A szövetség idei utolsó, ruandai ülésén (az afrikai ország ad majd otthont a péntek esti hivatalos díjátadó gálának is) számos fontos döntés született a különböző versenysorozatok működtetésével és szabályozásával kapcsolatban.
A királykategória szempontjából az egyik legfontosabb lépés az „üzemeltetési szabályzat” létrehozása, ami a folytatásban a technikai valamint a pénzügyi szabályzat mellett fontos előírásokat tartalmaz majd a csapatok számára. Ez az FIA rövid közleménye szerint több versenyhétvégén kívüli tevékenységet is szabályozni fog.
Megjegyzik, ebbe a tárgykörbe átkerül néhány olyan elem is, ami „történelmileg a sportszabályzatban” szerepelt. Ilyenek például az aerodinamikai valamint a motortesztekre vonatkozó korlátozások valamint a kötelező leállási időszak (a nyári szünet) szabályozása.
A szövetség formálisan is elfogadta az extra hűtőrendszer bevezetését is. Ennek szükségessége a 2023-as Katari Nagydíj után merült fel a királykategórián belül, amikor a kiugróan magas hőmérséklet miatt számos versenyző kimerültségre, dehidratációra és rosszullétre panaszkodott. Az előírásra „hőveszélyként” hivatkoznak és az extrém magas körülmények között írja elő a rendszer használatát.
Az FIA nem részletezi, milyen rendszerről van szó, azAutosport viszont úgy tudja, hogy míg a csapatok korábban egy egyszerűsített légkondicionáló berendezést teszteltek, végül mégis egy olyan rendszer alkalmazásáról állapodtak meg, amelyhez nem kell légkondicionáló.
A közlemény jelezte, a 2025-ös és a 2026-os költségvetési szabályzatot is frissítették annak érdekében, hogy bizonyos tevékenységeket fenntarthatósági okokból kizárjanak a költségvetési limitből. Finomítottak a 2026-os műszaki szabályzaton is, egyértelművé téve, hogy a csapatok nem dolgozhatnak az újgenerációs autók aerodinamikáján 2025 január elseje előtt.