Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Búcsú a 2024-es autóktól: ők tesztelnek Abu-Dzabiban

Búcsú a 2024-es autóktól: ők tesztelnek Abu-Dzabiban

Boxutca
Egy szünnap után kedden ismét pályára gurulnak a 2024-es autók – még egyszer, utoljára. Az abu-dzabi teszten a szokásoknak megfelelően több újonc is lehetőséget kap, miközben a Pirelli értékes adatokat gyűjthet, néhány versenyző pedig megkezdi az ismerkedést új csapatával.

Bár vasárnap leintették a 2024-es szezon utolsó versenyét, az Abu-dzabi Nagydíjat, a királykategóriás csapatok még nem hagyták el a helyszínt, kedden ugyanis ismét pályára vihetik autóikat – most egy kollektív teszt keretén belül.

A tesztnap, mint azt az előző években már megszokhattuk, két szakaszból áll majd, a csapatok pedig két autóval vágnak neki a munkának. Az egyiket a szabályok értelmében egy olyan újoncnak kell adniuk, aki legfeljebb két F1-es versenyen indult. A szabályok itt hasonlóan fogalmaznak, mint a szabadedzések esetében, amelyekből kettőn kötelező újoncot indítani.

A másik autót egy jelenleg is érvényes F1-es szuperlicenccel rendelkező pilótának kell pályára vinnie, a gép pedig gumitesztre lesz kijelölve: a Pirelli gyűjthet adatokat a 2025-ös szezonra készülő gumiabroncsok prototípusairól.

Persze a tesztnap a csapatok számára is fontos lesz, hiszen egy teljesen napon keresztül gyűjthetnek adatokat egy naptárban is szereplő versenypályán, miközben már gőzerővel készülnek a következő idényre, ami meglehetősen kevés technikai változást hoz majd. És nem szabad elfelejteni azt sem, hogy sokan most kezdenek új csapatuknál.

Andrea Kimi Antonelli (Fotó: XPB)

Ami a csapatváltókat illeti, Carlos Sainz már hétfőn teljesítette első köreit a Williamsszel egy filmes nap keretén belül, kedden pedig folytathatja a munkát – valamint a csapattal és az autóval való ismerkedést –, mint a gárda Pirelli-tesztelője.

Esteban Ocon kedden gurul először pályára a Haasszal, miután (a tervezettnél némileg bonyolultabban, a katari hétvégét követő gyors „szakítást” követően) az Alpine elengedte őt a riválishoz. Eközben a Haas is engedélyezte Nico Hülkenbergnek, hogy a tesztet már a Sauber pilótájaként teljesítse – ő egyébként visszatér a csapathoz, ahol 2013-ban már teljesített egy szezont.

Sok szó esett Lewis Hamiltonról és a Ferrariról is, a brit azonban nem kaphat lehetőséget új csapatától, szerződése ugyanis 2024 végéig a Mercedeshez láncolja, ahol a hetekben több marketingjellegű megjelenése is lesz még.

A fiatalok közül a legnagyobb érdeklődés minden bizonnyal Andrea Kimi Antonellit övezi majd, aki 2025-ben a Mercedes versenyzője lesz, holnap pedig két szabadedzés után a harmadik éles bevetést teljesítheti a 2024-es autóval. Valószínűleg reflektorfényben lesz az F2 aktuális bajnoka, Gabriel Bortoleto is, aki most debütál a Saubernél.

Egy hétvégét ugyan már teljesíthetett, de 2025-ben még újoncnak számít majd Jack Doohan is, akinek szintén fontos mérföldkő lesz a keddi teszt az Alpine-nal valamint az F1-gyel való ismerkedés szempontjából.

Gabriel Bortoleto (Fotó: XPB)

Ami a „beugrósokat” illeti, a McLaren a népszerű IndyCar-versenyzőre, Patricio O’Wardra számít, a Ferrari két korábbi juniorjára, Antonio Fuocóra és az abu-dzabi pénteken már lehetőséget kapó Arthur Leclerc-re, aki ismét testvére csapattársa lehet. Az Alpine jövő évi tartalékosát, Paul Aront küldi pályára, aki most először dolgozik majd a csapattal.

Az újonctesztet a Ferrarihoz hasonlóan az Aston Martin is felosztja a már „rutinos” tesztelő, Felipe Drugovich és az F1-es közeggel még csak ismerkedő Jak Crawford között. A Williams juniorjának, Luke Browningnak ad lehetőséget, a Haas pedig a Toyota-kapcsolat révén a Le Mans-i győztes Hirakava Rjónak, aki pénteken a McLarennel teljesítette az első szabadedzést.

A Sergio Pérez jövője körüli bizonytalanság fényében érdekes lehet a Red Bull felállása: az anyacsapat Cunoda Jukinak ad lehetőséget, valamint az F2 ezüstérmesének, Isack Hadjarnak, az RB pedig Liam Lawsonnak és Ivasza Ajumunak. Cunoda ezzel a teszttel kapcsolatban már jelezte, bár örül a lehetőségnek, az valószínűleg nem oszt, nem szoroz jövője szempontjából, míg Hadjar nem a „nagycsapat”, hanem az RB ülésére lehet esélyes.

Ami az állandó versenyzőket illeti, kedden csupán Oscar Piastrinak, Charles Leclercnek, George Russellnek és Lance Strollnak „kell túlóráznia” annak a csapatnak a színében, amivel teljesítette a 2024-es szezont.

 Az ABU-DZABI TESZT RÉSZTVEVŐI:                                                       

CSAPAT PIRELLI-TESZTELŐ ÚJONC
McLaren Oscar Piastri Patricio O’Ward
Ferrari Charles Leclerc Antonio Fuoco
Arthur Leclerc
Red Bull Cunoda Juki Isack Hadjar
Mercedes George Russell Andrea Kimi Antonelli
Aston Martin Lance Stroll Felipe Drugovich
Jak Crawford
Alpine Jack Doohan Paul Aron
Haas Esteban Ocon Hirakava Rjó
RB Liam Lawson Ivasza Ajumu
Williams Carlos Sainz Luke Browning
Sauber Nico Hülkenberg Gabriel Bortoleto

 

Borítókép: Arthur Leclerc (Fotó: XPB)

További tartalmak