Nagy az öröm és a büszkeség a McLaren csapatánál. 1998 óta először értek fel a csúcsra a konstruktőri bajnokságban, és ezzel elmondható, végre beérett az évek óta tartó munka gyümölcse, mellyel alapjaiban újították meg a csapatukat.
A sikernek azonban az ára is megvan, duplán is. Az aktuális szabályok szerint a csapatok a konstruktőri helyezésüktől függő fejlesztési időt kapnak, így a győzelmével a 2025-ös év közepéig most a McLaren dolgozhat a legkevesebbet a szélcsatornában és a CFD-ben.
Emellett anyagi szempontból is lesz egy kis veszteségük a sikerük miatt. Az FIA a következő évi nevezési díjak összegét is a konstruktőri helyezések alapján számolja ki, és e téren most messze a McLaren fizeti a legtöbbet, ráadásul 2023-hoz képest is az ő díjuk emelkedik a leginkább.
Az FIA két kalapból számolja a nevezési díjakat. Az alapdíj idén valamennyi csapat számára 680 203 dollár. Emellett a szerzett pontoknak is megvan a díjszabása. A világbajnok minden egyes pontja után 8 161 dollárt köteles fizetni, míg a többi kilenc istálló pontonként 6 799 dollárt.
Ezen összegekkel kalkulálva a McLaren 2025-re 6,1 millió dollárt fog fizetni a bajnokságban való részvételért. Ez az összeg ugyan 1,3 millióval elmarad a Red Bull tavalyi rekordévéért fizetett rekord nevezési díjától (7,5 millió dollár), ugyanakkor 3,5 millió dollárral magasabb, mint amit tavaly 4. helyezettként fizetniük kellett.
A csapatok közül egyébként 5 fizet magasabb összeget 2025-re, mint az idei évre. A második legnagyobb ráfizető a Ferrari, mely a 3.-ról a 2. helyre lépett előre a bajnokságban. A vörösök nevezési díja 1,8 millió dollárral emelkedett.
Eközben a trónfosztott Red Bull pénzügyi szempontból (legalábbis a nevezési díjakéból…) nem járt rosszul a visszaeséssel. Azzal, hogy a 3. helyre csúsztak vissza, és 271 ponttal kevesebbet gyűjtöttek, mint 2023-ban, 2,8 millió dollárral alacsonyabb nevezési díjat kell fizetniük.
Ha nem csak pusztán a nevezési díjakat nézzük, a legnagyobb nyertesnek az Aston Martin számít. Miközben a Red Bullnál a díjcsökkenés két pozícióval rosszabb helyezést, és ezáltal az F1-es bevételekből való kisebb részesedést jelent, az Aston Martin nevezési díja úgy csökkent jelentősen, hogy 2023-hoz hasonlóan 5. helyen zárt a konstruktőri bajnokságban, vagyis az F1 bevételeiből ugyanakkora szelet tortára jogosult. A zöldek idén csak 94 pontot szereztek, 186-tal kevesebbet, mint a múlt évben, és ezért 1,2 millió dollárral csökkent a nevezési díjuk.
A többi csapatnál csak százezres nagyságrendű változások történtek, a Williamsnél és a Saubernél pedig ennél is kisebb a különbség az előző évi díjszabáshoz képest.
Az F1-es csapatok 2025-ös nevezési díja és annak változása 2024-hez képest:
Csapat | Pontszám | Nevezési díj (amerikai dollár) |
Különbség (amerikai dollár) |
|
1. | McLaren | 666 | 6 115 429 | + 3 471 942 |
2. | Ferrari | 652 | 5 113 151 | + 1 785 864 |
3. | Red Bull | 589 | 4 684 814 | – 2 761 003 |
4. | Mercedes | 468 | 3 862 135 | + 515 123 |
5. | Aston Martin | 94 | 1 319 309 | – 1 179 528 |
6. | Alpine | 65 | 1 122 138 | – 324 699 |
7. | Haas | 58 | 1 074 545 | + 337 808 |
8. | RB | 46 | 992 957 | + 170 745 |
9. | Williams | 17 | 795 786 | – 46 151 |
10. | Sauber | 4 | 707 399 | – 55 638 |