A második szabadedzésre „helyreállt” a világ rendje, vagyis mind a hat állandó versenyző visszakapta autóját azt követően, hogy – magyar idő szerint – délelőtt még a kispadon ültek, figyelve, hogyan irányítják versenygépeiket a csapatok újoncai.
A katarihoz képest így is volt egy eltérés a mezőny összetételében, Jack Doohan ugyanis teljes hétvégét fut az Alpine-nal, miután a csapat lezárta az Esteban Oconnal való együttműködést.
Ami az előzményeket illeti, az első gyakorláson a testvérével történelmet író Charles Leclerc (ő és Arthur lett az első testvérpár, amelynek tagjai az F1 történetében, akik egy hétvégi eseményen csapattársként hajtottak pályára) volt a leggyorsabb.
A Ferrari versenyzője mögött Lando Norris végzett a McLarennel, majd a Mercedes kettőse jött Lewis Hamilton, George Russell sorrendben.
Persze, Abu-Dzabi esetében sokszor elhangzik, a nyitóedzés (valamint a szombati) nem túl releváns a körülménye miatt, hiszen azt még természetes fény mellett rendezik, míg az időmérőt és a versenyt naplementekor indítják majd.
Akárcsak a második gyakorlást, ami a viszonyok tekintetében már mérvadóbb, nem meglepő tehát, hogy a csapatok hamarabb be is népesítették a pályát: az első tíz perc végén mindenkinek volt már mért köre.
A leggyorsabb Norris volt, majd Carlos Sainz és Leclerc következett a két Ferrarival. Oscar Piastri volt a negyedik, Russell az ötödik, Max Verstappen pedig a hatodik.
Jól kezdett a Williams: Franco Colapinto a hetedik helyen állt, Alexander Albon pedig nyolcadik volt. A legjobb tízben ekkor Hamiltonnak és Liam Lawsonnak volt még helye. A Williams edzése később problémásabbá vált, a kerékvetőkön erősen áthajtó Colapinto padlólemeze ugyanis megsérült, annak javításával pedig a csapat és a fiatal versenyző is értékes időt veszített.
Norris a második tíz percben nem gyorsult, ellenben Leclerc-rel, a monacói azonban csak a második helyre jött fel – a lemaradása így is két tized volt a McLaren versenyzőjével szemben. Gyorsult a hatodik pozícióba ugró Cunoda is.
Akárcsak az első edzésen, a mezőny ezúttal is a közepeseken kezdett: a lágy gumik az első fél óra végéhez közeledve kerültek fel az autókra: először a Williams tett próbát azokkal, majd sorra kerültek az élcsapatok is.
A McLaren tempója lágyakon is biztató volt, Norris állt ugyanis az élen azt követően, hogy az élmezőnyben is egyre többen tették próbára a piros oldaldalú abroncsokat.
A második helyen a csapattárs, Piasti állt, majd Sainz és Hamilton jött. Valtteri Bottas ötödik volt a Sauberrel, Kevin Magnussen pedig hatodik a Haasszal. A további sorrend az első tízben Albon, Lawson, Gasly és Leclerc volt (ő ekkor még nem futott gyors kört a lágyakon).
Leclerc első lágy gumis körével a hatodik helyre jött fel, miközben Hülkenberg is nagyot javult a Haasszal: a rutinos német harmadik volt addigi leggyorsabb körével.
Pozíciók tekintetében nem álltak jól a Red Bull versenyzői: Sergio Pérez tizennegyedik volt, a már négyszeres bajnok – Abu-Dzabiba aktuális futamgyőztesként érkező – Verstappen pedig csak tizenhetedik. De a legjobb tízen kívül volt az előző hetekben jó tempót mutató Russell is.
Az edzés utolsó perceiben már a hosszabb etapok voltak a csapatok figyelmének a középpontjában, vagyis a sorrend már nem változott jelentős mértékben.
McLaren 1-2-őt hozott tehát az év utolsó edzésnapjának második gyakorlása Norris, Piastri sorrendben. A meglepetésember, Hülkenberg volt a harmadik, Sainz a negyedik, Hamilton pedig az ötödik. Leclerc egy hatodik helyezéssel zárt, majd Bottas, Magnussen, Albon és Cunoda volt a sorrend az első tízben.
A hétvége programja szombaton, a szezon utolsó szabadedzésével folytatódik majd: az M4 Sporton ezt 11:25-től közvetítjük. Ezt az F2-esek sprintfutama követi 13:10-től!
A második szabadedzés végeredménye: