Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Leváltották a Ferrarit: új pezsgőt locsolnak az F1 dobogósai 2025-től

Leváltották a Ferrarit: új pezsgőt locsolnak az F1 dobogósai 2025-től

F1
Ahogy egy korábbi megállapodásuk alapján borítékolható volt, a Forma–1 szerdán bejelentette, hogy az idei szezontól más pezsgőmárka biztosítja a nedűt a versenyek utáni ünnepléshez.

Visszatér egy régi ismerős. A Forma–1 szerdán bejelentette, hogy 2025-től új márka biztosítja a díjátadó ünnepségekhez a szétlocsolandó pezsgőt. A királykategória már korábban megerősítette, hogy hosszú távú partneri együttműködésről állapodott meg a világ vezető luxusmárkáit csoportba foglaló LMVH-val, melynek többek között a Moët & Chandon is a tagja. Az 1743-ban alapított pezsgőgyártó idén visszatér az F1-be: a sorozat egy 10 évre szóló szerződést írt alá velük, aminek köszönhetően a következő évtizedben az ő termékeiket fogják locsolni a versenyzők a futamok után.

A francia márka az olasz Ferrarit váltja ezzel (semmi közük az autógyártóhoz), akikkel még 2021-ben állapodott meg az F1, és akik az előző idényig szolgáltattak pezsgőt (habzóbort) a versenyeket követő díjátadókra.

A Moët & Chandonnak komoly múltja van az F1-gyel. Az első, 1950-es bajnokságban a Francia Nagydíj megnyerése után Juan Manuel Fangiót kínálták italukkal, innen indult a történetük. Később hosszú éveken keresztül az ő egyik márkájuk palackjait helyezték a dobogókra.

Fotó: XPB

„A dobogón történő koccintás az egyik legjellegzetesebb pillanata a sportunknak, és örömmel üdvözöljük újra a Moët & Chandont a Forma–1 hivatalos pezsgőpartnereként” – mondta Stefano Domenicali, az F1 ügyvezető igazgatója. „Ez a partnerség ünnepe a történelemnek, az érzelmeknek és a kiválóságnak, ami közös a Forma–1-ben és a Moët & Chandonban. Egy tökéletes egyesülésről van szó egy különleges évben, amikor a hetvenötödik évfordulónkat ünnepeljük. A Moët & Chandon visszatérése a dobogóra tovább erősíti az innovatív partnerségünket az LVMH-val.”

Az utóbbi cégcsoport csatlakozásával a Forma–1 nemcsak pezsgőpartnert, hivatalos időmérő partnert is váltott. Lecserélték az őket évekig támogató Rolexet, és a helyét a TAG Heuernek adták, akik esetében ugyancsak beszélhetünk F1-es visszatérésről.

Sibylle Scherer, a Moët & Chandon elnök-vezérigazgatója kiemelte: „Megtisztelő és izgalmas számunkra, hogy újra a Forma–1 hivatalos pezsgőpartnere lehetünk, ünnepelve a közös múltunkat és az 1950 óta meglévő elkötelezettségünket. Becsüljük a rendkívüli csapatmunkát, a határtalan precizitást és a kiválóság hajszolását, ami a motorsportot és a mi mesterségünket is jellemzi.”

Borítókép: Fotó: XPB

További tartalmak