Szerdán az évben először küldött pályára F1-es autót a Mercedes csapata. Újoncuk, Andrea Kimi Antonelli a 2020-as W11-es versenygépükkel köröz két napon át a spanyolországi Jerezben – osztozva a pályán a 2023-as autóját használó Haasszal. Antonelli azért egy 5 évvel ezelőtti autót vezet, hogy a gyakorlása ne essen a „régi autós teszt” kategóriájába, melynél az FIA idén szigorított, és 4 napban korlátozta a bajnokságba nevezett versenyzők lehetséges tesztnapjainak számát.
A közösségi oldalakra felkerült pár amatőr felvétel Antonelli tesztjéről, melyekből kiderül: a Mercedes erre az alkalomra rendhagyó rejtőszínt adott a W11-esnek. A „terepminta” az olasz Autoracer szerint annak köszönhető, hogy lesznek változások 2025-ben a szponzorok terén (már bejelentették az Adidas érkezését), ezért nem használhatják a múlt év végi festésüket.
🟢⚪ Kimi Antonelli, kamuflaj desenli Mercedes W11 ile Jerez’de test sürüşleri yapıyor. pic.twitter.com/d1UeYwYfvj
— Eau Rouge (@eaurouge_ps) January 15, 2025
Kimi Antonelli, sezon öncesi W11 ile test sürüşü yapıyor! 👀
— Mercedes ////AMG News (@MercedesAMGTR) January 15, 2025
Az olasz lap úgy tudja, a Mercedes az F1 75 éves évfordulójára rendezett február 18-ai londoni évnyitó eseményen fogja lerántani a leplet a W16-os új modell tényleges festéséről. Azt viszont csak egy korábbi autón fogják megmutatni.
Beszámolójuk szerint a csillagosok idén eltérnek a hagyományoktól, és nem tartanak külön autóbemutatót. Elmarad a megszokott silverstone-i leleplezés és bejáratás. A valódi W16-os először a téli előszezoni teszt helyszínén, Bahreinben fog pályára gurulni. Február 25-én, vagyis a teszt kezdete előtti napon egy filmezős bejáratásra kerül sor – ekkor, illetve a másnapi első tesztnapon láthatjuk először George Russell és Andrea Kimi Antonelli idei munkaeszközét.
Hogy mi az oka a korábbi bejáratásról való lemondásnak, az nem derült ki. A Mercedes az elmúlt években többször is beszélt arról, hogy nem sok haszna volt a téli, esős (2022-ben pedig viharosan szeles) körülmények közötti angliai filmes napnak. Az efféle alkalmak mindenesetre rendszerellenőrzésekre és korai hibák kiszúrására még így is jók lehetnek.
A Mercedes idén szeretne felülemelkedni az elmúlt három év teljesítményingadozásain, és egy olyan autóval próbál előrukkolni, ami kiszámíthatóbb, stabilabb, és mindenekelőtt rendszeresen esélyt kínál versenyzőinek a győzelmekért való küzdelemre. Vannak azonban, akik úgy vélik, a csapat csak amolyan átmeneti évként tekint 2025-re, és nagyobb hangsúlyt fektet a 2026-os új szabályokra való előkészülésre.
Antonelli számára egyértelmű tanulóévnek szánják a mostanit: a 18 éves újonctól nem várnak csodákat, csak remélik, hogy 2026-ra kellő tapasztalatot gyűjt ahhoz, hogy megvethesse lábát a legjobbak között.