Az egyszeres futamgyőztes a felkészülési időszak alatt – például az F1 hivatalos évnyitóján, Londonban – többször utalt rá, hogy az Alpine-nak gyorsan át kell állnia a 2026-os autó fejlesztésére, a következő szezon ugyanis minden üldöző számára kivételes esélyt kínál.
2026-ban ugyanis az autókra, a motorokra és a gumikra vonatkozó előírások is változnak, miközben komoly hangsúly kerül a csapatok és az üzemanyaggyártók együttműködésére is, hiszen a Forma–1 átáll egy fenntarthatóbb benzintípus használatára, ezt pedig a legtöbb istálló saját partnerével közösen fejleszti majd ki.
Hogy középmezőnybeli csapatként ebből az Alpine is profitálhat, azt Gasly az Ausztrál Nagydíj helyszínén is kiemelte, megjegyezve, ez továbbra sem jelent egyet azzal, hogy 2025-öt kedvetlenül, a centit vágva fogja végigcsinálni.

„Nagyon érdekel (a következő szezon), hiszen 2026-ban akár világbajnok is lehetek” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Szóval… egyértelmű, hogy komoly hangsúlyt fektetek erre. Eközben teljesen elhivatott vagyok és a 2025-ös szezonra koncentrálok. De csapatként nagyon jól tudjuk, mit érhetünk el idén és mi lesz elérhető a 2026-os évben.”
„A stratégia már elkészült az új évre. De, ahogyan azt az évnyitón is mondtam, ha rajtam múlna, minden srácot 2026-ra állítanék és minden pénzt arra költenék. Tudod, nem számít, hogy hatodik, hetedik, vagy nyolcadik leszek. Jövőre a győzelemért, a dobogóért is harcolhatunk” – emelte ki.
Bár az Alpine 2025 végén motorpartnert vált és saját Renault-erőforrásai helyett a Mercedesét használja majd, a csillagosok ígérik, gyári szintű támogatást kapnak majd. Ettől az együttműködéstől Gasly is sokat vár. „Egy gyári csapatban nincsenek határok. Csak be kell állítania a saját határait és annyit fejleszthetsz, annyit fektethetsz be, amennyit akarsz” – mondta.