Nem múlik el nyomtalanul az Aston Martin 2024-es gyengélkedése. Azt követően, hogy korábban bejelentették az eddigi technikai igazgatójuk, Dan Fallows leváltását, most a csapatuk csúcsán is átszervezésbe kezdtek.
A zöldek pénteken bejelentették, hogy mostantól Andy Cowell az F1-es gárdájuk csapatfőnöke. A Mercedes motorrészlegének korábbi vezetője tavaly állt munkába az Aston Martin-csoport ügyvezető igazgatójaként, a szerepkörét pedig most azonnali hatállyal kiterjesztették.
Mindez nem jelenti azonban az eddigi csapatfőnökük, Mike Krack távozását. A luxemburgi születésű mérnök mostantól a versenycsapat igazgatója lesz, vagyis a nagydíjhétvégéken továbbra is ő irányítja az istállót, de a csapatstruktúrán belül csökkentették a felelősségi körét.
„Hogy világosabb legyen a vezetői felállás és egy előnyösebb struktúrára váltsunk, Andy Cowell azonnali hatállyal felveszi az ügyvezető igazgatói és csapatfőnöki pozíciót. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt érjük el az autónkkal, a csapat aerodinamikai, mérnöki és teljesítményrészlegét elválasztjuk. A pályán és a technológiai kampuszon dolgozó két csapatunk Andynek fog jelenteni”
– közölte az Aston Martin.
Krack szerepköre kapcsán eközben azt írták: „A pályán dolgozó csapatot Mike Krack fogja vezetni. Mike, aki 2022-ben csapatfőnökként csatlakozott a csapathoz, továbbra is arra fókuszál, hogy a legjobb teljesítményt hozza ki az autóból a versenypályán.”
Az átalakulásnak ezzel azonban nincs vége. Fallows távozása után januárban munkába állt az istálló új technikai igazgatója, a Ferraritól érkezett Enrico Cardile a gyári csapat vezetőjeként dolgozik, amely jelenleg száz százalékban az új autó megalkotásával foglalkozik. „Enrico fogja felügyelni az új versenyautók tervezését és építését” – írták.
Eddigi teljesítménymérnökük, Tom McCullough szerepe is változik a csapaton belül. A közlemény szerint ő a folytatásban a csapat egyéb kategóriákban való terjeszkedéséért felel, vagyis hátralép az eddigi F1-es szerepköréből. McCullough 11 éven át dolgozott a silverstone-i csapatért.
„Az utóbbi három hónapom azzal telt, hogy próbáltam felmérni és átlátni a teljesítményünket. Hihetetlenül lenyűgözött a csapat elszántsága, elhivatottsága és kemény munkája” – nyilatkozta Andy Cowell. „Az AMR Technológiai Kampusz elkészültével és a 2026-os gyári csapattá alakulásunkkal, valamint stratégiai partnereinkkel, a Hondával és az Aramcóval úton vagyunk afelé, hogy bajnokságot nyerő csapattá váljunk. Ezek a szervezeti átalakítások természetes folyamatai egy több éves tervnek, és hihetetlenül izgatott vagyok a jövőnk kapcsán.”
Andy Cowell tavaly októberben állt munkába ügyvezető igazgatóként. Az év végén távozó Martin Whitmarsh utódjaként jelentették be. Bár amolyan háttérfigurának számít, okkal tartják sokan a 2014 és 2021 között 8 konstruktőri bajnokságot nyerő Mercedes egyik legfőbb sikerkovácsának, hiszen a Mercedes High Performance motorgyár vezetőjeként az ő irányítása alatt épített éveken át verhetetlennek számító erőforrást a csillagos márka az F1 hibridkorszakára.
Cowell eredetileg az F1-es csapat és a cégcsoport F1-en kívüli ágazatainak együttes vezetőjeként kezdett munkába, és már eleve Krack felettese volt. A mostani átszervezéssel még aktívabb szerepet vállal a gárda életében.
Az Aston Martin 2023 után tavaly is az ötödik helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, ám ezúttal dobogó nélkül, 186 ponttal kevesebbet gyűjtve. A szezon során az autójuk egyre kevésbé volt versenyképes, mivel az előző idényhez hasonlóan ezúttal sem bizonyultak hatékonynak a fejlesztéseik. Év végén maga Krack is kritikusan beszélt a helyzetükről, kiemelve, így minden újításuk csak pénzkidobásnak számít, az pedig aggasztó, de nem véletlen, hogy sorozatban két szezonban vallottak kudarcot e téren. Fallows és McCullough tulajdonképpeni eltávolítása, valamint Krack névleges „lefokozása” jelzi, az új vezetők szükségesnek érezték ezek után a gyökeres változtatásokat.
Március elején Cowell mellett munkába fog állni minden idők legsikeresebb F1-es tervezője, Adrian Newey is, aki Lawrence Stroll elnök és tulajdonos társaként fogja felügyelni a munkát, és várhatóan aktívan részt vesz majd a 2026-os szabályváltozásokra való technikai felkészülésben. Newey pályafutása során először egy F1-es csapat kisebbségi résztulajdonosa.