Alighanem a Red Bull is kíváncsian várja, mit tud az új RB21-es autója a melbourne-i Albert Parkban. Az új versenygépük felemás debütálást produkált a bahreini előszezoni teszten, ami egyelőre kétségek között tartja a csapatot. Max Verstappenék előrelépést emlegettek a problémás 2024-es autóhoz képest, mégis úgy érzik, hogy a teljesítményük kevés a McLaren legyőzéséhez.
Helmut Marko az osztrák Servus TV Sporttalk am Montag című adásában megerősítette: hiába vettek jó irányt tavaly Monza után, még mindig nem tudták teljesen rendezni a soraikat. „A célunkat egy szélesebb működési tartomány jelentette az autóval, valamint hogy a versenyzők kiszámíthatóbbnak érezzék az autót. A tesztek alapján kezdtünk ebbe az irányba fordulni, de még nem tökéletes. Persze ezeket a teszteket nem lehet mérvadónak tekinteni a szezon egészére nézve, hiszen tizennégy fok volt, a pálya hőmérséklete harminc fok alatt volt, ami nem megszokott. Emellett Bahreinben csak lassabb kanyarok vannak, hasonló szögűek” – magyarázta az osztrák.
Kiemelte, reménykedhetnek is, hogy a bahreini kép nem a szezon egészének alakulását vetíti előre, mert ha így van, az komoly McLaren-fölényt jelentene…

„Remélem is, hogy nem lesz olyan az egész szezon, mint Bahrein, mert a McLaren egyértelmű fölényben volt. A rövid etapokon ezt nem mutatták meg. Mentek egy legjobb részidőt az első szektorban, a második szektorban, aztán a boxba kanyarodtak. Igyekeztek elrejteni a valós potenciáljukat. A hosszú etapokon muszáj volt teli tankkal menniük. Tíz kiló üzemanyag három tizedet jelenthet, de a hosszú etapok összevethetőek.”
„Fél és egy másodperc között volt az előnyük, és mégsem voltak a leggyorsabbak az egyenesekben, amiből arra következtetünk, hogy nem mentek teljes motorteljesítménnyel. Ha Ausztráliában is így lesz, egyértelmű kettős győzelmet fognak aratni”
– jósolta a Red Bull tanácsadója.
Max-faktoruk csak nekik van…
Az ő csapatuk már nem volt ennyire meggyőző a sivatagi pályán. „Nekünk a szerdánk még jól alakult, Max a hosszú etapon versenyképes volt. A csütörtök nem alakult olyan jól. Akkor Liam vezetett, és más irányt vettünk a beállításokkal, ami nem vezetett sikerhez. Pénteken újításokat próbáltunk ki, melyek egy része jól működött, egy másik nem annyira. Emiatt később régi és új elemekkel mentünk, és még volt egy technikai problémánk is, amivel egy órát vesztettünk. Nem mentünk tehát optimálisan.”
„Időközben mindent kielemeztünk. Max szimulátorozott, és a jelek szerint tetszett neki, hogy jó irányt vettünk. Ausztráliában viszont harmincöt fok is lehet, utcai pályáról beszélünk. Nekünk ott van a Max-faktor: szinte mindenkor működik, és képes a lehetetlenből is lehetségest csinálni”
– jelezte Marko, hogy számít bajnoka extra teljesítményére.

A Red Bull tavaly a Verstappen-faktorral húzta be a zsinórban negyedik bajnoki címét, a konstruktőri bajnokságban viszont elbukott a McLarennel és a Ferrarival szemben. Marko nem sokat gondolkodott, amikor megkérdezték, Verstappen sorozatának folytatása, vagy a konstruktőri korona visszahódítása élvezi-e az elsőbbséget náluk.
„Az egyéni. A Red Bull nem autógyártó, szóval világos, hogy a sport, a versenyző áll a középpontban” – hangzott a válasza.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a konstruktőri helyezésnek is sajátos jelentősége van. „Az ezernél több dolgozónk a konstruktőri eredmény alapján kapják a bónuszaikat, és természetesen nekik a konstruktőri cím számít. Minden egyes dolgozóról beszélünk, mindenki többet kap. Ezért is volt egyesek számára nagy csalódás, hogy csak harmadikak lettünk tavaly.”
Lawson elkerüli Pérez hibáját?
Ahhoz, hogy idén mindkét fronton helytálljanak, szükség lesz Liam Lawson pontjaira. Marko úgy érzi, az új-zélandival máris kedvezőbb a légkör, mint tavaly Sergio Pérezzel volt, aki felőröltek az autóval kapcsolatos nehézségek és a Verstappen miatti nyomás. „Sergio Pérezzel nagy sikereket értünk el, csak az utolsó szezon nem alakult úgy. Most teljesen más a helyzet. Új versenymérnökünk van, teljesen más visszajelzéseket kaptunk a teszteken az autóról. Egyfajta lelkesedést érezni nála. Emellett fiatal, tele optimizmussal.”
„Meg kell találnia a maga útját, és nem azzal kell foglalkoznia, hogy hogyan győzhetné le Maxot, mert ez volt a hibája azoknak, akik elbuktak.”
„Teljesen más utakat választottak a stratégia terén, nem akarták elfogadni, hogy a másik legyőzhetetlen. Úgy vélem, Liam nagyon földhözragadt, és ez volt az egyik oka annak, hogy őt választottuk Cunoda Juki helyett” – mondta Marko.