Még egy hétvége, és az álom véget ér. Carlos Sainz számára valóra vált álom volt a Ferrari versenyzőjének lenni, ám ez a fejezet négy év után lezárul. Nem így tervezte, nem így akarta. Egy éve ilyenkor 99%-ig biztosra vette, hogy új szerződést kap a vörösöktől. Aztán másképp alakult.
És most elérkezett az utolsó állomáshoz Abu-Dzabiba, ahol ráadásul még egy nagy közös célért is harcba indulhatnak: megszerezni a Ferrari 2008 óta első konstruktőri címét.
„Ez egy egészen érzelmes hétvége lesz, intenzív, és nemcsak azért, mert az utolsó hétvége, hanem azért is, mert nagy a tét a konstruktőrök között. Ez összességében egy nehéz év volt, sok minden történt a háttérben. Egészen boldog és büszke vagyok arra, ahogyan a helyzeteket az év során kezeltem, és ahogyan elértem, hogy még a szezon végére is jó formában érkeztem, készen állva a harcra” – mondta a spanyol.
Megkérdezték, mennyire lenne fontos számára konstruktőri bajnokként búcsúzni.
„Ez a mindenséget jelentené számomra. A legjobb módja lenne az elköszönésnek az előző négy évem otthonát jelentő csapattól, attól a csapattól, amiért mindent beleadtam az elmúlt négy évben. Élveztem minden velük töltött pillanatot. Konstruktőri címmel elköszönni szerintem tökéletes kijelentkezés lenne, tökéletes búcsú.”
„Őszinte leszek, ez még mindig távoli cél, nehéz. Huszonegy pont a hátrányunk a leggyorsabb versenyzők közül kettővel szemben, az egyik leggyorsabb csapattal szemben. Ezt a huszonegy pontot behozni egy hétvége alatt csak tökéletességgel lehet, és azzal, hogy nekik nem optimális vagy rossz hétvégéjük lesz. Még így is nehéz lesz, de láttam már rosszabb dolgokat is a versenyzésben, és mindent meg fogunk tenni” – mondta Sainz.
És hogy mit érhet el ő Abu-Dzabiban a hétvégén?
„Szeretnék hozzájárulni a konstruktőri címhez egy győzelemmel. Végül is győzelemre van szükségünk. Mindkét autónkkal dobogós helyen kell végeznünk, ha meg akarjuk szerezni a címet – hacsak nem történik valami katasztrofális a McLarennel. Ez a célom.”
„Más kérdés, hogy pénteken, amikor már használtuk az autót, kiderül, nyerhetünk-e vagy sem. A csapattal viszont tudjuk, hogy mindkét autóval dobogóra kell állnunk, ideális esetben kettős győzelemmel, és azzal megadjuk magunknak a legjobb esélyt a elérésére.”
„Nehéz lesz. Ez a pálya az első négyes mindegyikének kedvezhet. Van pár hosszú egyenes, lassú kanyarok, amik a Ferrarit segíthetik. Vannak közepesen gyors kanyarok, amik a McLarent és a Red Bullt. Éjszaka van, ez a Mercedest segítheti. Sok minden van, és sok csapat és versenyző lesz harcban a győzelemért, szóval lehetetlen megmondani, ki szerezheti meg” – latolgatta az esélyeket.
A McLaren 21 pontos előnnyel vezet a Ferrari előtt. Ahhoz, hogy egyáltalán legyen esélyük fordítani, legalább egyik autójukkal mindenképpen a legjobb 4-ben kell végezniük.