Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Az élen Sainz, Ocon és a Mercedes – a bahreini teszt összesített statisztikái

Az élen Sainz, Ocon és a Mercedes – a bahreini teszt összesített statisztikái

Boxutca
A leggyorsabb Carlos Sainz volt, a legszorgosabb Esteban Ocon és a Mercedes. A McLaren a köridőkkel, a Red Bull a megtett körök számával süllyedt a mezőnybe. Összesített statisztikák a bahreini teszthétről!

Újra Sainz-elsőség – pár furcsasággal

Több szempontból is rendhagyó volt az idei bahreini teszt – több szempontból is rendhagyó lett annak eredménye. A csapatok ezúttal is három napon át köröztek a sivatagi pályán, ám nem a megszokott körülmények között. Egész héten hűvösebb volt az idő, mint a korábbi években, az eső is esett. A legmelegebb nap a pénteki volt, ám a pálya csütörtökön volt a leggyorsabb. Ennek eredménye, hogy a hét legjobb tesztidejét nem a zárónapot élen befejező George Russell lett, hanem a második nap legjobbja, Carlos Sainz.

Az összesített tabella első három helyén a csütörtöki top 3-as végzett, Russell és Max Verstappen csak utánuk következik a sorban. A brit csaknem két tizedmásodperccel maradt el Sainz előző napi idejétől.

Az is furcsaság az idei eredményekben, hogy a leggyorsabb köröket a 3-s gumikeveréken futotta a mezőny. Bár a 4-es verzió is többeknél előkerült, a Pirelli idei változtatásaival ez a keverék most nem működött igazán Bahreinben, az annál puhább gumikat pedig nem is használták.

Sainz csütörtökön maga is próbálkozott a 4-es gumin, ám hiába.

„Arra számítottam, hogy javítok két-három tizedet ezen a gumin, mert tavaly ennyit nyertél a hármasról a négyes gumira váltva. Idén viszont a Pirelli változtatott a négyes gumi összetételén, és nem nyújt semmilyen extra tapadást ezen a pályán.”

„Láttam Charles-t, hogy ő is kicsúszott ugyanazon a körön, mint én. A négyes gumi talán nem működik jól ezen a teszten. Nem tudom, talán a hőmérséklet miatt lehet, vagy más miatt, de nem volt jó gumi, ezért nem tudtam javítani rajta” – magyarázta pénteken.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Volt azért hasonlóság is az idei és a tavalyi teszt alakulása között. Mindkettőn Sainz végzett a az első helyen, mindkettőn egy második napon futott körrel. A spanyol idén 0,6 másodperccel szárnyalta túl a múlt évi ferraris eredményét.

Meglepetésnek mondható, hogy az esélyesnek kikiáltott McLaren igencsak elsüllyedt a mezőnyben az időtabellán. Oscar Piastri a 8. helyen zárt, Lando Norris pedig csak 13. Árulkodik a McLaren taktikájáról, hogy a brit a második két napban nem tudta túlszárnyalni az 1. napi eredményét. A mezőnyben ő az egyetlen, aki a nyitónapi eredményével áll a listán.

A bahreini teszt összesített eredménye:

Versenyző Csapat Legjobb köridő Nap Gumi
1. Carlos Sainz Williams 1:29,348 2. C3
2. Lewis Hamilton Ferrari 1:29,379 2. C3
3. Charles Leclerc Ferrari 1:29,431 2. C3
4. George Russell Mercedes 1:29,545 3. C3
5. Max Verstappen Red Bull 1:29,566 3. C3
6. Alexander Albon Williams 1:29,650 3. C4
7. Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:29,784 2. C3
8. Oscar Piastri McLaren 1:29,940 3. C3
9. Pierre Gasly Alpine 1:30,040 3. C3
10. Lance Stroll Aston Martin 1:30,229 2. C3
11. Liam Lawson Red Bull 1:30,252 2. C3
12. Jack Doohan Alpine 1:30,368 2. C3
13. Lando Norris McLaren 1:30,430 1. C3
14. Cunoda Juki Racing Bulls 1:30,497 3. C3
15. Isack Hadjar Racing Bulls 1:30,675 2. C4
16. Fernando Alonso Aston Martin 1:30,700 2. C3
17. Esteban Ocon Haas 1:30,728 3. C4
18. Gabriel Bortoleto Sauber 1:31,057 2. C3
19. Nico Hülkenberg Sauber 1:31,457 2. C3
20. Oliver Bearman Haas 1:32,361 3. C3

