Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hornernek meg sem fordult a fejében, hogy elhagyja a Red Bullt

Hornernek meg sem fordult a fejében, hogy elhagyja a Red Bullt

PlanetF1
A pályán és azon kívül is volt része megpróbáltatásokban 2024-ben Christian Hornernek, ám egy pillanatig sem fontolgatta, hogy feladja a Red Bull csapatfőnöki pozícióját.

Idén 20 éve, hogy Christian Horner a Forma–1 történetének legfiatalabb csapatfőnökeként bemutatkozott a Red Bull élén. A bikásokkal együtt új színt hozott a sorozatba, és a két évtized során minden idők egyik legsikeresebb gárdájává nőtték ki magukat együtt. 2024-ben azonban év elején nem álltunk távol attól, hogy véget érjen ez az együttműködés.

Horner körül az előző szezon rajtja előtt robbant ki a zaklatási botrány, melyről aztán kiderült, hogy egy nagy házon belüli hatalmi harc része is egyben. A belső feszültségek miatt jó ideig úgy tűnt, két táborra szakadt a Red Bull, aztán elveszítették egyik alappillérjüket, Adrian Neweyt, majd további kulcsemberek (Jonathan Wheatley sportigazgató és Will Courtenay vezető stratéga) is jelezték a távozásukat. Közben a pályán is hanyatlani kezdett a teljesítményük, melynek következtében a konstruktőri címvédésről le is maradtak, még ha Max Verstappennel a sorozatban negyedik címüket be is biztosították.

Horner elismerte, embert próbáló év van mögöttük. „Kilenc győzelem, kilenc pole pozíció, négy sprintgyőzelem és az egyéni cím megvédése két versennyel a vége előtt – ez dicséri, ahogyan Max (Verstappen az év során vezetett, de a csapatot is, akik sosem adták fel, és csak a pályán nyújtott teljesítménnyel foglalkoztak” – mondta a Planet F1 portálnak Horner.

„Kihívást jelentő év volt. Sok dologgal kellett boldogulni, de mindvégig a pályán történtekre összpontosítottunk. Volt pár változás a csapatnál, de átalakulunk a jövőre, és szerintem jó helyzetben vagyunk ilyen szempontból. A szenvedélyem mindig is a versenyzés volt. Ezért kelek fel reggelente. Ha egyszer versenyző leszel, mindig versenyző leszel. Az egész arról szól, amikor kialszanak a lámpák.”

Christian Horner (Fotó: Red Bull/Getty)

Hornert sok támadást érte házon belül, de a média, a nyilvánosság részéről is. A kérdésre, felmerült-e benne valaha is, hogy feladja a pozícióját, tisztázta:

„Soha nem is fordult meg a fejemben ilyesmi, hogy őszinte legyek. Nagyon izgalmas fejezet vár ránk a Red Bull Powertrainsszel. Ez a legnagyobb kihívás, amibe a sportban töltött húsz évünk során valaha is belevágtunk. Ez a következő talán a legizgalmasabb fejezet lesz. Mindig tanulsz ebben a szakmában”

– fogalmazott Horner.

Hozzátette: „Sosem adod fel, mindig kizárod a riválisok által keltett hangoskodást, és csak magadra figyelsz. A legnagyobb tanulság szerintem az volt, hogy milyen stabil lábakon áll a csapat, hogy mennyire szenvedélyes és elhivatott emberek alkotják, akik az év során összetartottak és tűzön-vízen át dolgoztak.”

Verstappennek is járt a külön dicséret. „Maxnak több szempontból is a mostani volt a leglenyűgözőbb bajnoksága, mert rendkívül más kihívásokkal szembesült. Nagyon domináns autóval indítottuk az évet, de aztán nagyon keményen meg kellett küzdenünk minden győzelemért, vagy pontért, amikor nem nyerhettünk. Még a hazai versenyén is behúzta a második helyért járó pontokat. Nagyon éretten versenyzett a bajnokságban, és szorosan együttműködött a mérnökeivel a színfalak mögött.”

Christian Horner (Fotó: Red Bull/Getty)

Horner szerint Adrian Newey távozása bár fájó veszteség, de nem fogja padlóra küldeni a Red Bullt. „Csak véletlen volt, hogy azon a hétvégén kezdtünk gyengülni, amelyen bejelentettük a távozását. Egyetlen személy sem gyakorolhat ekkora hatást azonnal. Adrian az első, aki elismeri ezt. Elégedett vagyok azzal, ahogyan a csapatunk talpra állt az év végén. Katarban pole pozíciót szereztünk és nyertünk, ami augusztusban vagy szeptemberben még elképzelhetetlennek tűnt” – hangsúlyozta Horner.

Az új szabályokat és a Red Bull Powertrains debütálását hozó 2026 kapcsán eközben leszögezte: „Négy év alatt felépítettünk egy gyárat és fejlesztettünk egy erőforrást. A Ferrarinak viszont hetvenöt, a Mercedesnek harminc év tapasztalata van, szóval nincsenek illúzióink. Magas hegyet kell megmásznunk, de a megfelelő hozzáállással és emberekkel ez elérhető ebben a szakmában. Messze ez a legnagyobb kihívás, amivel a Forma–1-ben szembenéztünk.”

Borítókép: Christian Horner (Fotó: Red Bull/Getty)

További tartalmak