Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Örülök, hogy nem mentem falnak” – Hamilton nehezményezte, hogy a Ferrari félreinformálta

„Örülök, hogy nem mentem falnak” – Hamilton nehezményezte, hogy a Ferrari félreinformálta

Sky Sports, F1
Alulmúlta Lewis Hamilton várakozásait a Ferrarival teljesített első versenye. Sok volt a félreértés a csapatrádión, és a megfelelő előrejelzéseket is hiányolta. Úgy érzi, nagy esélyt puskáztak el.

„Azt mondtátok, nem fog annyira esni. Nagy esélyt hagytunk ki ezzel. Hányadik vagyok most? Megint visszaestem a kilencedikre? ***” Lewis Hamilton nem rejtette véka alá csalódottságát az Ausztrál Nagydíj hajrájában, amikor csapata utoljára hívta a boxba.

A verseny 44. körében elkezdett esni az eső, ami a mezőny egy jelentős részét azonnal a boxba kergette. A Ferrarinál úgy döntöttek, kint maradnak, mivel az előrejelzések először csak rövid esőzésről szóltak. Miközben a többiek sorra álltak ki, Hamilton átmenetileg átvette a vezetést is, ám a pillanatnyi tündöklésnek nagy ára volt. A Ferrari mindenkinél tovább kivárt a köztes gumikra váltással, és ennek az lett az eredménye, hogy olyan ellenfelek is előttük értek célba, mint Lance Stroll vagy Nico Hülkenberg, akik addig a radarjukon sem voltak.

Hamiltont a 10. helyen intették le első ferraris versenyén, miután a korábbi kicsúszása után zárkózó Oscar Piastri az utolsó körben még meglepte őt egy előzéssel.

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hogy mennyire az ismerkedési fázisban járnak még az új csapatával és mérnökével, az a verseny rádiózásaiból egyértelműen kiderült. Hamiltonnak többször is csendre kellett intenie a neki technikai javaslatokat tevő Riccardo Adamit. Mérnöke csak segíteni próbálta őt, ám nem mindig tette a legjobb helyzetekben, és nem mindig azt a tanácsot adta, amire Hamiltonnak szüksége volt. A britet a legjobban viszont az bosszantotta, hogy a boxfal nem látta el őket pontos információkkal az esőről.

„Azt az információt kaptuk, hogy csak rövid zivatar lesz. Akkor csak az utolsó kanyarban esett, a pálya többi része száraz maradt, és emiatt maradtunk kint. Aztán még több eső jött” – magyarázta Hamilton.

„Az utolsó szektorban erősödött, de a pálya többi részén rendben volt. Tudtuk, hogy a többiek kiállnak, de amikor elkezdett esni, senki sem szólt arról, hogy máshol még jobban fog esni. Csak hirtelen szembesültem vele a pálya további szakaszán. Kihasználatlanul hagytunk itt egy kis lehetőséget. De legalább a pályán tartottam.”

Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hamiltonnak azonban nem ez volt az egyetlen problémája a versenyen. Túl azon, hogy még nehezen igazodik ki az autó és motor esős beállításain, az SF-25-össel igazán birkóznia kellett.

„Nagyon trükkös. Sokkal rosszabb volt, mint amire számítottam. Nagyon-nagyon nehéz volt ma vezetni az autót. Már annak örülök, hogy távol maradtam a falaktól, mert az idő nagy részében oda akart menni…”

„Sokat tanulhatok ebből. Abból is, hogyan kell használni a motort esőben, milyen beállítások kellenek. Másképp kell vezetni, más beállításokat kell használni a kormányon. Kitartottam, ameddig csak tudtam, és vezettem is egy ponton, de nem kaptam iránymutatást arról, mennyi eső fog érkezni. Ezt kihagytuk.”

Charles Leclerc és Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

Hamilton e nehézségek tükrében már annak tud örülni, hogy eljutott a kockás zászlóig. „Hálás vagyok, hogy célba értem. Így is kaptam egy pontot. Kaptam pontot?” – bizonytalanodott el egy pillanatra, miközben a sajtósára nézett. „Összességében nem ebben reménykedtem. Annyi mindenhez hozzá kell szoknom, a sok beállításváltoztatáshoz, és az autó egyensúlya is nagyon trükkös volt. Igazán trükkös! Remélem, a következő versenyre javítunk ezen, és jobb helyzetbe hozzuk, mert úgy vélem, több potenciál van ebben az autóban, mint amennyit ma kihoztunk belőle” – vélekedett, majd hozzátette: „Semennyi önbizalmam nem volt ma. A következő hétre változtatni fogok az autó beállításain.”

A következő próbát a jövő hétvégén tehetik. Ott sem lesz könnyű dolga: a Kínai Nagydíj sprinthétvége lesz.

Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak