Sergio Pérez és a Red Bull most már csak múlt idő. A csapat szerda délután jelentette be, hogy 2025-ben már nem a mexikói lesz a versenyzője. A gyenge 2024-es eredményei után borítékolható volt a válás – annak ellenére, hogy Pérez júniusban aláírta a két évre szóló szerződéshosszabbítását. Azzal, hogy Max Verstappennél 282 ponttal kevesebbet szerzett és a Red Bull ezzel az elsőről a 3. helyre csúszott vissza a konstruktőri bajnokságban, Péreznek még az új szerződés sem garantálhatta a folytatást.
Christian Horner a bejelentés után a brit Sky Sportsnak és az amerikai ESPN-nek is interjút adott, és részletezte, hogyan és miért jutottak el a szakításig.
„Nos, ez több dolog kombinációja volt” – mondta az utóbbi csatornának. „Checo erősen kezdte a szezont, és úgy tűnt, ott folytatja, ahol abbahagyta tavaly. De Monacótól kezdve nagyon nehéz év volt ez számára. Mindent megpróbáltunk, támogattuk őt, és lényegében maga vonta le a következtetését, hogy ez a megfelelő pillanat az F1-től való eltávolodásra és egy kis szünetre.”
„Nagyon népszerű tagja volt a csapatnak, de úgy döntött, ez megfelelő pillanat arra, hogy ne legyen F1-es versenyző.”
A Sky Sportsnak is úgy beszélt a döntésről, hogy azt Pérez hozta meg. „Leültünk megvitatni a múlt héten, hogy mi legyen a következő lépés, és úgy döntött, kivesz némi időt. Szomorú látni, hogy elhagyja a csapatot, de most lesz ideje a családjával lenni és elgondolkodni rajta, mit szeretne tenni a jövőben.”

Az okok: problémás autó, bajnoki vereség, Verstappen
A „miért?” kapcsán Hornernek több indoka is volt. Mindenekelőtt azonban kiemelte, csak utólag tűnhet hibás lépésnek, hogy júniusban hosszabbítottak Pérezzel, akkoriban ez még teljesen indokoltnak tűnő döntés volt a részükről. „Amikor hosszabbítottunk vele, négy dobogója volt öt versenyen, szóval logikus lépés volt, hogy elejét vegyük a találgatásoknak, amiből már eleve sok volt a csapat körül. És természetesen minden szerződésben vannak záradékok és teljesítménnyel kapcsolatos kitételek. Ez nem jelentett semmit Sergio döntése szempontjából, miszerint hátrébb lép és szünetet tart.”
Pérez válságának Horner szerint összetett volt a háttere. „Ez itt a lényeg: nem igazán tudja” – felelte, amikor a gyengélkedés okáról kérdezték.
„Az autó működési tartománya természetesen egyre szűkebbé vált, és ő Maxhoz képest jobban küzdött ezzel. Hatalmas a különbség pontszámban a két versenyző között. Szenvedett ezzel. Emiatt nőtt rajta a nyomás, és van, hogy minél keményebben próbálkozol, annál lassabbá válsz. Számára ez egy ördögi körré változott.”
„Voltak villanásai, például Azerbajdzsánban, de sajnos nem lettek belőle pontok. Ez egy nagyon frusztráló idény volt számára, és ez természetesen a konstruktőri bajnokságban is igazán rosszul érintett minket.”

Horner utalt rá, a konstruktőri koronájuk elvesztése volt a másik fő érv a Péreztől való megválásra. A kérdésre, szerinte meg kellett volna-e nyernie a Red Bullnak idén a csapatbajnokságot is, a csapatfőnök egy erősen „igen” ízű diplomatikus válasszal szolgált.
„Nos, a feltételes móddal mindig vissza lehet tekinteni utólag. A McLaren nagyszerű munkát végzett. Mi végül is több versenyt nyertünk, kilenc győzelmünk van, a miénk a legtöbb pole pozíció, nyertünk négy sprintfutamot, többet, mint bármelyik csapat. És megnyerik az egyéni bajnokságot két futammal a vége előtt. Sajnos kétszáznyolcvan pont különbség volt a két versenyzőnk között, és természetes, hogy a konstruktőri bajnokságban ez sokba kerül”
– állapította meg.
Harmadik szempontként felmerült, Pérezt talán éppen a csapattársa, Max Verstappen tette tönkre, aki egyszerűen klasszisokkal jobban teljesített nála idén, de már az elmúlt közel két évben is. Horner ennek kapcsán rámutatott, a mexikói már így is elképesztően sokáig bírta a négyszeres világbajnok melletti lélekőrlő megpróbáltatásokat. „Max mellett versenyezni a legnehezebb feladat a Forma–1-ben, mivel ő a legjobb versenyző a mezőnyben, egy négyszeres világbajnok, egy generációs tehetség. Szinte figyelmen kívül kell hagyni, mi történik a másik autóval, hogy ne legyen rajtad túl nagy nyomás. Ez nehéz fellépés lesz, bárki is fog abba az autóba ülni. A mentális erőn múlik, és szerintem ez a legfontosabb. Checo ezért is volt képes jól helyt állni az elődeihez képest, mert neki megvan ez a mentális ereje, amivel szinte tudomásul veszi, hogy mekkora tehetség Max.”

Jót is tesz neki, hogy kiszáll a taposómalomból
Horner tisztázta: arra nem is gondoltak, hogy Pérezt a második számú csapatuknál helyezzék el. Ez furcsa is lett volna azok után, hogy idén Daniel Ricciardótól azért váltak meg év közben, mert úgy ítélték meg, hogy egy, rutinos versenyzőnek, akinek nincs esélye az első csapatukhoz kerülni, nem sok keresnivalója van egy kimondott utánpótlás-csapatban. „Checo számára a pályafutása ezen szakaszában ez nem igazán lehetett opció. Nem is beszéltünk erről sosem. Döntött, és mi természetesen teljes mértékben támogatjuk őt” – mondta Horner.
Elismerte, személyes szinten fájó számukra ez az elválás. „Természetesen nehéz. Checo nagyon népszerű csapattag volt. Öt győzelmet aratott, második lett tavaly a bajnokságban. Ők alkották a legjobb, legsikeresebb versenyzőpárosunkat a Red Bull történetében. Minden lehetőséget megadtunk, és szerintem ezt ő is érzi.”
A csapatfőnök végül kiemelte, szerinte Pérez is azzal járt jobba, hogy kivették a mókuskerékből. Egyúttal utalt rá, ez csak egy átmeneti időszak jelenleg a versenyző számára. „Checo most szünetet tart, a családjával lehet. Nagyon régóta volt már a taposómalomban, és most ki kell találnia, folytatni akarja-e a Forma–1-ben, vagy esetleg más kategóriákban néz körül, akár a sportautóknál vagy ami éppen jön. De most mindenekelőtt és leginkább szünetet kell tartania, hogy lássa, mennyire hiányzik neki, hogy F1-es autót vezethet. Csak utána tudja majd eldönteni, mit akar kezdeni a jövőben” – fogalmazott Horner.