Újra Sainz-elsőség – pár furcsasággal
Több szempontból is rendhagyó volt az idei bahreini teszt – több szempontból is rendhagyó lett annak eredménye. A csapatok ezúttal is három napon át köröztek a sivatagi pályán, ám nem a megszokott körülmények között. Egész héten hűvösebb volt az idő, mint a korábbi években, az eső is esett. A legmelegebb nap a pénteki volt, ám a pálya csütörtökön volt a leggyorsabb. Ennek eredménye, hogy a hét legjobb tesztidejét nem a zárónapot élen befejező George Russell lett, hanem a második nap legjobbja, Carlos Sainz.
Az összesített tabella első három helyén a csütörtöki top 3-as végzett, Russell és Max Verstappen csak utánuk következik a sorban. A brit csaknem két tizedmásodperccel maradt el Sainz előző napi idejétől.
Az is furcsaság az idei eredményekben, hogy a leggyorsabb köröket a 3-s gumikeveréken futotta a mezőny. Bár a 4-es verzió is többeknél előkerült, a Pirelli idei változtatásaival ez a keverék most nem működött igazán Bahreinben, az annál puhább gumikat pedig nem is használták.
Sainz csütörtökön maga is próbálkozott a 4-es gumin, ám hiába.
„Arra számítottam, hogy javítok két-három tizedet ezen a gumin, mert tavaly ennyit nyertél a hármasról a négyes gumira váltva. Idén viszont a Pirelli változtatott a négyes gumi összetételén, és nem nyújt semmilyen extra tapadást ezen a pályán.”
„Láttam Charles-t, hogy ő is kicsúszott ugyanazon a körön, mint én. A négyes gumi talán nem működik jól ezen a teszten. Nem tudom, talán a hőmérséklet miatt lehet, vagy más miatt, de nem volt jó gumi, ezért nem tudtam javítani rajta” – magyarázta pénteken.

Volt azért hasonlóság is az idei és a tavalyi teszt alakulása között. Mindkettőn Sainz végzett a az első helyen, mindkettőn egy második napon futott körrel. A spanyol idén 0,6 másodperccel szárnyalta túl a múlt évi ferraris eredményét.
Meglepetésnek mondható, hogy az esélyesnek kikiáltott McLaren igencsak elsüllyedt a mezőnyben az időtabellán. Oscar Piastri a 8. helyen zárt, Lando Norris pedig csak 13. Árulkodik a McLaren taktikájáról, hogy a brit a második két napban nem tudta túlszárnyalni az 1. napi eredményét. A mezőnyben ő az egyetlen, aki a nyitónapi eredményével áll a listán.
A bahreini teszt összesített eredménye:
Versenyző | Csapat | Legjobb köridő | Nap | Gumi | |
1. | Carlos Sainz | Williams | 1:29,348 | 2. | C3 |
2. | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:29,379 | 2. | C3 |
3. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:29,431 | 2. | C3 |
4. | George Russell | Mercedes | 1:29,545 | 3. | C3 |
5. | Max Verstappen | Red Bull | 1:29,566 | 3. | C3 |
6. | Alexander Albon | Williams | 1:29,650 | 3. | C4 |
7. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:29,784 | 2. | C3 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | 1:29,940 | 3. | C3 |
9. | Pierre Gasly | Alpine | 1:30,040 | 3. | C3 |
10. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:30,229 | 2. | C3 |
11. | Liam Lawson | Red Bull | 1:30,252 | 2. | C3 |
12. | Jack Doohan | Alpine | 1:30,368 | 2. | C3 |
13. | Lando Norris | McLaren | 1:30,430 | 1. | C3 |
14. | Cunoda Juki | Racing Bulls | 1:30,497 | 3. | C3 |
15. | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:30,675 | 2. | C4 |
16. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:30,700 | 2. | C3 |
17. | Esteban Ocon | Haas | 1:30,728 | 3. | C4 |
18. | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:31,057 | 2. | C3 |
19. | Nico Hülkenberg | Sauber | 1:31,457 | 2. | C3 |
20. | Oliver Bearman | Haas | 1:32,361 | 3. | C3 |
Szorgalmas újoncok, visszafogott esélyesek

