Egyfajta megújulás a Mercedes számára az idei év. Lewis Hamilton 12 szezon után elhagyta a csapatot, a helyét pedig a mindössze 18 éves Andrea Kimi Antonelli vette át a vezérré előlépő George Russell oldalán. Ez az új fejezet egy új partneri együttműködés kezdetét is jelenti: az idei évtől a német Adidas a Mercedes hivatalos ruházati partnere.
A sportszergyártó cég csütörtökön mutatta be új Mercedes-kollekcióját – Russell, Antonelli és a csapat autón kívüli egyenruhája mellett az idén újra fekete színt kapó versenyoverallokkal együtt, melyek vállán már ott virít az Adidas híres három fehér sávja.
A dizájn nem sokat változott a megszokotthoz képest: a Mercedes csapata továbbra is feketében és fehérben lesz látható. A gyártó kiemelte, minden csapattag igényeihez próbáltak alkalmazkodni, így nemcsak a kinézetre, hanem a funkcionalitásra is nagy gondot fordítottak. Ennek jegyében a versenyzők tűzálló overallja egy könnyített darab, amit az általuk Aeroreadynek nevezett technológiával készítettek.

„Hihetetlen a csapatunk számára, hogy egy olyan márkával dolgozhatunk együtt, mint az Adidas, akik igazán tudják, miként működik a csúcsszintű sport. A tudásuk és szakértelmük, valamint a részletekre való odafigyelésük csak segíthet minket csapatként, és remélhetőleg előnyt is kovácsolhatunk belőle, miközben a győzelmekért és a bajnoki címekért szállunk harcba a mostani szezonban és a következőkben” – nyilatkozta George Russell az új partnerükről.
Csapattársa, Andrea Kimi Antonelli hozzátette: „Csapatként, de személy szerint számomra is nagyon izgalmas, hogy az Adidasszal dolgozhatunk együtt. Még különlegesebbé teszi, hogy egy olyan partnerrel működhetünk együtt, aki igazán megérti a sportolók gondolkodását. Örökre emlékezni fogok a pillanatra, amikor a csapattársaimmal együtt először viseljük az új ruházatot, és már alig várom, hogy a lelátókra pillantva lássam, hogy a szurkolók is ezt viselik.”
Az Adidas márkafőnöke, Bianca Mast kiemelte: „Ez a kollekció a csapatunk kemény munkájának és elhivatottságának eredménye, akik segíteni akartak az egész csapatnak abban, hogy jobb teljesítményt nyújthassanak mindenben, amit csinálnak, és hogy a szurkolók is büszkén viselhessék ezt az utcákon és a lelátókon. Hisszük, hogy a sport mindenkiért van, minden szinten, és a motorsport sem kivétel ez alól. A Mercedesszel új közönséget szeretnénk a királykategóriába hozni, ez tesz minket igazán izgatottá. Alig várjuk, hogy láthassuk a híres három sávot a paddockban az idei szezonban.”

A Mercedes az F1 február 18-ai londoni bemutatóján leplezi le az autójának 2025-ös festését. Toto Wolff csapatfőnök korábban utalt rá, hogy bár a fekete színt Lewis Hamiltonnak köszönhették, a brit távozása után is megtartanák valamilyen formában.
Az idei versenygépüket eközben február 24-én mutatják be, majd február 25-én, egy filmes nap keretében viszik először pályára, Bahreinben.
Képgaléria: