A Liberty Media áprilisban jelentette be, hogy egy 3,5 milliárd eurós megállapodás keretén belül a gyorsasági-motoros világbajnokság (MotoGP) kereskedelmi jogait is felvásárolja, a folyamat pedig a következő hónapokban kezdetét is vette.
Ennek már „látható jelei” is vannak, hiszen a MotoGP a 2024-es szezonzáró után lecserélte jellegzetes logóját, ahogyan az a Forma–1 átvétele után is megtörtént, afféle első lépésként.
A Bloomberg információi szerint azonban még lehetnek buktatói a Liberty tervének, az Európai Unió ugyanis állítólag megvizsgálja, birtokolhatja-e egy cég a két rangos versenysorozatot, nem ellenkezik-e mindez a piaci versenyszabályokkal.
Az F1 korábbi tulajdonosa, a CVC Capital a 2006-os felvásárláskor már szembesült ugyanezzel a problémával, sőt meg is kellett válnia a MotoGP-től, hogy birtokolhassa a Forma–1-et.
Akkoriban azért volt szükség erre a lépésre, mert a két széria birtoklása nem felelt meg az EU követelményeinek. Az, hogy a Liberty kerülhet hasonló helyzetbe, már az áprilisi bejelentés előtt szóba került és úgy tűnik, ők sem ússzák meg a vizsgálódást.
A jelentés szerint az Európai Unió a jövő héten kezdi meg a szóban forgó megállapodás „másodikfázisú” vizsgálatát.