Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Wolff: Kevés a 450 millió dollár, amit a Cadillac fizet

Wolff: Kevés a 450 millió dollár, amit a Cadillac fizet

RaceFans
A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff úgy véli, a 450 millió dollár, amit a Cadillac fizet „nevezési díjként” és egyfajta „kompenzációként” túl kevés ahhoz képest, amennyit a riválisok veszítenek a mezőny bővülése miatt.

A 2025-ös év végén lejáró kereskedelmi egyezmények értelmében az újonc csapatoknak 200 millió dollárt kell fizetniük, amivel részben a jelenlegi 10 alakulatot is „kompenzálják”, a mezőny bővítésével ugyanis a szezonok végén több részre osztják a bevételeket.

A csapatok nyomására már korábban eldőlt, hogy ez az összeg 2026-tól, az új szabályok érkezésével nőni fog, arról viszont hivatalos bejelentés még nem érkezett, egészen pontosan mekkora növekedésről van szó, a Mercedes csapatvezetője viszont egy nyilatkozatában jóformán megerősítette, hogy 450 millió dollárt írtak elő.

Toto Wolff ezzel kapcsolatban megjegyezte, bár majdnem duplája a korábbi „nevezési díjnak”, a korábbi alakulatok számára így sem lesz elég. „Először is, veszítünk (ezzel)” – fogalmazott a rutinos sportvezető. „Nem tudjuk, a Cadillac mennyit fektet majd a Forma–1-be.”

Cadillac (Fotó: XPB)

„A jelenleg 450 millió dollárban meghatározott kártérítési díj túlságosan alacsony. Nem pótolja a közvetlen bevételkiesést” – tette hozzá, majd kiemelte, az, hogy a csapatok profitálnak-e a mezőny bővítéséből csak később derül majd ki és elsősorban attól függ, mekkora értéket ad hozzá a bajnoksághoz a Cadillac, mint tizenegyedik csapat.

„Az idő dönti majd el, milyen értékekre tesz szert a sportág a tizenegyedik résztvevővel. Amennyiben a sport értéke növekszik, abból minden csapat profitálni fog. De még semmit sem tudunk. Én még senkivel sem beszéltem a Cadillac pontos terveiről” – magyarázta.

„Ha gyári csapatként érkeznek, és megfelelő marketingköltséget fektetnek a Forma–1-be, akkor sokat fognak hozzátenni a bajnoksághoz” – jegyezte meg bizakodva, mielőtt jelezte, a Mercedes számára továbbra is kifizetődő a szereplés. „Szilárdan nyereségesek vagyunk. A jövedelmezőségi rátánk az adózás előtt 30-35 százalék. Ez kompenzálja a motorra fordított kiadásokat is.”

Borítókép: Toto Wolff (Fotó: XPB)

További tartalmak