Tavaly novemberben vált hivatalossá, hogy a Forma–1 és a General Motors „elvi megállapodást kötött” az amerikai gyártó debütálásáról, amire a tervek szerint már a következő szezonban sor kerülhet (az FIA hivatalos bejelentésére ezzel kapcsolatban még várni kell).
Az Andretti-projektre építő GM azóta több komoly bejelentést is tett: kiderült, hogy a Cadillac márkanévvel debütálnak és az évtized végétől saját erőforrásukat használják majd (addig a Ferrari partnereként versenyeznek). Az előző hetekben számos ismert szakember érkezését is bejelentették, gőzerővel folytatódik tehát a tagtoborzás is.
Az eredményekkel kapcsolatos elvárásokról még nem esett szó, tanácsadójuk, Mario Andretti viszont egyértelművé tette, hogy a világ egyik legnagyobb autógyártója nem szerénykedhet és egyértelműen a győzelmeket, majd a bajnoki sikereket kell célba venniük.

Az Auto Motor und Sportnak nyilatkozva pedig jelezte, bízik abban, hogy ezeket a célokat a Cadillac meg is valósítja majd. „A Forma–1-nek teljes elkötelezettséget kell elvárnia egy akkora cégóriástól, mint a General Motors. Nagyon büszkék. Csak nézzék meg, hogyan fejlődnek a GT-ben és a sportautós versenyeken” – fogalmazott.
„Nem félnek, ambiciózusak és komoly céljaik vannak. Én pedig bízom benne, hogy ezeket a célokat el is tudják érni” – magyarázta az amerikai klasszis, aki elárulta a csapatra „gyermekeként” tekint majd, de ennek ellenére napi feladatokat már nem szeretne vállalni annak működtetésében.
„Ez a projekt olyan, mintha egy kicsit az én gyermekem is volna. De csapatvezető semmiképpen sem szeretnék lenni. Én versenyző vagyok. A pályafutásom után nagyon sok ajánlatot kaptam azzal kapcsolatban, hogy csatlakozzak egy-egy alakulathoz, de ezekre mindig nemet mondtam. Csak szeretnék egy helyet a paddockban, ahol lóghatok” – jegyezte meg viccesen.