2024 februárjában vált hivatalossá, hogy a Ford két évtized után visszatér a királykategóriába: a motorok terén is komoly változásokat hozó 2026-os szezontól kezdődően lesznek a Red Bull, valamint a testvércsapat, a Racing Bulls motorszállítói.
Partnerségük különleges lesz, hiszen az erőforrásokon együtt dolgoznak majd, vagyis a Red Bull nemcsak átveszi azokat a Fordtól. A munka egyrészt a Red Bull újonnan létrehozott motorrészlegén zajlik majd, de természetesen a Ford is használni fogja saját, amerikai központját. Sőt, itt már most készülnek olyan elemek, amelyek eljutnak a Red Bullhoz.
A cég becslése szerint nagyjából 1000 alkatrész került már a bikásokhoz. Gyártottak például hűtőlemezeket az autóhoz és az akkumulátorokhoz is. A munkába, valamint a minőségellenőrzésekbe a Ford több részlege is beszállt. „Több Ford-csapatot is bevontunk a különböző szakterületekről, hogy segítsenek minket ebben a programban” – fogalmazott Christian Hertrich, a motorrészleg vezetője.

„Nemcsak a motorsportos csapatok dolgoznak ezen a projekten. Lenyűgöző látni, hogy a cég több különböző részlege is érintett a munkában” – tette hozzá a szakember, kinek cége a belső égésű erőforrás mellett a hibridrendszer fejlesztéséhez is hozzájárul.
A Ford elárulta, a munka során repülőiparban használt tesztelési mechanizmusokat is alkalmaz, valamint 3D-s nyomtatással készült elemeket is gyárt. „Itt most nem olyan elemekről van szó, mint például a csavaranyák vagy az egyéb egyszerű alkatrészek” – jegyezte meg Hertrich az új technológiával készült elemek kapcsán.
„Ezek az elemek összetettek, fém és polimer alkatrészek, amelyeket szélsőséges teszteknek vetünk alá, hogy ellenállóak legyenek majd a versenyek során a nagyjából 200 mérföld per órás átlagsebességeknek” – emelte ki.