Megcsinálták. Kicsit nehezebb lett, mint gondolták – vagy inkább csak idegtépőbb. Azok után, hogy a McLaren kibérelte az első rajtsort Abu-Dzabiban, úgy tűnt, tényleg csak be kell húzniuk ezt a versenyt, ám a futam rajtjánál Max Verstappen összeütközött Oscar Piastrival az első kanyarban. Az ausztrál a mezőny végére került, és csak a 10. helyre jött fel. Esete jelzés volt a McLarennek: elég egy rossz pillanat, és akár mindent elveszíthetnek.
Lando Norris persze az élen volt, irányított, ám egy kiesés, egy műszaki hiba, egy rossz kerékcsere, egy vétlen baleset elég lett volna ahhoz, hogy a mögötte lesben várakozó Ferrarik kerüljenek helyzetbe.
Norris végül nem remegett meg, és leszállította a konstruktőri bajnoki címhez szükséges győzelmet. Nagy volt az ünneplés: a McLaren 26 év után lett első a csapatversenyben.
„Nagyon-nagyon boldog vagyok, ahogy a csapaton belül mindenki. Nagyon különleges nap ez mindannyiunk számára. Csak mi veszíthettük el, és biztosra veszem, hogy bizonyos pillanatokban az emberek úgy gondolták, hogy nem vagyunk messze attól, hogy elveszítsük.”
„Két Ferrari volt ott, és Charles nagyszerű munkát végzett, hogy visszatért a dobogóra. Oscar rendkívül balszerencsés volt, hogy kivették az első kanyarban. Egy pillanatra megállt a szívem: úristen! Akkor nem tűnt annyira valószínűnek. De csak leszegtem a fejem, és arra koncentráltam, hogy hozzam, amit tudok”
– mesélte Norris.
Az első etapon Carlos Sainz igyekezett tapadni Norrisra. Aztán ő állt ki először, és ezzel faragni tudott a hátrányából. Norris kerékcseréje után másfél másodperc volt csak a két versenyző között, csakhogy a kemény gumin a McLaren volt a versenyképesebb. Sainz és Norris szerint ez az év egészét tekintve nem volt meglepő.
Norrist megkérdezték, mennyire érezte magát kiszolgáltatott helyzetben Piastri kihullásával. „Néztem a kivetítőket, és láttam, hogy Charles nyolcadik egy kör után. Kicsit ideges voltam, de tudtam, hogy csak magamra szabad figyelnem, leszegett fejjel kell mennem. Carlos sosem volt távol. Talán 4,2 másodperc volt a legnagyobb előnyöm az első etapon, és ez nem túl kellemes előny. Túl szoros volt ahhoz, hogy kényelemben érezzem magam.”
„Trükkös verseny volt, és biztosra veszem, hogy sok ideges ember ült a boxfalon és a garázsban, tudva, mi forgott kockán. Az autóban benned van az adrenalin, és erre összpontosítasz, de ők csak ülnek és nézik a képernyőt, és azon gondolkodnak, mi alakulhat rosszul.”
„Kár Oscarért igazán szerettük volna a kettős győzelmet ma, hogy a McLaren legyen a csúcson a versenyen és a bajnokságban is. Sajnáltam őt, mert nem az ő hibája volt. De nagyszerű éve volt. Mind együtt fogunk ünnepelni, én biztosan. És jól fogunk szórakozni” – mondta Norris.
Miközben győzelemmel zárta az eddigi legjobb szezonját, Norris az év utolsó versenye után mégsem az eredményének vagy a kapott trófeájának örült a leginkább.
„A nagyobb kép, hogy bajnokságot nyertünk huszonhat év után. Amikor kimondod a McLaren nevét, nem gondolnád, hogy nem nyert huszonhat év óta. Rendkívül büszkék vagyunk arra Oscarral, hogy ennek részesei lehettünk. És a legnagyobb jutalom, amit csak kaphatsz, hogy leszállítod a csapatnak, és az arcukra varázsolod a létező legnagyobb mosolyt.”
„Mindenki számára ez a legnagyobb jutalom, akik tervezik, építik az autót, a partnereknek, mindenkinek. Büszkeséget érzek. Örülök, hogy így zártam az évet, de sokkal jobban örülök a csapat miatt, mint magam miatt”– mondta mosolyogva a brit, aki emellett a bajnoki második helyét is bebiztosította Charles Leclerc előtt, és a jövő héten életében először mehet F1-es versenyzőként az FIA év végi díjátadó gálájára.