Nagy nap volt a múlt hétfői az Aston Martin életében. Akkor állt munkába az F1-es csapatuknál a Red Bulltól érkezett Adrian Newey. Minden idők legsikeresebb F1-es tervezője letöltötte a kényszerszabadságát, és az év harmadik hónapjában most próbálja felvenni a fonalat, illetve felmérni, hol is tart jelenleg az Aston.
Andy Cowell csapatfőnök az istálló honlapjának adott interjúban elmondta, hogyan zajlott Newey első munkanapja náluk.
„Nagy érdeklődés övezte Adrian érkezését, de ő nem a nagy ünneplések embere. Csak besétált az irodájába a Technológiai Campuson, letette a táskáját, és szinte egyből egy koncepciós megbeszélésre ment, hogy beszéljenek az autó egy bizonyos területéről”
– mesélte Cowell.
Newey 19 Red Bullnál töltött év után váltott csapatot, ám az Aston Martin főnöke szerint nem sok idő kellett neki ahhoz, hogy otthon érezze magát náluk. „Egyből beépült. Minden vezető beosztású csapattaggal találkozott, gyorsan elmerült a mérnökeinkkel való egyeztetésben, és figyelmesen hallgatta, miket mondanak az emberek az általuk végzett munkáról.”
„Ő végső soron egy mérnök, aki segít megtervezni a versenyautónkat. Egyszerűen felkészült a kemény munkára, és egyből nekilátott a feladatának. Kérdéseket tesz fel, megosztja a véleményét, és új nézőpontokat hoz a képbe. Örülünk, hogy van nekünk”
– összegzett Cowell.
Newey elsősorban a 2026-os új autó tervezésével fog foglalkozni, az idei AMR25-öt még nélküle alkotta meg a csapat. A bahreini teszteken nem különösebben mutatták jelét nagy javulásnak 2024-hez képest, igaz, a többiekétől eltérő programot futottak, így sem „időmérős” körökkel, sem versenyszimulációkkal nem foglalkoztak. E sajátos hozzáállás hátterében a múlt évi problémák és az azok megértésére való törekvés állt.

„A tél folyamán igyekeztünk jobban vezethetővé tenni az autót, hogy az nyájasabb legyen a versenyzőkkel. A tesztadatok és a Lance-től és Fernandótól kapott visszajelzések azt sugallják, hogy előreléptünk ilyen szempontból, de ezt még szeretnénk megerősíteni a szezonnyitón” – mondta Cowell, kiemelve, több területen is kell még javulniuk.
„Sok dolgot teszteltünk, próbáltuk kiismerni az eltérő aerodinamikai konfigurációkat és beállításokat, aminek köszönhetően tisztán látunk az Ausztrál Nagydíj előtt. Egyértelműen kirajzolódott, milyen irányt akarunk venni a beállításokkal az Albert Parkban. A bahreini tanulságok emellett meghatározóak lesznek az AMR25 fejlesztési iránya szempontjából is.”
„Tavaly jól kezdtünk, de aztán lemaradtunk az élmezőnytől a szezon előrehaladtával. Mi lettünk a legtöbb fejlesztés bajnokai, de ezek a fejlesztések nem javítottak a köridőn. Ebben idén sokkal jobbnak kell lennünk”
– mondta ki nyíltan a csapatfőnök.
Az Aston Martinnál nemcsak Newey új, Cowell sem dolgozik régóta a csapattal, a csapatfőnöki szerepkör pedig újdonság számára. „A két verseny, amire tavaly ellátogattam, valamint a bahreini teszt azt mutatta, hogy nagyszerű csapatunk van, olyan emberekkel, akik kiválóan dolgoznak össze. Van pár új ember a csapatnál, és páran új pozíciókba kerültek, de mind jól beilleszkedtek Bahreinben, és tudják, mi a feladatuk. Az én feladatom biztosítani, hogy minden optimális legyen, és hogy a csapaton belül mindenkinek a rendelkezésére álljon a munka elvégzéséhez szükséges megfelelő eszköz” – magyarázta Cowell, aki szoros küzdelmet vár a szabályrendszer utolsó évében, és arra számít, hogy az időmérőkön a kiesésekről csupán századmásodpercek fognak dönteni a csapatok között.