Miközben a köridők terén a Williams, Ferrari, Mercedes, Red Bull négyes vitte a prímet, szorgalomban senki sem érhetett Esteban Ocon nyomába. A francia versenyző 259 kört teljesített a három nap során, és 16 körrel megelőzte az újonc Isack Hadjart, valamint 26-tal George Russellt.
A legkevesebb kört a két Red Bull-versenyző, valamint a harmadik napját rosszulléte miatt félbeszakító Lance Stroll futotta.
Az újoncok közül Hadjar és Andrea Kimi Antonelli jutott a legmesszebbre, és egyedül Gabriel Bortoleto nem fért be a legjobb 10-be.
A 20 versenyző a három nap során összesen 68 versenytávot tett meg Bahreinben.
A versenyzők által megtett körök, kilométerek:
Versenyző | Csapat | Kör | Km | |
1. | Esteban Ocon | Haas | 259 | 1402 |
2. | Isack Hadjar | Racing Bulls | 243 | 1315 |
3. | George Russell | Mercedes | 232 | 1256 |
4. | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 226 | 1223 |
5. | Charles Leclerc | Ferrari | 220 | 1191 |
6. | Cunoda Juki | Racing Bulls | 211 | 1142 |
7. | Jack Doohan | Alpine | 209 | 1131 |
8. | Alexander Albon | Williams | 199 | 1077 |
9. | Oliver Bearman | Haas | 197 | 1066 |
10. | Pierre Gasly | Alpine | 195 | 1055 |
11. | Carlos Sainz | Williams | 195 | 1055 |
12. | Oscar Piastri | McLaren | 194 | 1050 |
13. | Lando Norris | McLaren | 186 | 1007 |
14. | Nico Hülkenberg | Sauber | 180 | 974 |
15. | Gabriel Bortoleto | Sauber | 174 | 942 |
16. | Fernando Alonso | Aston Martin | 173 | 936 |
17. | Lewis Hamilton | Ferrari | 162 | 877 |
18. | Max Verstappen | Red Bull | 155 | 839 |
19. | Liam Lawson | Red Bull | 149 | 806 |
20. | Lance Stroll | Aston Martin | 133 | 720 |
Csapatok: a Mercedes az élen, a Red Bull a sor végén

Noha a Haas a hosszú etapokra helyezte a hangsúlyt a teszten, Oliver Bearman elmaradt körei (pénteken a motorborítás leszakadása okozott nála fennakadást) miatt nem tudták megelőzni a Mercedest a körszám tekintetében. A csillagosok két versenyzője együtt 8 bahreini versenyt teljesített a három nap során, és 2 körrel előzte meg a Haast.
A tavalyi bajnokság első három helyezettje a mezőny második felébe szorult a kilométertabellán. A Ferrari és a McLaren szinte azonos távot teljesített, a csütörtökön és pénteken is sok időt garázsban töltő Red Bull viszont utolsó ebben az összesítésben, lemaradása a két riválissal szemben csaknem másfél versenytáv.
A csapatok által megtett körök, kilométerek:
Csapat | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Mercedes | 458 | 2479 |
2. | Haas | 456 | 2468 |
3. | Racing Bulls | 454 | 2457 |
4. | Alpine | 404 | 2186 |
5. | Williams | 394 | 2132 |
6. | Ferrari | 382 | 2067 |
7. | McLaren | 380 | 2057 |
8. | Sauber | 354 | 1916 |
9. | Aston Martin | 306 | 1656 |
10. | Red Bull | 304 | 1645 |
Motorgyártók: a megszokott sorrend
A motorgyártóknál évek óta megszokott a sorrend. Az ő kilométerszámukat elsősorban a partnercsapataik száma határozza meg. Az egy istállót motorral ellátó Renault ilyen szempontból komoly hátrányban van a négycsapatos Mercedesszel szemben. Szám szerint 20 versenytáv a különbség közöttük.
A motorok befagyasztása idejében ennek talán nincs akkora jelentősége – persze a megbízhatóságon minden évben dolgozni kell.
A motorgyártók által megtett körök, kilométerek:
Motor | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Mercedes | 1538 | 8324 |
3. | Ferrari | 1192 | 6451 |
5. | Honda | 758 | 4102 |
4. | Renault | 404 | 2186 |
3