Kisebb meglepetést okozott Carlos Sainz és a Williams a bahreini teszt második napján. A spanyol versenyző a két Ferrarit megelőzve a nap leggyorsabb idejét futotta. Egész nap erős tempót diktált, délelőtt még a keményebb gumin teljesítette gyorsköreit, az ebédszünet után viszont a 3-as keveréken, amit Lewis Hamilton és Charles Leclerc is használt a legjobb körén.
A tesztek eredménye sokat persze nem jelent, és az elsőségük kapcsán a Williams csapatfőnöke, James Vowles is elismerte, bizonyos tényezők jobb képet festettek róluk a valóságnál. „Nem, a négy élcsapat továbbra is az élen van” – tette egyértelművé a brit a spanyol AS-nak. „A Ferrari, a Mercedes, a Red Bull és a McLaren az élen van. De a sportban az a jó jelenleg, hogy ez az utolsó éve a mostani szabályoknak, és az üzemanyagszint, a motormód nagy különbséget jelenthet az autók között. Ez jó hír. Egyre közelebb és közelebb kerülünk egymáshoz, és a középmezőnyben senki sem tudja, ki hol áll.”
Vowles kiemelte, hiába tűnnek jelenleg az egyik legjobbnak az üldözők között, és hiába rostokol két napja a mezőny legvégén a Haas, ez aligha a valós kép. A sajtótájékoztatón megjegyezte: „A Haas az összes üzemanyagát az autóba töltötte, és talán még a Ferrariét is…”
A szakember tehát óvatosságra int. Azt ugyanakkor elismeri, csapata sokkal jobban áll, mint egy éve. Míg tavaly az első versenyeken nem volt tartalékvázuk és elég pótalkatrészük, most olyan sok elemmel érkeztek a tesztre, mint még soha. Autójuk jól működik.
„Előrébb vagyunk, mint kéne, de tavaly a várakozás alatt maradtunk. Remélem, hogy a pontokért fogunk küzdeni a versenyeken, ez a cél. Az autónkat jóindulatúnak nevezném, nincsenek rossz tulajdonságai, és Carlos is így jellemezte. Nincs vele semmi probléma, csak még javítanunk kell a teljesítményén.”
A Williamsnek 2025-ben nagy lökést adott Carlos Sainz érkezése. 2018 óta először újra egy többszörös futamgyőztes erősíti a csapatukat, a mostani versenyzőpárosuk talán 2016 óta (Felipe Massa, Valtteri Bottas) a legerősebb, és a spanyol révén olyan ismeretekre is tettek szert egy győztes élcsapat (Ferrari) működéséről, módszereiről, amit az első pillanattól hasznosítanak.

Vowles szerint Sainz felgyorsítja a Williams fejlődését.
„Már az első pár napján javulást értünk el. Elmondhatom, máris gyorsabb az autó az ő munkájának köszönhetően. Ez az egyik legnagyobb dicséret, amit egy versenyző esetében hallhatunk. Szerencsésnek érzem magam, hogy két hasonlóan gyors versenyzőm van, két vezérem, akik éhesek.”
„Carlosszal már Abu-Dzabiban jött a fejlődés. Vezette az autót, pontosan összefoglalta, mik a fontos szempontok. »Ha ezt megoldjátok, akkor egyből teljesítményt fogunk találni.« Adott nekünk pár hónapot a télen, hogy megcsináljuk, és még most, a teszt alatt is rendkívüli Carlos munkamódszere. Egyértelmű és tömör. Sok versenyző sok mindent mond, és úgy kell kiemelned belőle a lényeget. Carlos mond valamit, amit meg kell oldanunk ahhoz, hogy gyorsabbá váljunk. És tudja, hogy mennyire gyors, nagyon hisz magában, és általában meg is találja a tempót. Ez igazán lenyűgöző” – méltatta a Ferraritól érkező spanyolt.
Sainzcal nagy tervei vannak a Williamsnek. Elsősorban hosszú távú tervei. Vowles elismerte, 2025-re csak átmeneti évként tekintenek, a figyelmük középpontjában már most 2026 és a nagy szabályváltozás áll. A fejlesztési forrásaikat is a jövő évi autóra fordítják. „Minden napot ki kell használnunk, amit a 2026-os autóval a szélcsatornában töltünk, mert még ha hetedikek is vagyunk 2025-ben, Carlos nem hetedik akar lenni. Dobogókért és győzelmekért kell harcolnunk, és ezért kockázatos döntéseket kell hoznunk. És a kockázatos döntés most az, hogy 2026-ra fogunk fókuszálni” – jelentette ki Vowles.