Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Új csapatfőnököt nevezett ki az Aston Martin, Mike Krack más szerepkörben

Új csapatfőnököt nevezett ki az Aston Martin, Mike Krack más szerepkörben

Aston Martin
Új csapatfőnököt nevezett ki az Aston Martin F1-es gárdája: a Mercedes korábbi sikerkovácsa, Andy Cowell hatáskörét terjesztették ki. Mike Krack megváltozott szerepkörben folytatja a munkát.

Nem múlik el nyomtalanul az Aston Martin 2024-es gyengélkedése. Azt követően, hogy korábban bejelentették az eddigi technikai igazgatójuk, Dan Fallows leváltását, most a csapatuk csúcsán is átszervezésbe kezdtek.

A zöldek pénteken bejelentették, hogy mostantól Andy Cowell az F1-es gárdájuk csapatfőnöke. A Mercedes motorrészlegének korábbi vezetője tavaly állt munkába az Aston Martin-csoport ügyvezető igazgatójaként, a szerepkörét pedig most azonnali hatállyal kiterjesztették.

Mindez nem jelenti azonban az eddigi csapatfőnökük, Mike Krack távozását. A luxemburgi születésű mérnök mostantól a versenycsapat igazgatója lesz, vagyis a nagydíjhétvégéken továbbra is ő irányítja az istállót, de a csapatstruktúrán belül csökkentették a felelősségi körét.

„Hogy világosabb legyen a vezetői felállás és egy előnyösebb struktúrára váltsunk, Andy Cowell azonnali hatállyal felveszi az ügyvezető igazgatói és csapatfőnöki pozíciót. Annak érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt érjük el az autónkkal, a csapat aerodinamikai, mérnöki és teljesítményrészlegét elválasztjuk. A pályán és a technológiai kampuszon dolgozó két csapatunk Andynek fog jelenteni”

– közölte az Aston Martin.

Krack szerepköre kapcsán eközben azt írták: „A pályán dolgozó csapatot Mike Krack fogja vezetni. Mike, aki 2022-ben csapatfőnökként csatlakozott a csapathoz, továbbra is arra fókuszál, hogy a legjobb teljesítményt hozza ki az autóból a versenypályán.”

Mike Krack (Fotó: Aston Martin)

Az átalakulásnak ezzel azonban nincs vége. Fallows távozása után januárban munkába állt az istálló új technikai igazgatója, a Ferraritól érkezett Enrico Cardile a gyári csapat vezetőjeként dolgozik, amely jelenleg száz százalékban az új autó megalkotásával foglalkozik. „Enrico fogja felügyelni az új versenyautók tervezését és építését” – írták.

Eddigi teljesítménymérnökük, Tom McCullough szerepe is változik a csapaton belül. A közlemény szerint ő a folytatásban a csapat egyéb kategóriákban való terjeszkedéséért felel, vagyis hátralép az eddigi F1-es szerepköréből. McCullough 11 éven át dolgozott a silverstone-i csapatért.

„Az utóbbi három hónapom azzal telt, hogy próbáltam felmérni és átlátni a teljesítményünket. Hihetetlenül lenyűgözött a csapat elszántsága, elhivatottsága és kemény munkája” – nyilatkozta Andy Cowell. „Az AMR Technológiai Kampusz elkészültével és a 2026-os gyári csapattá alakulásunkkal, valamint stratégiai partnereinkkel, a Hondával és az Aramcóval úton vagyunk afelé, hogy bajnokságot nyerő csapattá váljunk. Ezek a szervezeti átalakítások természetes folyamatai egy több éves tervnek, és hihetetlenül izgatott vagyok a jövőnk kapcsán.”

Andy Cowell (Fotó: XPB)

Andy Cowell tavaly októberben állt munkába ügyvezető igazgatóként. Az év végén távozó Martin Whitmarsh utódjaként jelentették be. Bár amolyan háttérfigurának számít, okkal tartják sokan a 2014 és 2021 között 8 konstruktőri bajnokságot nyerő Mercedes egyik legfőbb sikerkovácsának, hiszen a Mercedes High Performance motorgyár vezetőjeként az ő irányítása alatt épített éveken át verhetetlennek számító erőforrást a csillagos márka az F1 hibridkorszakára.

Cowell eredetileg az F1-es csapat és a cégcsoport F1-en kívüli ágazatainak együttes vezetőjeként kezdett munkába, és már eleve Krack felettese volt. A mostani átszervezéssel még aktívabb szerepet vállal a gárda életében.

Az Aston Martin 2023 után tavaly is az ötödik helyen zárta a konstruktőri bajnokságot, ám ezúttal dobogó nélkül, 186 ponttal kevesebbet gyűjtve. A szezon során az autójuk egyre kevésbé volt versenyképes, mivel az előző idényhez hasonlóan ezúttal sem bizonyultak hatékonynak a fejlesztéseik. Év végén maga Krack is kritikusan beszélt a helyzetükről, kiemelve, így minden újításuk csak pénzkidobásnak számít, az pedig aggasztó, de nem véletlen, hogy sorozatban két szezonban vallottak kudarcot e téren. Fallows és McCullough tulajdonképpeni eltávolítása, valamint Krack névleges „lefokozása” jelzi, az új vezetők szükségesnek érezték ezek után a gyökeres változtatásokat.

Március elején Cowell mellett munkába fog állni minden idők legsikeresebb F1-es tervezője, Adrian Newey is, aki Lawrence Stroll elnök és tulajdonos társaként fogja felügyelni a munkát, és várhatóan aktívan részt vesz majd a 2026-os szabályváltozásokra való technikai felkészülésben. Newey pályafutása során először egy F1-es csapat kisebbségi résztulajdonosa.

Borítókép: Mike Krack és Andy Cowell (Fotó: XPB)

További tartalmak