Miközben a Forma–1 mezőnye már javában hangolódik a 2025-ös szezonra, a sorozat gumibeszállítója, a Pirelli ezen a hétvégén már megkezdte az aktív munkát – 2026-ra. Szerdán és csütörtökön két napon át a franciaországi Le Castellet-ben rótták a köröket a McLarennel, hogy próbára tegyék a következő idényre fejlesztett köztes és extrém esőgumikat.
A wokingi csapat számára ez volt az év első tesztje. Az első napon Oscar Piastri vezette a 2023-as MCL60-ast, csütörtökön pedig Lando Norris ült a gumik miatt átalakított autó volánja mögé. A brit versenyző a kék és a zöld jelölésű abroncsokat is próbára tette, és a nap végére (Piastrit 3 körrel túlszárnyalva) 123 kört teljesített a 3,463 kilométer hosszú vonalvezetésen. A legjobb ideje 1:07,956 másodperc volt. A két mclarenes ezzel összesen 840 kilométert futott.
Norris napján esett az eső, ami kedvezett a Pirellinek, ám ettől függetlenül is beindították a pálya öntözőberendezését, hogy kellő mennyiségű víz legyen az aszfalton.
Piastri és Norris számára ez megfelelő ráhangolódás volt a közelgő 2025-ös tesztekre, valamint jó lehetőség a téli rozsda leverésére.
A Pirelli idén 40 tesztnapot kapott a 2026-os gumikkal, melyek ugyan a mostaniakhoz hasonlóan 18 colos felnire kerülnek, de a jelenlegieknél elöl és hátul is keskenyebbek és kisebb átmérőjűek (vékonyabb gumi) lesznek. A jövő héten, február 4-én és 5-én a gyártó már a száraz pályás abroncsokat fogja tesztelni Barcelonában, a McLarennel és a Ferrarival.

„Hasznosnak bizonyult a 2025-ös szezon első tesztje” – nyilatkozta Mario Isola, a Pirelli sportigazgatója. „Amikor esőgumikat tesztelsz, nem könnyű következetesen reprodukálni ugyanazokat a pályaviszonyokat ahhoz, hogy megbízható adatokat kapj, de az elmúlt két napban egészen sok információt tudtunk gyűjteni, ami létfontosságú a köztes esőgumi és az extrém esőgumi megalkotásában.”
„Nagyon mozgalmas lesz a szezonkezdés a mérnökeink számára, akik a fejlesztéseken dolgoznak. A Paul Ricard-on megejtett teszt után további két teszt vár ránk a következő két hét során. Mindkettőre Spanyolországban kerül sor, és mindkettőn a száraz pályás gumikkal fogunk foglalkozni. Február 4-én és 5-én a McLaren és a Ferrari Barcelonában fog körözni, majd február 12-én és 13-án Jerezben az Alpine mindkét napon munkába áll, míg a McLaren és a Mercedes egy-egy napot fog teljesíteni” – vázolta a programot Isola.
Képgaléria Norrisék gumitesztjéről és a 2026-os esőgumikról: