Az idei szezonban ismét szoros lesz a bikások két F1-es alakulatának kapcsolata, a Racing Bulls ugyanis sebességváltót valamint első és hátsó felfüggesztést is vásárol a Red Bulltól. Ezt néhány ellenfél továbbra is rossz szemmel nézi.
Akárcsak 2024-ben, amikor hetekig téma volt az, hogy az anyacsapat ismét közeledik az akkor még VCARB néven futó alakulathoz. Mivel a testvércsapat teljesítménye elmaradt a vártól – főleg attól, amit egyesek az együttműködés hatására jósoltak neki – a téma elcsendesedett, majd ismét előjött, amikor a Haas folyamatosan javított eredményein.
Ennek oka, hogy az amerikai csapat üzleti modellje is egyedi; nagyban támaszkodnak ugyanis a Ferraritól vásárolt alkatrészekre. Egyes riválisok ezzel kapcsolatban felvetették, idővel meg kellene akadályozni, hogy a partnercsapatok ilyen komoly egységeket vegyenek át a gyártóktól.
Laurent Mekies ezeket a kritikákat továbbra sem érti és igyekszik rámutatni, hogy az eredmények is őt igazolják, hiszen egyik csapat sem ugrott előre az együttműködéseknek köszönhetően. „A tavalyi év elején elég nagy felhajtás volt, és egyesek szerintem úgy érezték, van ebben valami varázslat, hogy valaki sebességváltót és felfüggesztést vesz” – fogalmazott.

„A szabály nem új, 15 éve létezik és sosem láttunk még olyat, hogy valaki alkatrészeket vesz és hirtelen a bajnoki címért harcol, vagy az első három-négy között. Ilyen sosem történt. Ez a helyzet. A lobbizás az F1 része, de most talán jobban, mint eddig valaha” – magyarázta.
„Ha a sportot nézzük, az elemek megosztásával talán elkerülhető az, hogy a mezőny két részre szakadjon, és hogy 20 versenyképesebb autónk legyen. Ebből a szempontból semmi sem változott. Arra számítanak, hogy a 2026-os szabályok változtatnak valamin? Nem, sőt a rajtrács még jobban szétszakadhat, az új szabályok ezt is előidézhetik. Szóval bármi, amit ez ellen teszünk, jó” – emelte ki.
Végül ismét rámutatott, költséghatékonyság szempontjából a megoldás jó, a szurkolókat pedig jó eséllyel nem zavarja a dolog. „Érdekli vajon a szurkolókat, hogy valakinek saját váltója van? És még tovább is vihetjük ezt a gondolatot.”
„Helyes ennyi pénzt költeni a váltókra? Szerintem ésszerű döntést hoztunk, amikor úgy döntöttünk, megpróbáljuk kordában tartani a költségeket és összébb húzni a mezőnyt. Ez a lépés hozzájárult ehhez. Létezhet olyan üzleti modell, mint a miénk vagy a Haasé, anélkül, hogy X embert fel kellene még venni. Középcsapat vagyunk és 600-an dolgoznak nálunk. Ez szerintem elég ahhoz, hogy két versenyautót futtatni tudjunk” – folytatta.
