Kapott pár fájó pofont Lando Norris Max Verstappentől az előző idény során. A pályán látott összecsapásaikból általában ő húzta a rövidebbet, talán még akkor is, amikor úgy tűnt, hogy ő jött ki jobban belőlük. Ausztriában a győzelemért vívott csatájuk Norris-kieséssel ért véget, Austinban büntetéssel bukta a brit a dobogós helyét Verstappennel szemben, Mexikóban pedig ugyan a címvédőt büntették, és a brit előtte is ért célba, ám azzal, hogy Verstappen szabálytalan manőverrel elé tért vissza a második ütközetükből, majd az első kerékcseréig feltartotta ellenfelét, talán annak esélyét vette el a mclarenestől, hogy a futam hajrájában a végül győztesként leintett Carlos Sainzot támadja.
Norris a szezon végén elismerte, a Verstappen elleni esetekből tanulta a legtöbbet az idény során. „Versenyzőként nem sikerült olyan gyakran jól kijönnöm helyzetekből, mint szerettem volna. Főleg a Max elleni csatáimból” – állapította meg.
A McLaren ügyvezető igazgatója, Zak Brown úgy érzi, Norris számára amolyan tanulóév volt 2024 a Verstappen elleni küzdelem szempontjából. Az amerikai szerint ennek tükrében versenyzőjének döntést kell hoznia arról, 2025-ben hogyan közelíti meg az efféle csatákat.
„Láthattuk, hogy Max nagyon keményen versenyez. Lando másfajta karakter. Ő inkább a pályán beszél, nem a pályán kívüli nyilatkozatokkal. Tanulja, hogy hogyan versenyezzen Maxszal. Egészen keményen versenyzett, de közben sok helyet is hagyott neki, hogy elkerülje a baleseteket. Szerintem el kell döntenie, hogyan akar küzdeni Maxszal a következő évben”
– jelentette ki a múlt év végén Brown.

Ezt a döntést Norris ugyanakkor talán már meg is hozta. Főnöke szerint erre utalt az is, ahogyan Norris a korábbi csalódások után Mexikóvárosban kitette a könyökét Verstappen ellen, mert már eleve tudta a csatájuk során, hogy mit várhat Verstappentől. Miközben Austinban még naivan ment bele egy külső íves támadásba, Mexikóban már úgy tette, hogy Verstappen módszerét követve csak arra ügyelt, az ő autójának orra legyen előrébb a kanyarcsúcsponton, és ellenfele ne fordíthassa ellene az Austinban rá büntetést hozó versenyzési irányelveket.
„Szerintem Lando sokat tanult arról, hogyan kell versenyeznie Max ellen. Max nagyon határozottan viszonyul ahhoz, ahogyan versenyez. Ha a külső íven próbálkozol előzéssel, én is azt mondanám, hogy ne engedd, hogy elmenjenek melletted ott” – utalt a holland agresszivitására és arra, hogy Verstappen kijelentette, őt arra nevelték, hogy senkit se engedjen a külső íven előzni.
Hozzátette: „Lando kiválóan küzdött Mexikóban, de el kellett kerülnie a balesetet. És ennek köszönhetően harcolhattunk tovább a konstruktőri bajnokságban.”

2025-ben lesz egy lényeges változás a 2024-es felálláshoz képest: mindkét versenyző a nulláról fog indulni, vagyis eltérő lesz az alaphelyzet. Norrisnak immáron szabad lesz többet kockáztatnia, mert az első versenyen nem csak üldöző lesz, aki távolról próbál visszakapaszkodni a bajnoki versenybe. És ez lehet az a körülmény, ami elhozhatja a pillanatot, melynél Norris a sarkára állva megállt parancsolhat Verstappen agresszivitásának. Brown olyasmire számít, mint amit Lewis Hamiltontól láthattunk 2021-ben.
„Lewis akkor egy ponton azt mondta: rendben, akkor ez mindkettőnknek fájjon! A mostani helyzetben ezt mi nem engedhettük meg magunknak. De szerintem Lando már tudja, hogyan kell versenyeznie Max ellen”
– állapította meg Brown.
Norris maga is fordulópontként emlegette Mexikót, a 2025-ös év kapcsán pedig ő is hangsúlyozta: „A következő évben remélhetőleg már a kezdete előtt elszánhatom magam, hogy a bajnoki címért fogunk harcolni. Most nem így gondolkodtunk, nem éreztük így. A csapat sem, én sem.”
A másfajta alaphelyzet egy másfajta Norrist és másfajta Verstappen, Norris csatákat eredményezhet 2025-ben?