Kicsit Nico Hülkenbergesre sikerült ez a csoda is. A több mint 200 F1-es hétvégéje során okozott már pár meglepetést a német versenyző, de valahogy az az igazi áttörés sosem jött neki össze. Szerzett már pole-t a Williamsszel 2010-ben, állt az élen Brazil Nagydíjon 2012-ben, volt már dobogóközeli helyzetben több ízben is, ám valami mindig becsúszott és elvette a pillanat ragyogását.
Így volt ez most az Abu-dzabi Nagydíj időmérő edzésén is. Hülkenberg a Q3-ba vezette az egész hétvégén gyors Haast, ahol a második gyorsköre végén meglepetést okozva az élre ugrott az eredményjelzőn. Később a két McLaren és Carlos Sainz ugyan hátrébb taszította, ám így is egy előkelő 4. hely lett az eredmény, ami a csapat idénybeli legjobbja, és Kevin Magnussen 2023-as Miami Nagydíjon elért csapaton belüli rekordjának beállítása is egyben. Szép búcsú a Haastól – gondolhattuk. Aztán kiderült, hogy ez nem a végeredmény…
Hülkenberg 3 rajthelyes büntetést kapott, mivel a Q1-ben autókat előzött a boxutca kijáratánál, és ezzel a kiemelkedő második sor helyett az „átlagos” 7. rajtkocka lett végül az övé
A német a meghallgatás előtt nem gondolta, hogy büntetés lesz a vége.
„A mi helyzetünkben, a boxutca végén vagy elsőként vagy utolsóként mehetünk ki a boxból. Itt utolsók voltunk, és az óra ketyegett, ellenünk volt. Az első köröm nem volt olyan jó, ezért igazi nyomás nehezedett ránk, és azt mondták nekem, muszáj megelőznöm pár autót, hogy a lehető legtöbb időt spóroljuk. Tettem, amit tennem kellett”
– magyarázta a német Sky csatornának Hülkenberg, akinek ezen érvelését az FIA nem tudta elfogadni mentségként.
A kérdésre, számít-e büntetésre, határozott nemmel felelt.
Komacu Ajao csapatfőnök a büntetés után elismerte, vegyesek az érzéseik az időmérő után. „A Q1-ben Nico autókat előzött meg a boxutcában, ami szabálytalan, ezért három rajthelyes büntetést kaptunk. Csalódást keltő, de a Q3-as teljesítményünkkel összességében megmutattuk, hogy elképesztő a tempónk. Egészen erős autónk van, jó a tempó, szóval mindent megteszünk, a hogy a lehető legjobb pozícióba jussunk.”
A versenyen is jók lehetnek?
A Haas nyilvánvalóan gyors Abu-Dzabiban, már a szabadedzéseken is fel-felbukkantak a legjobbak között. „Az autónk egész hétvégén jó volt. Az első szabadedzésen egyből nagyon jónak éreztem, és aztán edzésről edzésre meg tudtuk tartani, kicsit még javítottunk is. Az időmérőn is. A pálya javulásával mi is javultunk. Nagyon jó. Számítottam a top tízes eredményre, tudtam, hogy teljesen lehetséges, valójában muszáj is volt. A negyedik hely viszont határozott meglepetés. A nagykutyák közül viszont páran küszködtek” – magyarázta Hülkenberg.
Komacu kiemelte, ha Kevin Magnussen nem találja el a bóját, ami Lewis Hamiltont kiejtette a Q1-ben, talán ő sem a 15. helyen zárt volna. „Az első edzéstől kezdve elégedettek voltak a versenyzőink az autóval. Jó volt az egyensúly. Azt gondoltuk, mindkét autót a Q3-ba juttathatjuk, de Keviné megsérült, amikor nekiment a bójának. Ezzel elég sok teljesítményt vesztettünk, amiért kár. Nico viszont fantasztikus munkát végzett.”
A Haas 5 pontra van az Alpine-tól a konstruktőri bajnokság 7. helyén. 6-tal kéne több pontot gyűjteniük az előzéshez. Hülkenbergék hiszik, hogy az időmérős versenyképességük vasárnapra is fenntartható, és nem esnek vissza úgy, mint 2023-ban oly gyakran. „Nem, ezen már rég túl vagyunk. Az év megmutatta, hogy többé már nem időmérős autó a miénk, és vasárnaponként is jók vagyunk. Minden esélyünk meglesz holnap” – mondta a német, aki 2 hellyel Pierre Gasly mögül fog rajtolni.