Mióta Lawrence Stroll átvette a Force Indiát, majd felvásárolta az Aston Martint és a Forma–1-es csapat átnevezésével „megoldotta” a klasszikus gyártó visszatérését, a zöldek elképesztő ütemben fejlesztik főhadiszállásukat, eszközeiket és magát az alakulatot.
Az elmúlt években sokat olvashattunk arról, milyen komoly célokat fogalmaztak meg a folytatásra és hogyan haladnak azok megvalósításával, most pedig egy látványos légi felvételen „szemléltették” mekkora előrelépéseket értek el Silverstone-ban: megmutatták, hogyan nézett ki a főhadiszállás a munkálatok kezdetekor és hogyan néz ki most.
Láthatjuk, hogy az előző években két teljesen új épület is elkészült, az „egyes számút” pedig kibővítették és modernizálták, miközben utakat építettek és még egy a silverstone-i pályát idéző „mini aszfaltcsíkot” is felhúztak.
A szóban forgó egységek közül az első (a modernizált) már tavaly elkészült és az istálló 2024-es autója már teljes egészében ott készült. Lassan a kettes és a hármas épület is „munkába fogható” lesz, akárcsak a hipermodern szélcsatorna, amit szintén a mos zajló beruházás keretén belül húznak fel a silverstone-i bázison belül.
Ezzel párhuzamosan a csapatépítéssel sem tétlenkedtek: már korábban szerződést kötöttek a Hondával, ami 2026-tól gyári partnerként támogatja őket, leváltva a Mercedest, ahonnan „csak” ügyfélként kaptak motorokat.
A csapat számos szakembert is igazolt, köztük három igazán nagy nevet. Már az ő kötelékükbe tartozik a Ferrari korábbi technika igazgatója, Enrice Cardile és a Mercedes 2014-es „csodamotorjának” kifejlesztésében komoly szerepet játszó Andy Cowell is, aki a zöldeknél csapatvezetőként dolgozik majd (erről januárban tettek bejelentést).
És mondani sem kell, sikerült megszerezniük a Red Bulltól távozó Adrian Neweyt, aki tavasszal állhat majd munkába új csapatánál. Az F1 történetének legsikeresebb tervezője többször jelezte, elsősorban 2026-ra fókuszál majd, az új szabályokból akarja ugyanis kihozni a legtöbbet.
