Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Lendületben a Williams: „Ez egy másik csapat, mint egy éve. Világklasszis párossal”

Lendületben a Williams: „Ez egy másik csapat, mint egy éve. Világklasszis párossal”

F1, Sky Sports
A Cadillac csak jövőre érkezik, mégis van egy új csapat a Forma–1-es rajtrácson – James Vowles legalábbis rá sem ismer a Williamsre a tavalyi év után. Ferrari-verés, dupla Q3 – ez ígéretes „debütálás” volt!

A teszteknek nem kell hinni, ahogy a szabadedzéseknek sem. Ha viszont egy csapat az időmérőn is képes olyan teljesítményt nyújtani, mint a tét nélküli villanásaikor, az már jelent valamit. A Williams kettős Q3-as szerepléssel erősítette meg, hogy nem csak „porzó” tank és feltekert motor állt a korábbi figyelemfelkeltő eredmények mögött, az autójuk tényleg igazán versenyképes.

Alexander Albon mindkét Ferrarit legyőzve lett 6. az Ausztrál Nagydíj időmérő edzésén, miközben az utolsó tizedeket továbbra is csak kereső Carlos Sainz is a 10. pozícióban zárt. Albon 0,6 másodpercre volt Lando Norris pole-körétől, Charles Leclerc-t pedig 0,018 másodperccel győzte le, és ezzel a nap egyik meglepetését szolgáltatta.

„Nagyon elégedett vagyok a körömmel, úgy érzem, mindent kihoztam belőle” – nyilatkozta boldogan Albon, aki bevallása szerint a Q3-as utolsó köre előtt bajlódott a körök összerakásával az érzékeny gumikon.

Az egy kicsit bosszantotta, hogy Cunoda Juki így is megelőzte a Racing Bullsszal, ám azzal vigasztalódott, hogy a japán az utolsó körén szélárnyékot fogott Lando Norrison. „Nem tudom, hogy ez jelentette-e a különbséget” – tette hozzá Albon.

„Nagyszerűnek éreztem az autót a Q3-ban. Nagyon élveztem a vezetést. Boldog vagyok. Vezetés szempontjából az autó sokkal kiszámíthatóbb, mint tavaly, főleg a hátulja. Nem titok, volt pár balesetünk tavaly. Ezt az autót sokkal könnyebben lehet vezetni a kanyar azon fázisában, amikor elkezd inogni. És pontosan”

– mondta arról, mi változott 2024-hez képest.

Sainz egyelőre nem tart ott, hogy mindent ki tudjon préselni az autóból. Bár a Q3-ig úgy tűnt, egy szinten áll Albonnal, a döntő pillanatokban elbizonytalanodott. Végül 3 tizedet kapott csapattársától, de nem volt csalódott. „Nagyon örülök, nagyon büszke vagyok a csapatra. Sikerült fejlődnünk a télen, és egy olyan autót raktunk össze, amivel sok év óta először mindkét autóval a Q3-ba tudtunk kerülni. Ez nagyszerű. És csak jobb lesz, mivel nagy potenciál van még benne, csak rá kell jönnöm, hogyan találhatom meg a köridőt a Q3-ban. Jól ment a teszten és az edzésen, a Q3-ba érve viszont még nem tudom. hogyan találhatnék köridőt. Elkövettem pár hibát” – mondta a spanyol.

 

Egy új csapat, végre egy csapat

Albon felhívta a figyelmet arra, milyen éles kontraszt van a tavalyi és az idei ausztráliai helyzetük között. Egy éve összetörte az autóját, és tartalékváz hiányában visszaléptették a hétvégétől Logan Sargeantet. „Tavaly ilyenkor egy autóval kvalifikáltuk magunkat, és nagyon kínos helyzet volt az nekem és az akkori csapattársamnak” – mondta Albon.

„Egyszerűen ott van bennünk az érzés, hogy sínen vagyunk. Van egy tisztességes fejlesztési tervünk, dolgozunk a jövő évi autón is. 2022-ben, amikor csatlakoztam, láttam, hogy kezd lendületet venni a csapat, és mostanra eljutottunk oda, hogy úgy érzem, ez sokkal jobban hasonlít arra a Red Bullra, amelynek a tagja voltam.”

Alexander Albon (Fotó: Williams)

James Vowles csapatfőnök eközben egy új csapatot lát.

„Tizenkét hónap alatt átalakultunk. A tavalyit lényegében én csak túlélésnek nevezném: próbáltunk elég vázzal, elég alkatrésszel előállni, és csak próbáltuk utolérni magunkat. Idén urai vagyunk annak, amit teszünk. A mai megbeszéléseink már nem arról szólnak, hogyan fogunk versenyezni legközelebb, hanem arról, hogy hogyan találjunk teljesítményt. Még a kis különbségeket is keressük. Ez egy másik csapat, világklasszis versenyzőpárossal. És látható, mennyit tesz”

– ecsetelte a brit.

Albon megerősítette szavait. „Másfajta a szemléletmód. Az előző években harcban voltunk a pontokért, de csak bizonyos pályákon, ha jól csináltuk, mondjuk Monzában, Kanadában. Idén úgy érzem, bármelyik versenyen szerezhetünk pontot. Kemény küzdelemben az RB-vel, az Alpine-nal. Szerintem mindegyik hétvégén egy tized fog dönteni. De ez mindenki számára motiváló: nekem, a csapatnak, Carlosnak. És az apró részletek döntenek.”

 

Sainz-hatás

E lendületvételben és szemléletváltásban Carlos Sainznak is nagy szerepe van. Albon szerint nemcsak egymást sarkallják jobb teljesítményre, hanem a csapatot is. „Határozottan hajt engem. Kölcsönösen egymást. De az említett részletek szempontjából is hasznos. A Ferraritól hozott dolgok hasznosak, tanulhatunk belőlük. Másképp csinál dolgokat, vannak ötletei, és ez segít. Egymástól tanulunk. Ő is igazi technikai szemléletmódot követő ember, mint én, szeretünk mélyre ásni az egyes csapatok hozzáállásában.”

Carlos Sainz (Fotó: Williams)

Vowles szerint Sainz teljesítmény iránti megszállottsága a csapatra is ráragad.

„Végre arról beszélgethetünk, hogy minden követ meg kell mozgatnunk, és a beállításoknál minden ezredmásodpercet megkeresünk. A pályán ő rendkívül ura a helyzetnek. Nem hibázik, építkezik. Tudja, mik az autó erősségei és gyengeségei. Egyenesen kommunikál, a tárgyra tér. Ennek köszönhetően nem tizenöt követ nézünk meg, hanem csak egy-kettőt. És a visszajelzései egybevágnak Alexéivel, ami világosan irányt mutat”

– sorolta Vowles, miért hasznos számukra a spanyol.

Sainzot megkérdezték, igazolva érzi-e magát, hogy a Williamst választotta. „Igen, egyértelműen. Így kellett lennie. Most csak dolgoznunk kell, mert nagy potenciált látok ebben a csapatban, magamban. A csapat támogat, és csak maximumon kell működtetni a gépet. Jó úton járunk” – fogalmazott a tavalyi ausztráliai győztes.

Borítókép: Alexander Albon (Fotó: XPB)

További tartalmak