Rövid a téli szünet a Forma–1-ben, és annak jelentős része is csak látszólagos szünet. A csapatok és a versenyzők már gőzerővel készülnek az új idényre, aminek jele, hogy ezekben a hetekben már régi autós tesztekre is sort kerítenek bizonyos résztvevők. Ezen a héten a Haas nyitja a sort egy jerezi gyakorlással, jövő héten pedig már a Ferrarira és Lewis Hamiltonra fog irányulni az F1-es világ tekintete, hiszen Fioranóban várhatóan sor kerül a hétszeres világbajnok debütálására vörösben.
Miközben korábban arról szóltak a hírek, hogy Hamilton jövő hétfőn vagy kedden, azaz január 20-án vagy 21-én ülhet először F1-es Ferrariban, az olasz Autoracer úgy tudja, az első tényleges tesztjére egy picivel több napot kell még várni. A lap beszámolója szerint Hamilton nem hivatalos látogatást már a múlt év végén tett Maranellóban, ám napokon belül immáron teljes értékű Ferrari-alkalmazottként is bejelentkezik a gyárban, hogy részt vegyen mérnöki eligazításokon, valamint megkezdje a szimulátoros, majd a tesztmunkát.
Az Autoracer szerint Hamilton január 20-án, vagyis jövő hétfőn vezetheti először a Ferrari virtuális változatát az első szimulátoros gyakorlása során. Az első tényleges pályatesztjére két nappal később, január 22-én kerülhet sor. A Ferrari január 21-e és 23-a között három napra biztosította be magának a tesztlehetőséget Fioranóban, hogy legyen mozgástere a program átalakítására, amennyiben ezt az időjárás megköveteli.
Hamilton az első köreit a 2022-es Ferrari F1-75-össel fogja teljesíteni, mellyel három éve Charles Leclerc az év első felében még a bajnoki címért küzdött, mielőtt Max Verstappen és a Red Bull dominálni kezdett volna.

Az FIA régi autós tesztekre vonatkozó előírása 2025-ben változott. Mivel egyes gárdák az aktuális fejlesztéseik elősegítésére is próbálták kihasználni, hogy tavaly óta immáron a mostani szabályrendszer szerint épített szívóhatású autókkal is lehet tesztelni e jogcímen, a szövetség több korlátozást is bevezetett. Régi autókkal egy évben összesen minden csapat csak legfeljebb 20 napot gyakorolhat. A bajnokságba nevező versenyzőknek ugyanakkor csak 1000 kilométert lehet teljesíteni, legfeljebb négy régi autós tesztnapot. Hamilton a korábbi hírek szerint a fironaói teszt után Barcelonában is körözni fog a csapattal január végén.
A brit számára a jövő heti program remek lehetőséget kínál arra, hogy összeismerkedjen új csapatával, mérnök- és szerelőgárdájával. A versenymérnöke a hírek szerint a korábban Sebastian Vettellel és Carlos Sainzcal is dolgozó Riccardo Adami lesz.
Azonban nem minden csak Hamilton körül forog Maranellóban: közben Charles Leclerc is munkába áll a vörösöknél, és egyben ő maga is megkezdheti az ismerkedést új csapattársával.