A 2024-es szezon során, hosszas vívódás és egyeztetéseket követően a Renault eldöntötte, leállítja a Forma–1-es motorprojektet, annak ellenére, hogy a dolgozók határozottan tiltakoztak a lépés ellen. Csapatuk, az Alpine viszont támogatta azt…
A vezetők többször elmondták, tisztában vannak azzal, hogy fájdalmas döntés a Renault-projekt leállítása, de az ő dolguk az, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozzák ki az istállóból, azt pedig elemzéseik alapján egy motorpartner-váltással tudják megtenni. Ami a beszállítót illeti, az Alpine 2026-tól a Mercedesszel fog együttműködni.
Ezzel kapcsolatban – mint a hasonló lépések esetben általában – felmerült, az Alpine hátrányba kerülhet, hiszen már nem egy gyári szintű partnerség keretén belül kap motorokat, a technikai igazgató viszont jelezte, ez napjainkban nem jelenthet problémát egyetlen ügyfél számára sem.

„Legyen szó akár ügyfélcsapatról, akár gyáriról, a motoroknak ugyanolyan teljesítményt kell nyújtaniuk” – jelentette ki David Sanchez. „Az többé már nem kérdés, hogy a gyári csapat többet tud-e kihozni a motorokból. Ami az integrációt illeti, az erőforrások mind jól beépíthetőek. És még az aerodinamikai szabályok is tesznek róla, hogy senki se legyen előnyben.”
„Szóval, ami engem illet, úgy vagyok vele, hogy ha a motorban lévő erőforrásról van szó, akkor ügyfélcsapatként is lehetünk nagyon jók” – magyarázta, majd jelezte, az istálló egyébként is bízik a 2026-os szabályváltozásokban, egészen pontosan abban, hogy profitálhat azokból.
„Amikor a 2026-os évre gondolok, nem látok olyan alapvető gyengeséget, amivel tisztában vagyunk, és ami visszatarthat bennünket. Szóval azt hiszem, jó munkát tudunk végezni 2026-ban” – fogalmazott a szakember, aki a motorváltástól sem tart. „Sosem lehetünk biztosak abban, hogy az eredmények függvényében nem változik valami, de reméljük sikerül tartani a terveket.”
