Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Nem valószínű, hogy a Nürburgring visszatér

Nem valószínű, hogy a Nürburgring visszatér

Sky
Úgy tűnik, a rotációs rendszer sem nyit ajtót a Nürburgring visszatérése előtt, a klasszikus német pálya szóvivője ugyanis megjegyezte, egyhamar jó eséllyel nem rendeznek királykategóriás megmérettetést a helyszínen.

Január elején vált hivatalossá, hogy a Belga Nagydíj a naptárban marad, de nem az eddig megszokott módon, hanem az F1 ügyvezetője által már sokszor említett rotációs rendszerben: az új szerződés 2026-ra, 2027-re, 2029-re és 2031-re garantálja a spái versenypálya helyét.

A bejelentés után rögtön beindultak a találgatások azzal kapcsolatban, melyik helyszín lesz Spa „váltótársa” az új rendszerben. A korábbi pletykák szerint kézenfekvőnek tűnt, hogy a Nürburgring lehet az egyik favorit, a klasszikus német pálya vezetői ugyanis többször jelezték, elsősorban az anyagi nehézségek tartják vissza őket a királykategóriás versenyrendezéstől.

A szóvivő, Alexander Gerhard szavai alapján viszont a rotációs rendszerben kínált feltételek sem teszik lehetővé, hogy a Nürburgring 2020 után (akkor beugrósként került a naptárba a koronavírus-világjárvány miatt alaposan átalakított program részeként) újra futamot rendezzen.

A 2020-as nürburgringi futam rajtja (Fotó: XPB)

„Sajnos nincs lehetőség arra, hogy a pálya nagydíjat rendezzen önfenntartó módon” – nyilatkozta Gerhard a német Sky csatornának. „Ezen okokból kifolyólag ez a terv a mi számunkra, mint magáncég számára kivitelezhetetlen. A legutóbbi, több mint egy évvel ezelőtti egyeztetések óta nem tárgyaltunk a sorozat szervezőivel” – tette hozzá.

A Nürburgring visszatérésére tehát nem sok esély mutatkozik, ez viszont nem jelent egyet azzal, hogy adott esetben nem Németország lesz Belgium „váltópárja” a 2028-as szezontól kezdődően. Egy másik, szintén nagy múltú pálya helyzete ugyanis biztatóbbnak tűnik.

Ez a helyszín a Hockenheimring, ahol hamarosan komoly felújítási munkálatok veszik kezdetüket, azt követően, hogy az emodrom group nevű befektetőcsoport a következő 5-10 évben nem kevesebb, mint 250 millió eurót fektet a versenypályába, egészen pontosan annak modernizálásába. Ez pedig – valamint az erősödő támogatói háttér – jó alap lehet az F1-gyel való tárgyalásokhoz.

Hockenheim (Fotó: XPB)
Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak