Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

A 16.-ról a 4. helyre: pazar futammal lett minden idők második legfiatalabb pontszerzője Antonelli

A 16.-ról a 4. helyre: pazar futammal lett minden idők második legfiatalabb pontszerzője Antonelli

Sky Sports, F1
Minden idők második legfiatalabb pontszerzője lett, és már élete első F1-es versenyén lenyűgözte csapatát Andrea Kimi Antonelli. Összesen 12 pozíciót javított az esős futamon.

Egy biztos: méltó a Kimi névhez! 2001-ben az F1 első Kimije, Räikkönen szemtelenül fiatalon mutatkozott be az Ausztrál Nagydíjon, és a 15. helyről rajtolva is pontot tudott szerezni. A finnt a 6. helyen intették le élete első versenyén a Sauberrel. 24 évvel később a második Kimi, Antonelli szemtelenül fiatalon a 16. helyről vágott neki debütálóversenyének ugyanazon a pályán, és végül 4.-ként csapott célba.

Az olasz rövid időre ugyan elvesztette a pozícióját egy 5 másodperces büntetés miatt, ám a Mercedes felülvizsgálati kérelme sikert hozott, így az FIA visszaadta az eredeti pozíciót az olasznak.

Antonelli 12 pontot szerzett élete első F1-es versenyén, és minden idők második legfiatalabb F1-es pontszerzője lett Max Verstappen mögött. A holland 17 évesen 5 hónaposan és 29 naposan szerezte az első pontjait, ő most 18 évesen 6 hónaposan és 19 naposan, majdnem egy hónappal megelőzve a rangsor harmadikját, Lance Strollt.

Antonelli a verseny elején a szívbajt hozta a Mercedesre, amikor a 4-es kanyarban kicsúszott az aszfaltozott bukótérbe. Szerencséjére falat nem érintett, így ép autóval állhatott vissza a versenybe, hogy megkezdhesse a látványos felzárkózását. Útja során a riválisok hibái is segítették: többen kiestek előle, és voltak, akik eltaktikázták magukat a futam hajrájában érkezett esőben. Mindez azonban nem von le semmit az újonc érdemeiből. Egy olyan nehéz versenyen, amelyen Oliver Bearmanen és rajta kívül az összes újonc elvérzett, és amin a rutinos Carlos Sainzon és Fernando Alonsón is kifogtak a körülmények, ő megingathatatlan volt. Sőt, a hajrában még gyorsabbnak is bizonyult csapattársánál, George Russellnél, aki csak 1,6 másodperccel ért célba hamarabb, mint ő.

 

„Igazán eseménydús verseny volt. Minden létező körülményből kaptunk az első versenyen. Nagyon örülök, a csapat nagyszerűen dolgozott. Nekem is sikerült, bár elkövettem pár hibát, amivel vesztettem egy kis időt. Főleg a megforgással. Viszont nagyon-nagyon nehéz volt ilyen körülmények között. Összességében nagyon elégedett vagyok. A csapat jól irányított egész idő alatt” – nyilatkozta mosolyogva a mercedeses.

Ami a hajrában diktált tempóját illeti, elismerte, le akarta vadászni a csapattársát.

„Nagyon akartam a dobogót! Nem tudtam, hogy büntetést kaptam. Kár érte. De nem panaszkodhatok a mai miatt. A csapat jól irányított, főleg a hibám után. Az egy kicsit elbizonytalanított azon az etapon, de a csapatnak sikerült lenyugtatnia, és újra elkaptam a ritmust. Helyes döntéseket is hoztunk.”

Elismerte, a sok újonctársán kifogó körülményeken nem volt könnyű úrrá lennie. „A biztonsági autó mögött a gumik nagyon lehűltek a rajt előtt. Nem volt tapadás, a sok fehér vonal pedig nagyon trükkös, mert ha azokon gyorsítasz ki, vagy a gyors kanyarokban mész rájuk, hirtelen elszáll a tapadás. Főleg a slick gumikon volt nagyon ijesztő.”

Andrea Kimi Antonelli (Fotó: LAT)

Toto Wolff csapatfőnök nem győzte dicsérni versenyzőjét. Antonelli egyelőre őt igazolta: helyes döntés volt a fiatal kora ellenére őt ültetni Lewis Hamilton autójába. „A tizenhatodik helyről indult, szerencséje volt, hogy páran kiestek előle, de jól kihasználta. Egyesével levadászta őket, megmutatta, mennyire gyors, amikor nem volt forgalomban, és a negyedik helyen intették le – igazán lenyűgöző volt!”

„Még nagyon jó versenyzők is megforogtak vagy falnak mentek. Könnyebb volt nem célba érni, mint célba érni, és ő higgadt maradt. Nagyon lenyűgöző volt. Nagy jövő áll előtte, ha sikerül ilyen ütemben fejlődnie a továbbiakban”

– dicsérte az újoncot a Sky Sportsnak nyilatkozó Wolff.

Antonelli maga is elégedett azzal, ahogyan helyt állt az első hétvégéjén. „Elégedett voltam a szabadedzéseken mutatott fejlődésemmel. Az időmérő nyilván csalódást keltő volt. Én is csinálhattam volna kicsit jobban” – utalt a kerékvetőzése miatti Q1-es padlólemez-sérülésére, ami a kieséséhez vezetett. „Igazán jó tapasztalat volt. Emellett ma is érdekes volt megtapasztalni, mi történik a versenyen hátulról rajtolva, és hogyan tudok feljönni. Igazán tanulságos volt – nem panaszkodhatok az eredmény miatt.”

„Nagyon sok dolgot tanultam. Tegnap csalódott voltam. Talán más versenyem lehetett volna, de nem tudhatod. Jól kezeltük a helyzeteket, értékes tapasztalat volt. Nyilván nem akarok többet ennyire hátulról rajtolni, de igazán értékes tapasztalat volt. A köztes gumi is, mert most vezettem rajta először” – összegzett Antonelli.

Borítókép: Andrea Kimi Antonelli (Fotó: XPB)

További tartalmak