Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Benne lehet a Ferrariban a meglepetés? Leclerc szerint nem is volt igazi gondjuk Bahreinben

Benne lehet a Ferrariban a meglepetés? Leclerc szerint nem is volt igazi gondjuk Bahreinben

Autoracer, Motorsport-Total, F1
Lando Norris Ferrari-meglepetést jósolt, Charles Leclerc pedig bevallotta, nem is próbálták megoldani a tapasztalt problémáikat a teszteken. Több rejlik a Scuderiában, mint eddig hittük?

Az előszezoni tesztek nem festettek egyértelmű képet az idei F1-es erősorrendről, abban mégis sok szakértő egyetértett, hogy a McLarené a legjobb autó. Lando Norrisék elsősorban a versenytempójukkal ijesztettek rá az ellenfeleikre. George Russell egyenesen dominanciát vár tőlük az év elején, de nem mindenki látja ilyen nagynak a különbséget. A Red Bull tanácsadója, Helmut Marko két-három tizedre saccolja a wokingiak előnyét.

Mindeközben a Ferrarit már kevésbé előkelő helyekre rangsorolták. Vannak, akik szerint a harmadik, mások szerint csak a negyedik helyen állnak Bahrein alapján. Marko is úgy véli, a Red Bull jobb náluk és a Mercedesnél.

Norris csütörtökön alaptalannak nevezte a McLaren dominanciájáról szóló találgatásokat, és jelezte: sokan meg fognak lepődni a küzdelem szorosságán Melbourne-ben.

„Tudom, hogy mennyi üzemanyaggal ment a Ferrari a teszt nagy részében, és meg fognak rajta lepődni, milyen gyorsak lesznek ezen a hétvégén”

– jósolta a tavalyi bajnoki második helyezett.

A Ferrari a teszteken nem mutatott kiugró formát. A versenyszimulációik nem voltak annyira meggyőzőek, mint a McLarené, ráadásul úgy tűnt, még vannak problémáik az új autójukkal. A találgatások szerint egyszerűen még nem ismerték ki kellőképpen az új felfüggesztésüket, ami komoly változást jelent az előző évhez képest.

Lewis Hamilton( Fotó: MTI/AP/Darko Bandic)

Leclerc a tesztek végén elismerte, egyensúlyi problémáik voltak, és nem volt teljesen elégedett az SF-25-ös vezethetőségével. A mostani hétvége előtt eközben már arról beszélt, hogy komoly fejlődési potenciált lát a bahreini nehézségeikben – amik talán nem is voltak akkora nehézségek, mint gondoltuk…

„Őszintén szólva nem is volt igazi egyensúlyi problémánk a teszten. Nem is próbálkoztunk a megoldásával” – vallotta be Leclerc. „Az egyensúlyon dolgozni manapság könnyű az F1-ben, de ezeknél az új autóknál többféle irányt követhetsz, és arra összpontosítottunk, hogy a lehető legtöbbet megtudjuk az autóról, és a lehető legtöbbet javítsunk rajta. Ilyesmire versenyhétvégéken nincs mód, nem változtathatsz, mert túlságosan nagy hatása lenne a vezetési élményre, az első vagy második szabadedzésen ez nem megvalósítható. Emiatt letudtuk ezt a teszteken”

– adott magyarázatot arra, miért tűntek talán gyengébbnek a vártnál.

Leclerc úgy érzi, a sok kísérletezésük eredményt hozott – akárcsak a későbbi szimulátoros munka és gyári elemzés. „Szerintem egészen jól sikerült. Most már az egyensúly finombeállításaival foglalkozunk. Az autót sosem igazán optimalizáltuk, igaz, talán egyik csapat sem. Hogy a többiekhez viszonyítva hogy állunk, az csak szombaton fog kiderülni” – mondta Leclerc.

Kiemelte: „Mi végső soron bajnokok akarunk lenni, és nem számít, hogy lépéshátrányból kezdjük-e a szezont vagy az élen. Remélem, hogy mi leszünk kis előnyben, de ha mégsem, akkor csak higgadtnak kell maradnunk, és nagyon keményen kell dolgoznunk. Tavaly ezt tettük, és nagyon szép talpra állást produkáltunk a szezon második felében. Kíváncsian várom, milyen helyzetből indulunk” – fogalmazott.

Borítókép: Chales Leclerc (Fotó: MTI/AP/Heath McKinley)

További tartalmak