Új csapata csak 2026-tól lesz a Forma–1-nek, új csapatneve viszont már 2025-től. Megijedni azonban nem kell: ez már nem az, ami egy éve várt ránk. Sőt, valójában annak korrigálása. Tavaly a téli holt idényben két istálló is a sajátos névváltásával került a figyelem középpontjába. A Sauber és a Racing Bulls is a főszponzorai csapatnévbe préselésével igyekezett extra nyereségre szert tenni, ám ezt nehézkesen nyomták le a közvélemény torkán. A „Stake F1 Team Kick Sauber” és a „Visa Cash App RB” nevekben elbotlottak a nyelvek, az általuk fémjelzett csapatok pedig kritikák és gúnyolódás céltáblái lettek.
A nagyobb káosz utóbbi csapat körül alakult ki. Hiába rendeztek külön eseményt az új arculatuk és nevük bemutatására, az üzenetük vagy nem jött át, vagy nem lelt befogadásra. Ennek eredménye, hogy az év során a kezdeti zavar után a különböző csatornákon különböző néven emlegették a Red Bull B-gárdáját: az RB, Visa RB, VCARB verziók mellett előjöttek a tüntetőleges Alpha Tauri és Toro Rosso nevek is, és még lehetne folytatni a sort. 2025-ben viszont vége a káosznak. A csapat hivatalosan is módosított a nevén, és felvállalta az eredeti nevét, aminek tavalyi bevezetésével alighanem eleve elkerülhetett volna minden kalamajkát: mostantól már megcsillagozás és magyarázkodás nélkül nevezhetjük őket Racing Bullsnak!
Peter Bayer ügyvezető igazgató a Racing News 365 című portálnak elismerte, elszúrták a múlt évi keresztelőt, és ezzel csúnyán melléfogtak.
„Az RB dolog csak a leegyszerűsítése volt. Próbáltunk kicsit áramvonalasabbak lenni, hogy úgy mondjam. Az emberek is mondták, kissé nyelvtörő volt, de közben tetszett nekünk a logó, és azt mondtuk: tudjátok, mit, legyen ez! Eléggé szorított minket az idő, hogy mindennel elkészüljünk. Regisztrálnunk kellett az FIA-nál, regisztrálnunk kellett a vázunk nevét a nevezési listához”
– magyarázta Bayer, hogyan kerültek ebbe a helyzetbe.
Miközben csapatával eleinte próbálták élét venni a kavarodásnak és jelezni, hogy túlzó a nevük körüli felhajtás, idővel be kellett látniuk, hogy az embereket és az F1-es résztvevőket is csak összezavarták, és ez a csapatuknak sem volt jó.
„Őszintén szólva nem gondolkodtunk túl sokat a stratégián, inkább csak gyakorlatiasak voltunk. Rendben, van egy csapatunk, ott van nekünk a Visa, a Cash App, a Racing Bulls, találjunk valami előremutatót. Az év során viszont az történt, hogy a szurkolók, a csapattagok és más partnerek is bajlódtak az RB-vel, mert az RB a váz neve volt, és az emberek azt hallották, hogy az RB ezt csinálja, az RB azt csinálja.”
„Emberi szempontból nehéz azonosulni valamivel, ha nincs igazi jelentés mögötte. És végső soron ennek köszönhetően mondtuk azt: rendben, el kell mondanunk az embereknek, mit jelent az RB, vissza kell térnünk a kezdetekhez, és meg kell erősítenünk, hogy az RB Racing Bulls.”
Az RB több szempontból is problémás volt. Egyfelől furcsán hat, hogy egy csapatnév mindössze két betű, a mögöttes tartalmát viszont nem mindenki merte csapatnévként használni, mivel maga a csapat év elején határozottan ellenezte ezt. Emellett bonyolította a helyzetet, hogy RB-ként sokan a Red Bullt rövidítették, ráadásul a bikás márka első csapatának vázát is RB-néven versenyeztetik, kiegészítve egy sorszámmal.
Bayer szerint fontos volt, hogy feloldják az utóbbi problémát. „Ez rendszeresen megtörténik” – mondta a Red Bull RB-ként való emlegetéséről. „Egyszerűen találnunk kellett egy identitást magunknak, a partnereink, a média, és mindenekelőtt a szurkolók számára. A Racing Bulls tökéletesen beleillik a Red Bull-filozófiába. Ott van nekik a Flying Bulls név a repülőgyűjteményükre, és mi vagyunk a Racing Bulls. Világos volt, hogy a csapatnak a saját lábára kell állnia. A pályán és azon kívül is sikeresnek kell lennünk, és ehhez szükségünk van egy identitásra” – emelte ki Bayer.