Akkor most hányadán is áll az új autójával a Red Bull? A bahreini nyilatkozataik alapján nehéz lenne eldönteni. Eleinte optimistán beszéltek arról, hogy az RB21-es előrelépést hozott a 2024-es modellhez képest, aztán ahogy egyre többet teszteltek vele, egyre inkább úgy tűnt, hogy visszaköszöntek a múlt évi problémák: nem működtek a fejlesztéseik, nem volt megfelelő a vezethetőség és az egyensúly.
Max Verstappen az első tesztnapja után még azt mondta, újra élvezet vezetni a Red Bullt, később viszont már kijelentette, hogy esélyük sem lesz nyerni Ausztráliában. A német F1-Insider a múlt héten a Verstappen, Aston Martin pletykával foglalkozó cikkében azt sugallta, a versenyző és csapata között nincs meg a teljes egyetértés. Helmut Marko tanácsadó azt mondta nekik: „A bahreini tesztek után jól állunk. A teszt pozitív volt, az autó reagál a beállításmódosításokra. Ugyan még a McLaren mögött vagyunk, de nem sokkal, talán legfeljebb két tizeddel.”
A lap ennek kapcsán megjegyezte, információik szerint Verstappen kicsit másképp viszonyul a helyzetükhöz. „A hátrányukat nagyobbnak hiszi, és ami még rosszabb: az új elemek, mint a padlólemez és az első szárny, nem hoztak érzékelhető előrelépést” – írta a lap.
A Red Bull nem csinált titkot belőle, hogy érte őket csalódás Bahreinben. Pierre Waché és Helmut Marko is elismerte, hogy nem mindegyik újításuk váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A hírek szerint az új orrkúp működött, a padlólemez nem.

Az e heti interjúiban Marko már utalt rá: időközben történt pár változás náluk – ezt most a címvédő apja, Jos Verstappen is megerősítette. A korábbi F1-es versenyző a Joe rádiónak nyilatkozva utalt rá, Max valóban elégedetlen volt a teszt után, ám az azóta elvégzett elemzések és szimulátoros tesztek kicsit megnyugtatták.
„A teszt első napján Max rendkívül elégedett volt. Aztán újra változtattak pár elemen, és már nem tetszett neki annyira a vezetési élmény. Aztán visszatértek ahhoz, amit szerdán használtak, de nem kapta vissza a szerdai érzést. Emiatt nehéz megmondani, hol tartanak, teljesen zavaros.”
„Mondjuk úgy: Max nem volt elégedett. Van viszont különbség az elégedetlenség és a nem elégedettség között. Száz százalékig a csapat mögött áll, és magabiztos, mert Angliában járt a múlt héten, dolgozott a szimulátorban, és miután visszatért, már sokkal bizakodóbb volt. Reméljük, ilyen lesz a folytatás is”
– mondta Jos Verstappen.
A Red Bullt persze első számú esélyessé ez még aligha teszi. Ausztráliában maga Max Verstappen is elismerte, nem úgy alakult a tesztjük, ahogy várta. „Szerintem mind többre számítottunk egy kicsivel. De örülök, hogy itt lehetek, mert végre kiderül, hol tartunk, másképp ugyanis csak gondolkodhatnánk tovább, aminek semmi értelme. Egyszer el kell kezdeni, és remélhetőleg nem lesz túl rossz” – mondta a négyszeres világbajnok.
Apja biztosra veszi, hogy 2025 változatos küzdelmet tartogat az élmezőnyben. „Egyszerűen nem tudhatod, hol tartasz. Remélem, izgalmas szezon lesz mindenki számára, és hogy több csapat is azonos szinten áll” – mondta.