Mielőtt átvenné a negyedik világbajnoki címéért járó serleget, Max Verstappennek pénteken még lesz egy extra kötelezettsége: Ruanda fővárosában, Kigaliban a motorsport iránt érdeklődő fiatalokkal, gyerekekkel kell eltöltenie némi időt, illetve népszerűsítenie kell az FIA által tervezett, a terepversenyzés világába belépőt biztosító megfizethető krosszautókat. Ez a büntetése azért, hogy a Szingapúri Nagydíj csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján egy csúnya szóval illette a saját autóját.
Amikor Verstappen ezt a büntetést kapta, nevetségesnek vélte, hogy egy olyan trágár kifejezésért kell bűnhődnie, amivel még csak nem is személyt illetett és sértett meg. Az Abu-dzabi Nagydíj vasárnapi futama alatt ezzel szemben éppen ezt tette, amikor a rá 10 másodperces időbüntetést kiszabó bírókat „hülye idiótának” nevezte a csapatrádión.
Noha a múltban már vontak felelősségre versenyzőt és csapatfőnököt is a bírók szidalmazásáért (rádión keresztüliért is), az FIA ezúttal eltekintett ettől. Az Autosport megkeresésére a szövetség megerősítette, nem indítottak vagy indítanak vizsgálatot a címvédő ellen, lezártnak tekintik ezt az ügyet.
A következetesség szempontjából nem feltétlenül érthető a döntés, ám a versenyzők érdekvédelmi szövetségének igazgatója, Alexander Wurz szerint helyes, hogy ezúttal nem fújnak a kelleténél nagyobbra egy ilyen ügyet.
„Alapesetben azt várnám, hogy a bírók vagy az FIA elnöke telefont ragad, és magával Maxszal beszél. Maxszal igazán jól lehet beszélni”
– mondta a Formel1.de-nek a korábbi versenyző, aki előzetesen egyébként azt gondolta, az FIA lépni fog a történtek után. „Csak hagyni kell lenyugodni és egy kis időt kell adni neki, és akkor ő is benne lesz, hogy azt mondják: hé, működjünk együtt, a nyilvánosság érdekében.”
„Egyfelől szeretnénk azt látni, hogy a sport eredeti, megismerni a versenyzőket. Azt kell adniuk, amilyenek. Ez klassz és jó. Ezt akarjuk. Természetesen társadalmi felelősségünk is van, hiszen emberek, gyerekek néznek minket odahaza, és van némi példaképhatásunk. De nem szabadna túlzottan a közhelyek mögé bújnunk, egy kis nyerseség jót tesz. És ennél mindig megvan a vékony határvonal. De persze ennek meghatározása az FIA felelősségköre” – fejtegette Wurz.