A 2025-ös szezon első vasárnapi versenyének startját a Ferrari juniorja, Rafael Camara várta a legkedvezőbb pozícióból, mellőle pedig a csapattárs, a Mercedes akadémiáján edződő, szintén első szezonját futó Noah Stromsted indult.
A harmadik helyről is egy újonc, Théophile Nael rajtolt, a negyedikről pedig az F3 egyik veteránja, a már két teljes szezonnyi rutinnal bíró Nikita Bedrin.
A harmadik rajtsoron a Red Bull támogatásával versenyző Tim Tramnitz és Charlie Wurz osztozott, a negyediken pedig Tasanapol Inthraphuvasak valamint a McLaren akadémistája, Ugo Ugochukwu.
Mivel az előrejelzésekben már sokat emlegetett első vasárnapra „ütemszerűen” megérkezett, a futam rajtja néhány percet csúszott, a mezőny pedig a biztonsági autó mögött vágott neki a felvezető körnek.
Majd két további kört is futottak az SC felvezetésével, hogy aztán gördülő rajttal ugyan, de nekivágjanak a versenynek.
Camara magabiztosan kezdte a versenyt: az első kör végén az előnye már két másodperc feletti volt a csapattárssal szemben. Ezt azonban nem növelhette tovább, Nikola Colov és Callum Voisin ütközése miatt ugyanis pályára küldték a biztonsági autót.
Camara a második újraindításkor is lehagyta az ellenfeleket, miközben a sprint győztese, Santiago Ramos az első kanyarnál, a Joshua Dufekkel folytatott csata során megcsúszott a vizes füvön és számos pozíciót veszített, autóját viszont a pályán tudta tartani.

A pontzónában először Martinius Stenshorne akciózott: a nyolcadik helyre lépő norvég Ugochukwut előzte le, akit két körrel később Roman Bilinski is megelőzött.
Az élen tovább nőtt Camara előnye, aki a futam felénél már négy másodperccel vezetett Stromsted előtt. Stenshorne – és a nyomában loholó Bilinski – eközben Inthraphuvasakot is utolérte, amivel kezdetét vette egy látványos hármas csata.
A tizenharmadik körben viszont a három érintettnek és a riválisoknak is vissza kellett venniük a tempóból, újra pályára gurult ugyanis a biztonsági autó, ennek oka pedig Christian Ho balesete volt.
Ennek már köze lehetett ahhoz, hogy a körülmények egyre zordabbá váltak: az eső intenzitása erősödött és a pálya egyre vizesebbé vált. Rövid időn belül eltűnt a száraz ív is, amit a versenyzők tizenhárom kör alatt „tapostak ki” maguknak.
A körülmények miatt néhány biztonsági autós kör után piros zászlóval megszakították a versenyt, majd gyorsan közölték, már nem lesz új rajt.
A végig magabiztosa Camara nyerte tehát a főfutamot, dobogóra pedig Stromsted és Neal állhatott még – vagyis három újonc ünnepelt egy igencsak nehéz megmérettetés végén.
Bedrin negyedik lett, Tramnitz ötödik, Wurz pedig hatodik. Inthraphuvasak végül megőrizte a hetedik helyét, Stenshorne-nak pedig be kellett érnie a nyolcadikkal, Bilinskinek pedig a kilencedikkel. Az utolsó pontot Ugochukwu szerezte meg.
Az Ausztrál Nagydíj programja a tervek szerint az F2-esek főversenyével folytatódik, amit az M4 Sport 1:25-től élőben közvetít. 5:00-kor pedig jön a hétvége csúcseseménye, az F1-es futam. Ennek felvezető műsora 4:30-kor kezdődik.