Gyakorlatilag végig az élen állt Lando Norris az Ausztrál Nagydíjon, ám nem állt messze attól, hogy az utolsó körökben mégis elbukja a győzelmét. A száradó pályán túlélte Oscar Piastri ostromát (rászóltak, hogy tartsa a pozíciót), az eső érkezésekor átvészelt egy kavicságyas kicsúszást, majd sokadjára is jól hajtotta végre a biztonsági autót követő újraindítást, a sikere mégis veszélybe került.
Max Verstappen két körrel a vége előtt teljesen megérkezett ellenfelére. Másodpercen belülre került, ráadásul használhatta a DRS-t is, ami Norris szerint körönként 0,6 másodperces előnyt biztosított neki. Mérnöke, Will Joseph az utolsó körre fordulva azt kérte Norristól: csak használja az autóban rejlő tempót, de ne erőltesse túl a menekülést. Végül pontosan ezt is tette, így Verstappen nem került támadási pozícióba.
„Az emberek talán el sem tudják képzelni, mennyire feszült egy ilyen verseny” – mondta a Sky Sportsnak Norris. „Elég húsz centivel kitenni a pályáról a kerekedet, és már kiestél, és keményen megüt a fal. Kezelni kell a nyomást. Nyomnod kell, vállalnod kell a kockázatot, de ha kicsivel is túl sokat vállalsz, nagyon hamar véget érhet. Majdnem véget is ért, hiszen amikor esni kezdett, kicsúsztam. Szerencsések voltunk, hogy folytatni tudtuk. Kiálltam a boxba.”

Norris a tavalyi rossz emlékekből pontosan tudta, hogy mekkora veszélyt jelenthet rá Verstappen, ha csak egy kicsi kis bizonytalanságot is érez rajta, ezért nem akart támadási felületet hagyni magán.
„Max megpróbálja! Ismerjük Maxot, tapasztaltam ellene tavaly. Tudom, hogy ha csak egy százalék esélyt adsz Maxnak, ő megragadja.”
„Tudtam, hogy csak higgadtnak kell maradnom – és Will szerencsére mondta is –, és csak bíznom kell magamban, hogy megvan a tempóm és az autóm. Hálás vagyok a csapatnak, hogy megadta nekem ezt a győzelemre képes autót. Boldog vagyok. Tökéletes kezdése volt a szezonnak! Stresszes volt, lehetett volna valamivel könnyebb is, de nagyon örülök.”
„Azzal vagyok a legelégedettebb, hogy sok jó döntést hoztunk. A stratégia terén is. Will-lel (Joseph versenymérnök, a szerk.) sokat készültünk, sokat beszéltünk. Sok jó dolog történt tehát. Jól kezdtem a szezont, higgadt maradtam az Oscar és Max által gyakorolt nyomás alatt is. Ezzel elégedett vagyok” – mondta Norris.
Megsérült az autója, ezért lassult le
Főnöke, Andrea Stella eközben elárulta, Norrist kiszolgáltatott helyzetbe hozta, hogy az autója sérült volt a hajrában.
„Az utolsó körökben az egyik gondunk az volt, hogy Landónak elég komolyan megsérült a padlólemeze. Nem ismerem még a számokat, de romlott az aerodinamikai teljesítménye, és emiatt nem tudta az autó teljes gyorsaságát kihasználni. A helyzet tehát feszültebbé vált, mint normál esetben lett volna, az autó sérülése miatt”
– magyarázta Stella.

Megjegyezte: Oscar Piastri az utolsó körökben három-négy pozíciót javított, ami bizonyította, mennyire jó volt az autójuk. „Normál körülmények között tehát szerintem nem lett volna olyan nehéz Landónak ez a győzelem” – állapította meg.
Bár Norrisnak volt egy kicsúszása, a csapatfőnök nem merte kijelenteni, hogy akkor sérült meg a padlólemezük. „Még nem vagyunk biztosak benne, hogy a kicsúszásakor történt-e a kavicságyban, amikor érkezett az eső, vagy az újraindítást követően, egy másik kicsúszáskor. Ki fogjuk értékelni az adatokat, és ki fog derülni, mely ponton romlott az aerodinamikai teljesítmény.”
Verstappennél nincs meglepetés
Noha ép autóval Stella szerint Verstappennek nem lett volna esélye támadást indítani az utolsó körökben, kiemelte, nem írják le a címvédőt. „Verstappen és a Red Bull tempójánál nincsenek meglepetések, hiszen ez Verstappen és a Red Bull! Tudják, hogyan kell gyorssá tenni az autót, tudják, hogyan kell gyorsan versenyezni, tudják, hogyan kel jól versenyezni ilyen trükkös, változó körülmények között. Nem volt tehát meglepetés, hogy Verstappen annyira közel került hozzánk, és harcban volt a győzelemért a verseny utolsó méteréig.”
„Talán a verseny korábbi szakaszában kicsit túlhasználta a gumiját, hogy megpróbáljon közel maradni Landóhoz, és talán emiatt lassult le az első etap során. Akkor előnyt tudtunk kiépíteni, és ez megfelelt egy kiállásnyi időnek egy ponton. Akkoriban talán túlságosan sokat vett ki a gumijából, de minden versenyző, aki a győzelemre hajt, tesz egy próbát, hogy lássa, mi lesz aztán a gumikkal. Szóval összességében nem lepett meg. Pár verseny után látni fogjuk, hogyan is alakulnak az erőviszonyok” – fogalmazott a McLaren csapatfőnöke.