Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Norris nyert Abu-Dzabiban, konstruktőri bajnok a McLaren

Norris nyert Abu-Dzabiban, konstruktőri bajnok a McLaren

Boxutca
A végig magabiztosan versenyző Lando Norris nyerte a szezonzárót Abu-Dzabiban. Másodikként Carlos Sainz ért célba, harmadikként pedig a nagyot zárkózó Charles Leclerc. A Ferrari tehát két dobogót is hozott, a konstruktőri címet viszont így is a McLaren szerezte meg.

Noha az egyéni bajnoki cím sorsa már Las Vegasban eldőlt, az utolsó versenyre is maradtak izgalmak és maradt egy komoly tét: a konstruktőri cím továbbra is nyitott volt.

Abu-Dzabiba a McLaren érkezett huszonegy pontos előnnyel, és az időmérő is a narancsosok szája íze szerint alakult, Lando Norris szerezte meg ugyanis az első rajthelyet, Oscar Piastri pedig a másodikat. A nagy rivális Ferrari versenyzői közül Carlos Sainz a harmadik helyről indult, míg az energiatároló cseréje miatt büntetett Charles Leclerc csak a mezőny végéről.

A negyedik pozícióból Max Verstappen vágott neki a futamnak, majd Pierre Gasly és George Russell kettőse jött, a hetedik helyről pedig Nico Hülkenberg várta a startot, miután tegnap bár a negyedik leggyorsabb kör volt az övé, de három pozícióval hátrasorolták.

Leclerc mellett a jövő évi csapattárs, Lewis Hamilton is nagy felzárkózásra készült utolsó mercedeses futamán: a hétszeres bajnok a tizenhatodik helyről indult, miután egy peches incidens miatt már a Q1-ben kiesett.

Oscar Piastri és Max Verstappen ütközése a rajt után (Fotó: XPB)

A rajt és az első kör igencsak kaotikusan alakult, Verstappen ugyanis ütközött Piastrival, aki ennek következtében a sor végére került. Eközben a Red Bull-os csapattársat, Sergio Pérezt kiforgatta Valtteri Bottas.

A mexikói futama ezzel véget is ért, míg Verstappen folytatni tudta a versenyt, igaz egy 10 másodperces büntetéssel (ezt megkapta Bottas is a hasonló manőver miatt).

Leclerc remekül indult és használta ki a káoszt: tizenegy pozíciót javítva már nyolcadik volt az első körben. Hamilton eközben négyet javított.

Az élen Norris magabiztosan kezdett és haladt is az első körökben: hamar másodperces fölé növelte előnyét Sainzcal szemben, aki szintén gyorsan leszakította magáról a kavarodásban a harmadik helyre ugró Gaslyt.

Lando Norris az élen, Carlos Sainz előtt (Fotó: XPB)

Az első körökben aztán folytatódott Leclerc felzárkózása: a monacói megelőzte Kevin Magnussent, Fernando Alonsót és Hülkenberget is – így a tizenkettedik körben már ötödik volt és nem volt messze Gasly és Russell kettősétől.

A pontzónába Verstappen is gyorsan visszaverekedte magát, neki viszont számolnia kellett még a már említett büntetéssel.

A kerékcserék után Leclerc Gaslyt is legyűrte (később állt ki és a friss gumikon előnyben is volt), sőt Russell is mögé került a Mercedes versenyzőjének saját cseréje után. Igaz, a brit gumielőnyben volt, hiszen hosszabbra nyújtotta első etapját.

A cserék az élen nem hoztak változást, bár a Ferrari megpróbált Norris elé vágni, a McLaren hibátlan kiállást produkált és a fiatal pilóta is magabiztos volt a ki és bevezetőkörön is őrizve ezzel az elsőséget.

Pierre Gasly és Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Legtovább Hamilton és Verstappen maradt pályán, a holland pedig a csere és a büntetés letöltése után a tizenegyedik helyre jött vissza, újra neki kellett tehát futnia a felzárkózásnak. Hamilton hetedik volt a csere után és friss közepeseken támadhatott a jobb pozíciókért (az ellenfelek keményeken voltak, ellentétes taktikával kezdték ugyanis a futamot).

A harmincegyedik körben két búcsúzó került a figyelem középpontjába: Bottas és Magnussen, de nem úgy, ahogyan szerettek volna. A finn első kerekei blokkoltak így féktávon ütközött riválisával, autója pedig annyira megrongálódott, hogy fel kellett adnia utolsó versenyét. Magnussen legalább folytathatta azt.

A hajrá felé közeledve Hamilton és Verstappen is sorra nyerte a pozíciókat: a brit feljött az ötödik helyre, csapattárs mögé, míg a friss négyszeres bajnok a hatodikra, Hamilton mögé.

A hetedik pozícióban Gasly állt, aki bár nem tudta tartani a lépést az élmezőny tagjaival, a legjobb helyezést, ami a középmezőny számára elérhető volt, fogta, így magabiztosan haladt afelé, hogy segítsen bebiztosítani csapatának, az Alpine-nak a hatodik helyet a konstruktőri tabellán.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

A hajrában a Mercedes versenyzőire hárult a figyelem, Hamilton ugyanis a gumielőnyét kihasználva utolérte Russellt, az utolsó körben pedig egy látványos manőverrel át is vette tőle a negyedik helyezést. Ezzel a pozícióval búcsúzott tehát a csapattól, amivel hat bajnoki címet ünnepelhetett 2014 és 2020 között.

Az élen eközben nem történt változás, vagyis Norris győztesként ért célba, Sainz és Leclerc pedig második és harmadik lett, ezzel eldőlt, hogy a 2024-es év konstruktőri bajnoki címét a McLaren szerzi meg. A csapat 1998 óta először ünnepelhetett ilyen jellegű sikert!

Az idén negyedik bajnoki címét ünneplő Verstappen egy hatodik hellyel búcsúztatta az évet, Gasly pedig hetedik lett, megszerezve ezzel a hatodik konstruktőri pozíciót az Alpine-nak.

Pontot a Haastól búcsúzó Hülkenberg, Alonso valamint a tizedik helyezésig felzárkózó Piastri szerzett még az emlékezetes 2024-es szezon utolsó versenyén.

Az Abu-dzabi Nagydíj végeredménye:

Borítókép: Lando Norris és Zak Brown (Fotó: XPB)

További tartalmak