Max Verstappen ott folytatta a 2024-es szezonban, ahol 2023-ban abbahagyta: az év első öt versenyéből négyet megnyert, és csak azért maradt le a melbourne-i győzelemről, mert az autója már a rajt után nem sokkal meghibásotott. A bikások év eleji fölényét az is jelezte, hogy közben Sergio Pérez stabilan szállította a 2. helyeket a másik Red Bull-lal: az első 5 futamból háromszor láttuk a második helyen a mexikóit, egyszer pedig harmadikként intették le.
Miamival kezdődően aztán a Red Bull előnye elolvadni látszott, majd pár futammal később már hátrány lett belőle. Miközben a McLaren a miami fejlesztések bevetésével nyilvánvalóan nagyot javult, a Red Bull formahanyatlásában így is volt valami különös: a korábban a jó gumikezeléséről és sokoldalúságáról ismert autójuk egy problémás, szűk tartományban működő versenygéppé változott, miközben a McLaren több esetben a jobb gumikezelésével szorongatta meg vagy győzte le.
E visszaesés háttere homályos volt, ezért amikor az FIA év közben pontosított egy addig radaron sem lévő szabályán, a Red Bullt egyből gyanúsítani kezdték. A szövetség a technikai szabályzat azon pontját egészítette ki, amely az aszimmetrikus fékek használatára vonatkozott. A kiegészítéssel bezártak egy kiskaput, ami felvetette a gyanút: talán azért volt szükség erre a lépésre, mert valaki trükközött a fékek aszimmetriájával, és talán a Red Bull lehetett az, mivel látványosan romlott a teljesítménye.
Ez az elmélet még most, a 2024-es szezon után is tartja magát, ám Pierre Waché technikai igazgató határozottan cáfolja, hogy bármin is változtattak az említett szabálymódosítás hatására. „Nem változtattunk az autón. Nem változtattunk azon, ahogyan beállítjuk az autót. Inkább úgy tűnik, a többiek változtattak nagyot, nem mi” – mondta a francia az Autosportnak.
„Az igazat megvallva Miamiban meg kellett volna nyernünk a versenyt. Ennek ellenére már nem voltunk többé a leggyorsabbak. Egyenlőek voltunk. Nyilvánvalóan változott valami, főleg a McLarennél. Kevésbé fogyasztották a gumikat, mint bárki más, és a csomagjuk utána nagyon jól működött. Nem tudom, mit tettek, őket kéne erről kérdezni, nem enged. Azt tudom, hogy mi mit tettünk az autónkkal. A viselkedése hasonló volt, mint Kínában. Szuzukában és Kínában bevetettünk fejlesztéseket, és ezek nagyon jól működtek. Miamiban nagyjából versenyben voltunk, és láttuk, hogy a McLaren beletrafált a teljesítmény szempontjából.”
A fékekkel kapcsolatos trükközés gyanúja kapcsán Waché egyértelművé tette: „Hogy világossá tegyem: az autó nem változott. Semmi alapvető változás nem volt a beállítások terén sem, ami magyarázná, mitől lettünk lassabbak.”
Miközben vannak, akik a Red Bull visszaesése kapcsán sejtenek trükközést a háttérben, Max Verstappen a múlt év végén utalt rá, ők a McLaren javulása kapcsán látnak gyanúsnak valamit. A holland többször megjegyezte, „történtek bizonyos dolgok” a háttérben, és hogy csak év végén mutatkozott meg mindenki valós teljesítménye.
„Történtek dolgok a háttérben, ezért bizonyos versenyeken esélyünk sem volt. Biztosan tudom ezt, de soha senki nem fogja ezt beismerni”
– mondta sejtelmesen Verstappen a Telegraafnak az év végi interjújában.

Ezzel utalhatott a rugalmas szárnyak használatára, de akár a gumik vélt vizezésére is – mindkét témában a Red Bull tett panaszt az év során a McLarenre az FIA-nál.
Waché kiemelte, a visszaesésük viszonylagos, ők valójában azt furcsállották, hogy év elején akkora fölényben voltak a többi csapattal szemben, akik csak később lendültek bele a szezonban. „Jobban meglepett minket, hogy mekkorát javultak mások. Ha megnézzük a fejlesztéseiket, nem voltak hatalmasak. Inkább csak jobban összeállt az autójuk. Ez nagy meglepetés volt.”
Ami a Red Bull hullámvölgyét illeti, kiemelte, nem nyomasztotta és nem nyomasztja a helyzet. „A találgatások nincsenek rám hatással. Nem változtat azon a tényen, hogy minden hétvégén nyomás alatt állok, és a lehető legjobb autóval kell előrukkolnunk, és hogy a csapat is nyomás alatt áll, mert a legjobb autóval meg kell nyernie a versenyt. A találgatások nem változtatnak azon, ahogyan reagálsz dolgokra. Elég nyomás van rajtam így is, nincs szükségem továbbit teremteni magamnak” – fogalmazott Waché.