Hosszas egyeztetések után a Forma–1 tavaly novemberben jelentette be, hogy „elvi megállapodást kötött” a General Motorsszal, ami népszerű márkájával, a Cadillac-kel szeretné meghódítani a királykategóriát. A tervek szerint jövőre debütálnak, a csapat az Andretti-projektre épül.
A bejelentés óta számos részlet látott napvilágot: kiderült, hogy az „átmeneti években” a Ferrari lesz a csapat motorpartnere (a tervek szerint a 2020-as évek végén váltanak saját erőforrásaikra) és több neves szakember szerződtetéséről is hírt adtak. Arról viszont kevés szó esett, kiket ültetnének autóba első királykategóriás szezonjukban.
A legtöbbször eddig Colton Herta neve merült fel az istálló kapcsán, a fiatal amerikai ugyanis évek óta az Andrettivel versenyez, a tulajdonosok pedig mindenképpen szeretnének hazai pilótát. Ő maga jelezte, még semmibe sem éli bele magát, de ha összejön a váltás, örülni fog a lehetőségnek.

IndyCaros csapattársa és riválisa, a Cadillac felkészülését szimulátoros versenyzőként segítő Marcus Ericsson nemrég Hertánál sokkal lelkesebben nyilatkozott, kiemelve, az ösztönösen tehetséges Herta szerinte helyt állna az F1-ben is. „Szerintem ő sem tudja, hogyan tud ennyire gyors lenni bizonyos kanyarkombinációkban” – kezdte a svéd.
„Egyszerűen érzi… nagyon jól tud alkalmazkodni a különböző helyzetekhez. Például akkor, ha változnak a körülmények, ha több lesz a tapadás vagy csökken a szintje. Az ilyen helyzetekre jól reagál és szerintem ettől ennyire jó” – folytatta.
„Amikor zónában van, olyan dolgokra képes egy versenyautóval, amire csak nagyon kevesen. Egyértelmű, hogy ott van a legjobb csapattársaim között, akik ellene valaha versenyeztem. Biztos, hogy megvan hozzá a tehetsége. Szerintem nem lehet kétséges” – jelentette ki az F1-es szereplés kapcsán.
„Mind tisztában vagyunk azzal, hogy az IndyCarban és a Forma–1-ben két teljesen eltérő autót futtatnak. Különbözőek a gumik és a versenypályák is. Minden nagyon más, de biztosra veszem, hogy ott (az F1-ben) is nagyon jó munkát végezne” – húzta alá Ericsson.
