de visszatekintve nem igazán lepne meg. Meglátjuk, kié lesz az az ülés. Attól függően, ki lesz a versenyző, talán meg fogok lepődni, de… nem is tudom. Csak találgatnak, és nehéz megmondani, mit gondolnak.”
Az évek során már sok csalódott Red Bull-versenyzőt láthattunk hasonló helyzetben a B-csapatnál. Carlos Sainz és Pierre Gasly is sokszor tűnt frusztráltnak a helyzete miatt, és sokszor érezték magukat rabnak a bikásoknál, akik bármerre is indulnak, falba ütköznek. Cunoda sem tűnik valami boldognak az utóbbi hetekben, ám ettől függetlenül szeretne a Red Bull-családon belül maradni.
„Attól függ, mit akarnak. De közben nem gondolnám, hogy túl sok csapatnál lenne szabad hely. Én szeretem a Red Bullt, boldogan folytatnám velük, de attól függ, ők mit gondolnak. Mindig attól függ, mit gondolnak.”
E bizonytalanság miatt a csapatváltást sem zárná ki. „Nem világos számomra, hogy mit akarnak, de versenyzőként csak rájuk hagyatkozhatok, főleg úgy, hogy sok a találgatás. Mindig jó, ha van opciód, de nem feltétlenül próbálkozom ezzel, hogy őszinte legyek. A jelenlegi helyzet… Nem mindig rossz helyzet ez. Attól függ, milyen lesz az autóm jövőre, és hogyan alakul a következő évem.”
Ami a Red Bull fenntartásait illeti, a türelmetlensége kapcsán elmondta:
„Ezeken a területeken javultam. Ha tavaly mondták ezt, akkor megértem, de idén elég sokat fejlődtem, és nem sok olyan eset volt, amikor teljesen elvesztettem az irányítást. Ha tehát ezt tartják most az oknak, akkor szerintem ez nem igaz.”
Felmerült az is, hogy a Honda-kapcsolat is rontja az esélyeit. Cunoda a japánokon keresztül lett a Red Bull utánpótlásversenyzője, és a gyártó 2025 végén búcsúzik, az Aston Martin partnere lesz. „Nem hinném, hogy ez lenne az oka annak, hogy nem ültetnek a Red Bullba, hogy a Honda az Astonhoz megy. Nem igazán van ennek értelme” – mondta Cunoda.