A Renault vezetői hosszas gondolkodás után – a dolgozók folyamatos tiltakozásának ellenére – úgy döntöttek, leállítják a Forma–1-es motorprojektet és az Alpine-t 2026-tól ügyfélcsapatként fogják futtatni. Később kiderült, motorokat a Mercedestől vásárolnak majd.
A döntés sokakat meglepett és elkeserített, az ugyanis egyet jelent a királykategóriában hosszú évtizedek óta jelen lévő Renault távozásával. Ami a csapat vezetőit illeti, ők többször jelezték, megértik és bizony támogatni is tudják a döntést, eredményesség szempontjából ugyanis kifizetődő lehet a hibridérában hátrányba kerülő Renault erőforrásainak a leváltása.
Erről beszélt a szezon közben kinevezett (tehát a folyamatba minden valószínűség szerint csak belecseppenő) csapatfőnök Oliver Oakes is, aki kegyetlen döntésnek nevezte a váltást, ugyanakkor aláhúzta, az Alpine azzal üzenni akart, mégpedig azt, hogy mindent megtesz a javulásért.
„Tudom, hogy nehéz döntés volt” – ismerte el a Beyond the Grid legutóbbi adásában. „Tudom, hogy nagyon érzelmes volt, mert büszkék vagyunk arra, hogy gyári csapat lehetünk, és jövőre lesz még egy közös évünk, de úgy érzem, ez egyféle szándéknyilatkozat volt azzal kapcsolatban, hogy merre szeretnénk haladni” – tette hozzá.
„Nem azért vagyunk itt, hogy pörgessük a számokat. Előre akarunk haladni. Egészen egyszerűen csak azt akarom, hogy a legjobb motor dolgozzon az autónkban. Végső soron ami engem illet, én a verseny miatt vagyok itt” – emelte ki.
„Szeretnék a rajtrács elején lenni. Nem szeretnék hátrafelé lépdelni. Hoztunk egy kegyetlen döntést, hogy a legjobb motort helyezzük az autóba és segítjük a csapatot abban, hogy újra előre haladjon a rajtrácson” – folytatta a szakember, aki elismerte, a döntés után több gyártóval is tárgyaltak, mielőtt szerződést kötöttek a Mercedesszel.
„Voltak más egyeztetések is. De nagyon hamar kiderült vált számunkra, hogy a hajtáslánc szempontjából jelenleg a Mercedes a kézenfekvő választás. Azért is, mert az Aston Martin Hondára vált, szóval szabad kapacitásuk is volt” – zárta gondolatát.