A múlt héten Franciaországban, az esős abroncsok tesztelésével indult és most a slickek tesztelésével folytatódott a Pirelli 2025-ös programja, amelynek középpontjában a jövő évi, már az új szabályok szerint készülő gumiabroncsok prototípusainak futtatása áll.
A barcelonai gyakorláson két csapat jelent meg: a McLaren és a Ferrari. Előbbi a 2023-as, utóbbi pedig a 2024-es autó módosított verzióját küldte pályára.
A módosításokra azért volt szükség, mert a csapatok a gumigyártó kérésének megfelelően a 2026-os leszorítóerő-szintet próbálják szimulálni. A Ferrari ennek érdekében a felfüggesztésen is változtatott, valamint nagyjából 20%-kal csökkentette a leszorítóerőt. A barcelonai pályán tehát az igencsak eltérő karakterisztikával bíró monzai aszfaltcsík aerodinamikai konfigurációját használták.
Ahogyan azt a korábbi teszteken már megszokhattuk, a Pirelli csak minimális információkat közölt az eseményekről. Azt például nem kötötték a nyilvánosság orrára, milyen keverékeken érték el legjobb eredményeiket a versenyzők, az időket viszont közzétették.

Ugyanakkor saját közleményükben is kiemelték, azok nem tekinthetőek mérvadónak, a csapatok és a versenyzők programjainak eltérősége miatt. Ennek fényében ismertették, hogy szerdán Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Ferrarival (a monacói legjobbja 1:14.971 volt), Oscar Piastri (1:15.815) a második a McLarennel és Lewis Hamilton (1:16.759) a harmadik.
Ami a köröket illeti, Piastri 152-t regisztrált, a Ferrari kettőse pedig 74-74-et, vagyis a McLaren ausztrálja több mint két versenytávot futott, Leclerc és Hamilton pedig a teljes távnál valamivel többet (a Spanyol Nagydíjon 66 kört kell megtennie a mezőnynek).
A Pirelli sportigazgatója, Mario Isola kiemelte, a teszt roppant hasznos volt a csapat számára, már csak azért is, mert a gumikat érő terhelés szempontjából a barcelonai az egyik leginkább kihívást jelentő. Éppen ezért lesznek fontosak a most gyűjtött adatok a „további gumifejlesztések” szempontjából is.
Ami a folytatást illeti, a Pirelli február 13-án és 14-én Jerezben tart szintén kétnapos tesztet. Ott az Alpine-istállóé lesz a főszerep: a franciák mindkét nap pályán lesznek, míg a McLaren és a Mercedes „csak” egy-egy alkalommal. Ezt követően Bahreinben rendeznek gumitesztet március 2-án és 3-án az Alpine és a Williams részvételével.
Képgaléria a barcelonai gumiteszt második napjáról: