Egy hete Franciaországban esőgumiteszttel nyitotta 2025-ös programját a Pirelli. Akkor a McLaren két versenyzője segítette a munkájukat Le Castellet-ben. Kedden és szerdán a wokingiak már Barcelonában küldik pályára az átalakított 2023-as autójukat, ám ezúttal társaságot is kapnak, hiszen a Ferrari is részt vesz az immáron száraz pályás gumik tesztjén.
A vörösök egy hete három napot már eltöltöttek a katalán pályán, akkor a 2023-as autójukkal vettek részt egy régi autós teszten. A gyakorlást a második napon Lewis Hamilton balesete csonkította meg, mely miatt Charles Leclerc-nek aznap nem is volt lehetősége pályára hajtani az elhúzódott javítási munkálatok miatt.
Hamilton balesetéről többféle információ látott napvilágot. Egyes beszámolók szerint a pálya 12-es kanyarjában csapódott a falnak, mások úgy tudják, az eggyel későbbi, tempósabb utolsó előttiben. Bárhogy is volt, az autó eleje annyira megsérült, hogy csak napnyugtára sikerült helyrehozni. A Ferrari specialistákat is a helyszínre küldött, akik felmérték, nem keletkezett-e a szemmel láthatónál nagyobb kár. Így akartak megbizonyosodni arról, hogy másnap Antonio Giovinazzi és Dino Beganovic biztonságos autót vezethet.
A kedden rajtoló barcelonai Hamilton harmadik tesztlehetősége lesz a Ferrarival, de az első a 2024-es autóval. Mivel gumitesztről van szó, ezúttal nem a csapat, hanem a Pirelli diktálja a programot. A 2026-os gumikat fogják fejleszteni, és mivel azok átmérőjükben és szélességükben is kisebbek a mai gumiknál, a Ferrari elvégzett pár módosítást az autója felfüggesztésén. Emellett jelentősen csökkenteni fogják a leszorítóerőt, hogy szimulálják a jövőre várható szintet.
A Scuderia olasz források szerint a monzaihoz hasonló specifikációban küldi pályára az SF-24-et, vagyis mintegy 20%-kal kisebb leszorítóerővel, mint a nagy leszorítóerős Barcelonában általában.

Hogy melyik etapon éppen milyen gumit tesztelnek, azt nem közlik a versenyzőkkel, a gyakorlás során nyert adatokat pedig megosztják a mezőny többi csapatával is.
Innen nézve a teszten korlátozottak a lehetőségek, ám a Ferrari és a McLaren versenyzői legalább felmérhetik, milyen gumikra számíthatnak a következő évben. Hamilton emellett most a 2023-as után a tavalyi autót is feltérképezheti, és ezzel újabb referenciapontja lesz, mielőtt február 19-én a bemutató után pályára viszi a 2025-ös SF-25-ös modellt.