Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Ha megoldja ezt a rejtélyt, a meglepetés is benne lehet a Williamsben?

Ha megoldja ezt a rejtélyt, a meglepetés is benne lehet a Williamsben?

F1, The Race
Könnyű volt elintézni egy kézlegyintéssel Carlos Sainz bahreini leggyorsabb tesztidejét, de Ausztrália újabb jelét adta, hogy komoly potenciál rejlik a Williamsben.

Már a bahreini előszezoni teszten magára irányította a figyelmet a Williams F1-es csapata. Új versenyzőjük, Carlos Sainz leggyorsabb körét akkor még könnyedén betudhattuk annak, hogy a grove-iak nem töltöttek túl sok benzint a tankba, a melbourne-i első szabadedzés viszont figyelmeztetett: talán mégiscsak benne lehet a meglepetés a csapatban.

Sainz az első gyakorlást a második időeredménnyel zárta, mindössze, 0,149 másodperccel elmaradva Lando Norristól. A spanyol volt csapata, a Ferrari versenyzőit, de a két Mercedest és Red Bullt is maga mögé utasította, miközben Alexander Albon a fékhibája ellenére szintén a legjobb tízben, a 6. helyen kötött ki.

A délután aztán már kevésbé alakult jól: Sainz és Albon a 11-12. helyen zártak, azonos idővel, 0,9 másodperces lemaradással. A két edzés között a legnagyobb különbséget a használt gumi jelentette: Sainz úgy érzi, a Williams egyszerűen képtelen kihozni az 5-ös keverékű lágy gumiból, ami benne rejlik.

„Egyértelműen jó péntek volt, főleg az első edzést éreztem jónak. A másodikon nem találtunk időt a lágyon, és ezt az időmérő előtt felül kell vizsgálnunk, hiszen ott nyilván a lágyon lesz a hangsúly. Ha sikerül teljesítményt találnunk a lágyon, akkor versenyképesek lehetünk. A mezőny viszont rendkívül sűrű. A VCARB-autók is nagyon gyors köröket mentek, kicsit a semmiből. Úgy fest, bárki, aki jó kört tud összerakni, a Q3-ba juthat” – hangzott Sainz értékelése.

Carlos Sainz (Fotó: XPB)

Azt, hogy az első edzésen egyből jöttek a jó köridők, biztatónak tartja. „Igen, ez jó jel: az autó ad annyi önbizalmat, hogy nyomhatod, és össze tudod rakni a jó kört” – mondta.

Hozzátette ugyanakkor: a tesztekhez hasonlóan még most sem tudja kihozni az autóból az „időmérős” utolsó tizedeket, és ebben szerepe lehet a lágy guminak.

„Ahogy egy bahreini interjúban mondtam korábban, a kulcs, hogy hogyan tudod kihozni a teljesítményt a lágy gumin az autóból. Én még nem tudom, hogyan kell csinálni. A mai ezt bizonyítja is: a közepesen nagyon gyors voltam, aztán a második szabadedzésen ahogy mindenki rákapcsolt, nehezemre esett megtalálni a köridőt a lágyon.”

E jelenség azonban nem csak nála jelentkezett, hanem Albonnál is. A thai-brit versenyző az első edzésen időt veszített a fékgondjai miatt, és elmondása szerint ez visszavetette őt. „Az első edzés után megjavítottuk a fékeket. Itt el kell kapnod a ritmust, szóval az első edzésen kicsit megijedtünk, aztán rendeztük a másodikra, és annak a végére egészen jó helyzetbe kerültünk, de a lágy gumira váltva visszaestünk a riválisokhoz képest. Rá kell jönnünk, miért. Nem hoztuk ki belőle a legtöbbet, és nem érzem ezt rendben. Az időmérő fontos ezen a pályán a verseny szempontjából” – hívta fel a figyelmet a Sainz által is említett problémára.

Alexander Albon (Fotó: XPB)

A Williamsben talán benne lehet egy meglepetéseredmény, de Sainz szerint csak akkor, ha a lágy gumikat is működésre bírják. „Holnap négy-öt lágy gumit fogunk használni az időmérőn, és remélem, ezzel lesz lehetőségem kiaknázni. Egyelőre ezen kell dolgoznunk.”

Albon hasonlóan látja a helyzetüket.

„Ha a közepes gumin teljesítenénk az időmérőt, akkor elég könnyedén bejuthatnánk a Q3-ba. Rá kell jönnünk, mi van a lággyal. Azt hittük, hasonló lesz, mint a közepes, de valójában egészen más. Változtattak rajta tavaly, és még nem értjük.”

Hogy mi jelenti a meglepetéseredményt, az persze relatív. Sainz szerint a legjobb négy csapatot aligha bosszanthatnák. „A hosszú etapokon is látható, hogy egyértelmű szintkülönbség van közöttünk, valamint a Ferrari, a McLaren, a Mercedes és a Red Bull között. Remélhetőleg nem vagyunk túl messze, és harcban leszünk a középmezőnyben. Ahogy mondtam, néha nagyon versenyképes köröket tudnak futni, ezért nehéz lesz. A hosszú etappal kevésbé vagyok elégedett, a lágy gumival is, de összességében jó nap volt” – összegzett.

A mezőnyben egyébként nem a Williams volt az egyetlen csapat, amin kifogtak a lágy gumik. Többek között a Mercedes is hasonló problémával szembesült. A meglepettségükre az egyik magyarázat az lehet, hogy Bahreinben nem használták az 5-ös keveréket, noha az az idei évre változott. Simone Berra, a Pirelli vezető mérnöke szerint az első és hátsó gumik összhangjának hiánya okozhat nehézségeket. „Itt a hátsó tengely elég hamar készen áll, de az első kicsit még habozik az első pár kanyarban. Egyszerre kell mindkét tengelyen elérni a működési tartományt a bemelegítő körön, és akkor találhatják meg a tapadás csúcsát” – magyarázta Berra.

Borítókép: Carlos Sainz (Fotó: XPB)

További tartalmak