Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Az FIA elfogadta az extra hűtőrendszer bevezetését és jönnek az üzemeltetési szabályok

Az FIA elfogadta az extra hűtőrendszer bevezetését és jönnek az üzemeltetési szabályok

FIA
Az FIA motorsport világtanácsa (WMSC) legutóbbi ülésén formálisan is elfogadta az extra hűtőrendszer bevezetését, valamint megerősített néhány költséglimittel kapcsolatos változtatást és létrehozta az „üzemeltetési szabályzat” területét is.

A szövetség idei utolsó, ruandai ülésén (az afrikai ország ad majd otthont a péntek esti hivatalos díjátadó gálának is) számos fontos döntés született a különböző versenysorozatok működtetésével és szabályozásával kapcsolatban.

A királykategória szempontjából az egyik legfontosabb lépés az „üzemeltetési szabályzat” létrehozása, ami a folytatásban a technikai valamint a pénzügyi szabályzat mellett fontos előírásokat tartalmaz majd a csapatok számára. Ez az FIA rövid közleménye szerint több versenyhétvégén kívüli tevékenységet is szabályozni fog.

Megjegyzik, ebbe a tárgykörbe átkerül néhány olyan elem is, ami „történelmileg a sportszabályzatban” szerepelt. Ilyenek például az aerodinamikai valamint a motortesztekre vonatkozó korlátozások valamint a kötelező leállási időszak (a nyári szünet) szabályozása.

Fotó: XPB

A szövetség formálisan is elfogadta az extra hűtőrendszer bevezetését is. Ennek szükségessége a 2023-as Katari Nagydíj után merült fel a királykategórián belül, amikor a kiugróan magas hőmérséklet miatt számos versenyző kimerültségre, dehidratációra és rosszullétre panaszkodott. Az előírásra „hőveszélyként” hivatkoznak és az extrém magas körülmények között írja elő a rendszer használatát.

Az FIA nem részletezi, milyen rendszerről van szó, azAutosport viszont úgy tudja, hogy míg a csapatok korábban egy egyszerűsített légkondicionáló berendezést teszteltek, végül mégis egy olyan rendszer alkalmazásáról állapodtak meg, amelyhez nem kell légkondicionáló.

A közlemény jelezte, a 2025-ös és a 2026-os költségvetési szabályzatot is frissítették annak érdekében, hogy bizonyos tevékenységeket fenntarthatósági okokból kizárjanak a költségvetési limitből. Finomítottak a 2026-os műszaki szabályzaton is, egyértelművé téve, hogy a csapatok nem dolgozhatnak az újgenerációs autók aerodinamikáján 2025 január elseje előtt.

Fotó: FIA
Borítókép: Kép: XPB

További tartalmak