Ez nem 2024 – és a Ferrari ezt most bánhatja. Egy éve dicsőséges kettős győzelmet ünnepelt Ausztráliában a vörös csapat, idén egy nem túl dicsőséges 8. és 10. hellyel távoznak Melbourne-ből. Az ígéretes pénteki szabadedzések után egy nagy lejtmenet volt Charles Leclerc-ék hétvégéje. Az időmérő edzésen magukat is meglepték a nagy hátrányukkal, ám akkor még abban bíztak, hogy a vasárnapra jósolt eső a segítségükre lesz.
Leclerc a futam nagy részét az 5. helyen haladva teljesítette, és tényleg úgy tűnt, hogy javíthat a kvalifikációhoz képest. Aztán jöttek a hibák. Az elsőt ő maga követte el, a következőt pedig a csapata, akik minden riválisnál tovább kint tartották a két autójukat az eső érkezése után. Leclerc a saját maga által eladott pozíciókat vissza tudta szerezni, a csapat által eladottakat már nem.
„A verseny nagy részében úgy éreztük, az ötödik hely garantált. Aztán jött az eső, és minden megváltozott. Az első, akit hibáztathatok, önmagam vagyok. A tizenegyes kanyarból kifelé megcsúsztam, amivel három-négy pozíciót vesztettem. Ezt nehéz volt visszanyerni. Egy-két fickót megelőztem a pályán, de a kerékcserével egy kicsit elkéstünk, és vesztettünk ezzel még pár pozíciót”
– nyilatkozta Leclerc, aki Lewis Hamilton ellen egy lesipuskás előzést mutatott be az első kanyar külső ívén.

A Ferrarinál 2022 óta érzékeny pontot jelent a stratégia. Tavaly látványos javulást értek el e téren, ám most az első versenyük után ismét kritikák kereszttüzébe kerülhetnek. A köztes gumira váltás halogatása hozzájárult, hogy olyan versenyzők is megelőzték őket, mint Lance Stroll vagy Nico Hülkenberg.
„Kívülről mindig könnyebb, mint belülről” – mondta a döntéseikről Leclerc. „Minden helyzetnek megvannak a maga sajátosságai, de valóban igaz, hogy kicsit többet küszködünk, amikor ilyen körülmények állnak elő. Tudjuk ezt, tisztában vagyunk vele, és jobban összpontosítunk erre, mint más területekre.”
„Ez egyértelműen egy kihagyott lehetőség. Főleg ilyen változó körülmények között, és amikor nincs meg a tempód. ilyenkor csak meg kell szerezni a pontokat, és mi nem tettük. Nem voltunk elég gyorsak a verseny elején. Az kicsit unalmas volt, aztán amikor fontos volt jó döntéseket hozni, nem tettük. ”
Sietve hozzátette, a saját hibája is igazán sokba került. „A legnagyobb hiba a tizenegyes kanyarban történt hibám volt, amivel négy-öt pozíciót vesztettünk. Ha ez nincs, talán a harmadik-negyedik helyen érhettünk volna célba, és akkor másképp beszélnénk most a versenyről” – hívta fel a figyelmet.
A Ferrari kommunikációja ezúttal nem/sem tűnt a leggördülékenyebbnek. „Erre mindig nagy figyelmet fordítunk, és tudjuk, hogy mindig oda kell figyelnünk rá. Hogy a mai különösen rossz lett volna? Nem hiszem. De meg fogjuk vizsgálni” – bocsátotta előre.

A ferraris szerint a hullámzó esős teljesítményüknek emellett technikai okai is vannak. Főleg a gumikkal nem boldogultak. „Nagyon le vagyunk maradva tempóban a McLarenektől és Maxtól. Ma szenvedtünk, és a köztes esőgumik hamar megadták magukat. Hasonló volt a tempónk, mint a Mercedesé, de ennyi. A McLaren és a Red Bull sokkal gyorsabb volt, szóval sok munkánk lesz. Nem tudom, miért nem megy ilyen körülmények között, de ez már pár éve a gyenge pontunkat jelenti. Eléggé hullámzóak voltunk, amikor esett. Ezen dolgoznunk kell.”
Leclerc nem tagadta, a Ferrari alulmúlta eddig a saját várakozásait is, és ahelyett, hogy a McLaren kihívói lennének, gyengébb helyzetben vannak, mint 2024-ben.
„Igen, így van. Egyértelműen visszaléptünk. Ha megnézzük a McLaren tempóját, hihetetlenek! Még a tegnapinál is sokkal erősebbek. Ezt meg kell vizsgálnunk. Lépéshátrányban vagyunk. Ez csak az első a huszonnégy versenyből, sok verseny jön még, ezért higgadtnak kell maradnunk, és jól kell dolgoznunk.”
„Szerencsénk, hogy egyből jön a következő verseny. Motiváltan megyünk Sanghajba, és igyekszünk összeszedni magunk ez után a csalódást keltő eredmény után. Tavaly sokat küszködtünk ott, de az egy igazi versenypálya, szóval mindenképpen jobban kell csinálnunk. Innen megyünk tovább, és próbálunk javulni a folytatásra” – ígérte Leclerc.