A francia versenyző 2021 és 2024 között a Renault gyári csapatának volt a tagja, ahonnan az idei szezonra a Haashoz igazolt. Új csapatával először a tavalyi szezonzáró után gurulhatott pályára, a teszt pedig több szempontból is kulcsfontosságú volt számára.
Túl azon, hogy elkezdhette a közös munkát csapattársaival, az autót is jobban megismerhette, és visszajelzései alapján az istálló elvégezhette az ilyenkor szükséges finomhangolásokat. Ocon ezekkel kapcsolatban, az F1 londoni évnyitó eseménye előtt megjegyezte, a Haas például teljesen új kormánykereket készített számára, hogy megkönnyítse az „átmenetet.”
„Elég sok eltérés volt, hiszen máshogy működik a Renault és a Ferrari” – fogalmazott. „Sok pozitívum volt és rögtön olyan dolgokkal foglalkozhattam, amelyeknek köszönhetően jobban érzem magam. Így egy kicsit ugyanúgy dolgozhattam, mint az előző öt évben.”

„Két hónapig tartott, amíg minden elkészült. Az egész kormánykereket át kellett tervezni, például a kuplungkarok esetében. Ez óriási munka volt, de a múlt héten már a kezemben tarthattam az újat. Hihetetlen volt. A gázpedál ugyanez: át kellett állítani, hogy olyan legyen, amilyennek a Force Indiánál és az Alpine-nál megszoktam” – magyarázta.
„Most már a Haasnál is úgy használhatom, ahogyan eddig. Ami az autót illeti, nyilvánvaló, hogy éreztem, van több pozitív terület is, és persze azt is, hogy vannak gyenge pontok, amelyeken azóta is dolgozunk” – emelte ki.
A tesztekkel kapcsolatban jelezte, erősen bízik abban, hogy a pályán gyűjtött adatok megfelelnek majd a szélcsatornásaknak. „Remélem, hogy a harmadik nap végén már lesz egy viszonylag tiszta képünk arról, ki hol tart. Persze teljesen sosem lehetsz biztos semmiben, mindig kételkedni fogsz egy kicsit, de akkor már világosabb lesz a helyzet.”
„Tudjuk, hol kell javítanunk, ami jó dolog. Ellenőriznünk kell a szimulátorban szerzett adatokat. Ez mindig egyfajta ismeretlen, de bízom benne, hogy igazunk lesz, és ha igazunk lesz, érdekes szezon vár ránk. Szoros lesz!” – vetítette előre.
