Hogy melyik Forma–1-es csapat rendelkezik a legjobb párossal 2025-ben, azon lehet vitatkozni, ám hogy melyik csapatnál lehet a legforróbb idén a rádiós vonal, arra van egy erős tippünk. Cunoda Jukit vérmérsékletét már évek óta ismerjük. A hevességéről és dühkitöréseiről híres japán az utóbbi pár évben sokat dolgozott az önkontrollon, és elmondása szerint nagyot is lépett előre e téren. Könnyen lehet, hogy pár tanáccsal majd az újdonsült csapattársát is elláthatja: a Forma–2-ből a Racing Bulls ülésébe csöppenő Isack Hadjar ugyanis maga is hírhedt a rádiós robbanásairól…
Ez olyannyira így van, hogy a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko is számít nehézségekre ilyen szempontból. Az osztrák szerint több okuk is volt a 2024-es F2-es ezüstérmes előléptetésére, ám azzal is tisztában van, hogy Hadjarnak vannak bizonyos gyenge pontjai. „Isack Hadjar francia, algériai felmenőkkel. Csak a második helyen zárta a Forma–2-es bajnokságot, de több mint nyolcvan pontot veszített el műszaki hibák miatt. Ez azt jelzi, hogy messze ő volt a leggyorsabb. A Forma–1-es tesztjei – vett részt szabadedzéseken és a fiatalok tesztjén is ott volt – ugyancsak nagyon ígéretesek voltak. Dietrich Mateschitz öröksége, hogy a testvércsapat a fiatal versenyzőkért van, akik a megfelelő eredmények esetén feljebb léphetnek a Red Bull Racinghez. Mi nem vesszük, hanem teremtjük a sztárokat, ez a Red Bull utánpótlás-filozófiája, és csak ezt erősítettük meg a döntéssel” – magyarázta Hadjar előléptetését a német RTL-nek Marko.
„Hadjar pokoli gyors. Hasonlóan érzelmes, mint Juki, ami fog még némi problémát okozni a Racing Bullsnál…” – tette hozzá Marko mosolyogva. „De még jóval fiatalabb, és bízom benne, hogy ezt sikerül csökkenteni nála. Technikai szempontból jók az észrevételei, és noha sosem nyert bajnokságokat, de mindig ott volt az élmezőnyben. Hisszük, hogy a gyorsasága alapján egy igazi nagysággá nőheti ki magát.”
A 2024-es Forma–1-es bajnoki csata hevében lehettünk fültanúi pár Hadjar-dühöngésnek a szezon során. De az év végi abu-dzabi F1-es szabadedzésen is képet kaphattunk arról, mire utal Marko. Akkor a franciának a pedálokkal akadtak problémái, és a körözés során kisebb hisztériát csapott ekörül, olyan érzést keltve, mintha legalábbis egy fontos verseny hevében érte volna utol a balszerencse.

Maga a versenyző úgy érzi, némiképp torz kép él róla. „Sok versenyző azt mondja, hogy amikor lecsukja a sisakrostélyt, egy más személyiséggé változik. Őszintén szólva én eléggé nyugodtnak érzem magam vezetés közben. Sokat gondolkodok, tisztában vagyok a veszéllyel. Nem mondanám, hogy más lennék, mint az autón kívül. Talán kevésbé vagyok agresszív, mint azt az emberek hiszik, de a rádiógomb igazán dühös fickónak mutat. Tudom, hogy szenvedélyes vagyok, ez nem kérdés, néha dühös” – mondta magáról az F1 oldalának az újonc.
A francia L’Équipe-nek eközben fogadkozott:
„Egyszerűen csak magamban fogok ordítani, és senki sem fogja hallani… Igen, a rádióban kicsit intenzívvé válhat. Egyesek szemében ez gyengeség, de engem nem érdekel. Tudom, mit csinálok. Megértem ezt. És idén le fogok állni ezzel.”
Hadjar legkirívóbb rádiós őrjöngését a 2024-es monacói versenyen hallhattuk, amikor egy ellenfele virtuális biztonsági autós fázis alatt megejtett kerékcseréje révén elvesztette a vezető pozíciót. Azon a versenyen egyszerűen csendre intette mérnökét, majd amikor az a gumikkal és az üzemanyaggal való spórolásra kérte, ki is osztotta őt. „Az egy nagyon nehéz nap volt” – mondta erről Hadjar. „Egy nehéz verseny után kiszállsz az autóból, Helmut Marko magyarázatot vár, és van, hogy semmi rosszat nem teszel, mégis nehéz helyzetben vagy. Emellett magamban is csalódtam. Ez sajnos nem egyéni sport, sok mindennek van szerepe benne, és fontos, hogy mentálisan készen állj.”
Hadjar kiemelte, 2024 vízválasztó év volt számára. „A Red Bullnál még egy évem volt, de egyértelművé tették, hogy ez az utolsó esélyem az F1-be kerülésre. A Camposhoz vittek, az ő döntésük volt, de elnézve a korábbi éveiket, komoly potenciált láttam bennük. Úgy éreztem, egy jobb versenyzővel talán igazán jó versenyeket futhatnak” – mondta, hozzátéve, a szezonja ennek ellenére igazán gyengén kezdődött, és egy ponton azt hitte, elúszik az F1-es esélye.

Végül sikerült fordítania, és az F2-es korona nélkül is az F1-be kerülhetett. Rajta áll, milyen lesz a folytatás. És persze azon, melyik énjéből mutat többet idén a Red Bullnak, a gyorsból, vagy a féktelenből…
„Voltak pillanatok, amikor komolyan kételkedtem, igen. De ez már a múlt. Amikor korábban F1-es autót vezettem, mindig vissza kellett adnom. Most már az én autóm. Izgulok, de tudom, hogy mire vállalkoztam. Természetesen nagy nyomást érzek magamon, de közben már alig várom, hogy volán mögé ülhessek. Egyszerre érzek izgatottságot és félelmet” – bocsátotta előre Hadjar, majd az első versenye, az Ausztrál Nagydíj kapcsán jelezte: „Szeretnék egyből a Q3-ba jutni az időmérőn, és pontot szerezni a versenyen. A pálya mindig feküdt a csapatunk autóinak.”