 

Szorgalmas újoncok, visszafogott esélyesek

Esteban Ocon (Fotó: XPB)

Miközben a köridők terén a Williams, Ferrari, Mercedes, Red Bull négyes vitte a prímet, szorgalomban senki sem érhetett Esteban Ocon nyomába. A francia versenyző 259 kört teljesített a három nap során, és 16 körrel megelőzte az újonc Isack Hadjart, valamint 26-tal George Russellt.

A legkevesebb kört a két Red Bull-versenyző, valamint a harmadik napját rosszulléte miatt félbeszakító Lance Stroll futotta.

Az újoncok közül Hadjar és Andrea Kimi Antonelli jutott a legmesszebbre, és egyedül Gabriel Bortoleto nem fért be a legjobb 10-be.

A 20 versenyző a három nap során összesen 68 versenytávot tett meg Bahreinben.

A versenyzők által megtett körök, kilométerek:

Versenyző Csapat Kör Km
1. Esteban Ocon Haas 259 1402
2. Isack Hadjar Racing Bulls 243 1315
3. George Russell Mercedes 232 1256
4. Andrea Kimi Antonelli Mercedes 226 1223
5. Charles Leclerc Ferrari 220 1191
6. Cunoda Juki Racing Bulls 211 1142
7. Jack Doohan Alpine 209 1131
8. Alexander Albon Williams 199 1077
9. Oliver Bearman Haas 197 1066
10. Pierre Gasly Alpine 195 1055
11. Carlos Sainz Williams 195 1055
12. Oscar Piastri McLaren 194 1050
13. Lando Norris McLaren 186 1007
14. Nico Hülkenberg Sauber 180 974
15. Gabriel Bortoleto Sauber 174 942
16. Fernando Alonso Aston Martin 173 936
17. Lewis Hamilton Ferrari 162 877
18. Max Verstappen Red Bull 155 839
19. Liam Lawson Red Bull 149 806
20. Lance Stroll Aston Martin 133 720

 

Csapatok: a Mercedes az élen, a Red Bull a sor végén

George Russell és Max Verstappen (Fotó: XPB)

Noha a Haas a hosszú etapokra helyezte a hangsúlyt a teszten, Oliver Bearman elmaradt körei (pénteken a motorborítás leszakadása okozott nála fennakadást) miatt nem tudták megelőzni a Mercedest a körszám tekintetében. A csillagosok két versenyzője együtt 8 bahreini versenyt teljesített a három nap során, és 2 körrel előzte meg a Haast.

A tavalyi bajnokság első három helyezettje a mezőny második felébe szorult a kilométertabellán. A Ferrari és a McLaren szinte azonos távot teljesített, a csütörtökön és pénteken is sok időt garázsban töltő Red Bull viszont utolsó ebben az összesítésben, lemaradása a két riválissal szemben csaknem másfél versenytáv.

A csapatok által megtett körök, kilométerek:

Csapat Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 458 2479
2. Haas 456 2468
3. Racing Bulls 454 2457
4. Alpine 404 2186
5. Williams 394 2132
6. Ferrari 382 2067
7. McLaren 380 2057
8. Sauber 354 1916
9. Aston Martin 306 1656
10. Red Bull 304 1645

 

Motorgyártók: a megszokott sorrend

A motorgyártóknál évek óta megszokott a sorrend. Az ő kilométerszámukat elsősorban a partnercsapataik száma határozza meg. Az egy istállót motorral ellátó Renault ilyen szempontból komoly hátrányban van a négycsapatos Mercedesszel szemben. Szám szerint 20 versenytáv a különbség közöttük.

A motorok befagyasztása idejében ennek talán nincs akkora jelentősége – persze a megbízhatóságon minden évben dolgozni kell.

A motorgyártók által megtett körök, kilométerek:

Motor Megtett kör Megtett km
1. Mercedes 1538 8324
3. Ferrari 1192 6451
5. Honda 758 4102
4. Renault 404 2186

3

Borítókép: George Russell és Max Verstappen (Fotó: XPB)

További tartalmak