A katari hétvégén vált hivatalossá, hogy a Forma–2-es bajnokság idei bronzérmese, Paul Aron csatlakozik az Alpine-hoz, mégpedig rögtön tartalékversenyzőként, vagyis nem „csupán” a juniorakadémia tagjaként vagy szimulátoros tesztpilótaként.
Az észt így 2023 óta először lehet tagja egy királykategóriás alakulat kötelékének: korábban a Mercedesszel dolgozott, mint a pilótaakadémia egyik tagja (itt 2019 óta edződött). Azóta F1-es „hátszél” nélkül versenyzett és hívta fel magára a figyelmet azzal, hogy F2-es újoncévében hét dobogós helyezést és egy futamgyőzelmet szerzett.
Kedden a közös munkát is elkezdheti új csapatával, az Alpine ugyanis bejelentette, hogy őt nevezi az idény utolsó kollektív tesztjére, amelyen a szabályok szerint minden csapatnak pályára kell küldenie legalább egy újoncot.
Aron mellett a hétvégén debütáló Jack Doohan kap lehetőséget, aki a kollektív tesztnap során a Pirelli abroncsait teszteli majd – az is rögzítve van a szabályokban, hogy a két résztvevő autó közül az egyikkel (amelyikben a rutinosabb versenyző ül) a gumiszállító felkészülési munkáit kell segítenie az egynapos gyakorláson.
Az eredeti tervek szerint Doohan minden bizonnyal az újoncteszten indult volna, hiszen sokáig úgy volt, az ausztrál csak a 2025-ös szezonban kezdi Forma–1-es pályafutását. Abu-Dzabiban viszont végül sor került a bemutatkozásra.
A csapat és Esteban Ocon ugyanis a katari hétvége után megszakította együttműködését, így pedig a tartalékos Doohan előtt megnyílt az út az első éles bevetés felé. A fiatal ausztrál első hétvégéje a szigorú tanácsadó, Flavio Briatore értékelése szerint „teljesen rendben volt”, noha az időmérőn a Q1-ben búcsúzott és vasárnap lemaradt a pontszerzésről.